اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد:

کاهش قریب 30درصدی مصرف نایلون در یزد/راهکار جالب یزدی ها برای احترام به محیط زیست

کاهش قریب 30درصدی مصرف نایلون در یزد/راهکار جالب یزدی ها برای احترام به محیط زیست
رحیمدل گفت: خوشبختانه در سال گذشته 2.5 تن کیسه نایلونی در یزد جمع اوری میشد که این رقم به 1.8 رسیده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا رحیمدل رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد در گفگتو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به روند رو به رشد مدیریت مردمی پسماند در یزد اظهار کرد: در بحث مدیریت پسماند شهری سه راهکار مصرف کمتر، استفاده مجدد و بازیافت وجود دارد که سمن ها بیشتر در بحث بازبافت به ما همکاری می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

رحیمدل افزود: جدیدا یکی از سمن ها دستمال سفره نانی را طراحی کرده که فقط کاربری در خرید نان داشته باشد چرا که بعضا از سفره نان برای کارهای دیگر هم استفاده می شود که از لحاظ بهداشتی مشکلاتی را به وجود می اورد.

,

***جمع آوری نایلون در یزد از 2.5 تن به 1.8 تن رسیده است

, ***جمع آوری نایلون در یزد از 2.5 تن به 1.8 تن رسیده است, ***جمع آوری نایلون در یزد از 2.5 تن به 1.8 تن رسیده است,

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با بیان اینکه روند ارزیابی و نتیجه گیری از تاثیر آموزش ها بر اساس میزان استفاده مردم از کیسه های نایلونی است تصریح کرد: بسیاری از این کیسه های نایلونی بازیافتی نیست و در طبیعت رها می شوند که یک نوع اعلام خطر برای محیط زیست محسوب می شوند که خوشبختانه شاهد کاهش استفاده مردم یزد از کیسه های نایلونی هستیم بطوری که در گذشته 2.5 تن کیسه نایلونی در یزد جمع اوری میشد که این رقم به 1.8 رسیده است و این یعنی استفاده از کیسه نایلونی بین مردم کمتر شده است.

,

, ,

وی استفاده از کیسه های تجزیه پذیر زا از راهکار مناسب برای کاهش بیشتر استفاده از کیسه های نایلونی عنوان کرد و گفت: سیاست های بازدارنده استفاده از کیسه های نایلونی در کشورهای اروپایی شروع شده و مردم در انجا مجبور هستند برای استفاده از نایلون هزینه پرداخت کنند که همین موضوع باعث ترغیب استفاده مردم از کیسه های پارچه ای باشد.

,

***سفره پارچه‌ای در نانوایی‌های یزد عرضه می‌شود

, ***سفره پارچه‌ای در نانوایی‌های یزد عرضه می‌شود, ***سفره پارچه‌ای در نانوایی‌های یزد عرضه می‌شود,

رجیمدل با اشاره به اجرای طرحی برای توزیع سفره های پارچه ای نان در نانوایی های یزد تصریح کرد: در جلسه ای که با اتحادیه نانوایان و فرمانداری یزد انجام شد مقرر شد شهرداری درصدی از هزینه این سفره ها را متقبل شود تا اختلاف بین قینت سفره پارچه ای با کیسه نایلونی کمتر شود و آمادگی داریم 20 درصد از نانوایی ها را زیر پوشش این طرح قرار دهیم.

,

, ,

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد تاکید کرد: با اطمینانی که از شهروندان یزدی در خصوص احترام به محیط زیست داریم پیش بینی می کنیم در سال دوم اجرای این طرح به 50 درصد برسد و در سال های آینده به جایی برسیم که در همه نانوایی ها از سفره نان پارچه ای برای خرید نان استفاده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه