اخبار داغ

آزمون جدید ملس انقلابی:

ذره بین شفافیت؛ رفتاری خودجوش یا اصلی که باید قانون شود؟/ مجلس در برابر مطالبه عمومی چگونه عمل می کند؟

ذره بین شفافیت؛ رفتاری خودجوش یا اصلی که باید قانون شود؟/ مجلس در برابر مطالبه عمومی چگونه عمل می کند؟
مشخص بودن نظر یک نماینده پیرامون یک اتفاق از نکاتی است که امروزه به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و عمل به آن یکی از وعده هایی است که نمایندگان دوره یازدهم داده اند و انتظار می رود به آن پایبند باشند؛ چرا که شفافیت می تواند تصویر درست تری از عملکرد یک نماینده ارائه دهد و همچنین می تواند مانع از فساد نیز باشد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ یکی از مشکلات در مجلس برخورد دو گانه برخی  نمایندگان و اظهار نظرهای متفاوت آن ها در نهان و آشکار بود، که رفته رفته زوایای ویژه ای پیدا کرد و شفافیت در مواضع و آرا به یکی از نیازها و البته مطالبات مردمی تبدیل شد؛ در مقابل برخی نماینده ها هم با اشاره به دلایلی شفافیت را درست نمی دانستند و یا با اما و اگرهایی با آن موافق بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

اما به هر حال مشخص بودن نظر یک نماینده پیرامون یک اتفاق از نکاتی است که امروزه به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و عمل به آن یکی از وعده هایی است که نمایندگان دوره یازدهم داده اند و انتظار می رود به آن پایبند باشند؛ چرا که شفافیت می تواند تصویر درست تری از عملکرد یک نماینده ارائه دهد و همچنین می تواند مانع از فساد نیز باشد.

,

این شفافیت در واکنش ها و توییت های نمایندگان به خوبی در همین ماه های ابتدایی منعکس شده و نوید روزهای متفاوت در مجلس یازدهم را می دهد؛ که البته نیاز به استمرار آن دارد و باید در مواردی نیز که شاید رای خواسته صد در صدی نیست، ادامه یابد.

,

, ,

*مردم می خواهند بدانند، نظر نمایندگانشان در موضوعات مختلف چونه است

, *مردم می خواهند بدانند، نظر نمایندگانشان در موضوعات مختلف چونه است, *مردم می خواهند بدانند، نظر نمایندگانشان در موضوعات مختلف چونه است,

محمود معلمی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: مردم علاقه مند هستند، نظر نمایندگان خود در مجلس را در موضوعات مختلف بدانند و این حق و انتظار به جایی نیز هست.

,

تحلیگر مسائل سیاسی با اشاره به مطرح بودن سوال از رئیس جمهور در مجلس تصریح کرد: خیلی از موکلین می خواهند بدانند که آیا وکیل آن ها در مجلس سوال از رئیس جمهور را امضا کرده یا نکرده است.

,

وی افزود: البته در حالی که این انتظار به حق و درست است اما همیشه و در تمام موضوعات هم نمی شود،  این انتظار را داشت چرا که برخی از موضوعات دارای بحث های امنیتی و بحث های چالش بر انگیز امنیتی را ممکن است در بر داشته باشد و حتی ممکن است نظر به حق یک نماینده در برخی از نگاه ها و دیدگاه های قشری درست تلقی نشود.

,

معلمی با بیان اینکه شفافیت در اصل موضوع خوب و مهمی است،  گفت: این شفافیت در سیاست های خارجی و قرار دادها بسیار مهم است و البته توقع نباید داشت که این شفافیت در همه موارد ریز و درشت باشد.

,

البته در کنار شفافیت نمایندگان، مردم نیز باید با دید منفعت گرایانه شخصی و یا قشری به یک رفتار نماینده نگاه نکرده و رفتار نماینده را در کلان بسنجد، چرا که رفتار درست هر چند ممکن است در کوتاه مدت ضرری برای قشری داشته باشد اما در بلند مدت یقیناً راه و مسیری درست را تبیین می کند و به سود و به نفع کشور خواهد بود.

,

یکی از آسیب های مجلس در دوره های قبلی برخی دیدهای یک قشر محوری بوده است که منجر به آسیب های اجتماعی شده که بعد از سال ها نیز چالش در یک منطقه است، که باید مجلس یازدهم از این دی نیز فاصله گرفته و البته مردم نیز این انتظار را ملاک ارزیابی خود قرار ندهند

,

, ,

مهدی طغیانی یکی از نمایندگان اصفهان است که در دوره یازدهم وارد مجلس شده است و به صورت خود جوش سعی دارد، آرا و نظرات خود در مجلس را به نظر مردم برساند؛ این نماینده در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: شفافیت یکی از مطالبات اصلی مردم در این دوره از انتخابات بود و مردم می خواستند نظر نماینده را در موضاعات مختلف بدانند.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته از نظر من این مواجه یک نوع تست هم به حساب می آِید، چرا که من نیز در بحث شفافیت مطالبه گر بودم، حال با این کار عوارض و مسائل آن را به دست آورم و تاثیر آن بر عملکرد و پاسخ گویی نماینده و همچنین دید مردم به مجلس را مشاهده کنم و همچنین از نظر من یک آزمونی است که من زودتر آن را شروع کردم.

,

وی با بیان اینکه شفافیت مطالبه مردم است، گفت: باید در مسائلی که مردم علاقه مند هستند که نماینده آن ها چه نظری داشته را باید مردم از این نظر مطلع شوند.

,

, ,

شفافیت واژه ای است که بسیاری از نمایندگان با صدای رسا و در مصاحبه های خود از آن حمایت می کنند اما وقتی کار به عمل و در موضوعات حساس می رسد به یکباره از دید رسانه ها برخی از این نماینده ها مخفی می شوند و صفحاتشان نیز تکرار، مکررات می کنند و در آن ها خبری از شفافیت عملی به چشم نمی خورد.

,

امروز در مجلس یازدهم شفافیت بیشتر از هر زمانی به چشم می خورد و به نظر با توجه به اینکه این مجلس در ابتدای کار قرار دارد، سیاست دو بام یک هوای عده ای کمی از نمایندگان هم راه به جایی خواهد نبرد و باید حرف و عمل هم در یک راستا باشد.

,

به نظر می رسد که شفافیت می تواند از برخی اتفاقات عجیب و غریب که نشات گرفته از برخورد دوگانه است، مهر پایانی باشد و همچنین گفتار و کردار را به هم نزدیک کرده و به انتخاب های آتی مردم نیز کمک کند و همچنین موجب شود هیچ کاندید با شعارهایی به صحنه نیاید و وقتی مورد اعتماد مردم قرار گرفت، جور دیگر رفتار کند

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه