اخبار داغ

ماموستاهای اهل سنت کردستان تصریح کردند؛

زنان در سایه حجاب و عفاف همواره تاریخ ساز بوده‌اند/ حجاب و عفاف جزو لاینفک فرهنگ کُردی

زنان در سایه حجاب و عفاف همواره تاریخ ساز بوده‌اند/ حجاب و عفاف جزو لاینفک فرهنگ کُردی
ماموستاهای اهل سنت کردستان عنوان کردند: دشمنان بدانند که حجاب و عفاف جزو لاینفک فرهنگ هر دیاری بوده و مردمان این خطه از میهن اسلامی با هوشیاری و بصیرت همه جانبه در برابر توطئه های فرهنگی و هویتی دشمنان ایستاده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از کُردتودی، رعایت حیاء، حجاب و عفت از ویژگی‌های انسان‌های خردمند بوده و کسانی که دارای اندیشه و خرد هستند هیچ‌گاه از قانون الهی عدول نمی‌کنند و از هر گونه بدی، زشتی و بی‌حیایی پرهیز می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی، ,

در نظام جمهوری اسلامی رعایت و ترویج حجاب و پوشش اسلامی همیشه مورد توجه قرار گرفته اما دشمنان اسلام در میدان جنگ نرم، به مبارزه با ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی برخواسته و با استفاده از تبلیغات و کانال‌های ضدفرهنگی مختلف به دنبال این هستند که جوانان و به‌ویژه بانوان مسلمان را از راه دین مبین اسلام منحرف و به بنیان خانواده‌های ایرانی ضربه وارد کنند.

دشمنان اسلام می‌خواهند با ترویج فرهنگ‌های غربی، جوانان کشور را با فرهنگ و سبک زندگی اسلامی غریبه کنند تا به‌راحتی به افکار و اهداف شومشان برسند اما بانوان ایرانی با حفظ حجاب خود به ابرقدرت‌هایی که قصد تخریب و ضربه‌زدن به بنیان خانواده‌های ایرانی را دارند، تأکید می‌کنند که هیچ‌وقت گول مکر و حیله‌های آنان را نمی‌خورند و همیشه هوشیار هستند.

ماموستاهای اهل سنت کردستان معتقدند که اگر امروز بحث حجاب مطرح می‌شود این موضوع را در جامعه نباید به زنان نسبت داد چرا که رعایت حجاب و عفاف برای مردان جامعه نیز واجب است.

زنان کردستانی در سایه حجاب و عفاف همواره تاریخ ساز بوده اند

ماموستا فایق رستمی نیز اظهار کرد: انسان ها در طول تاریخ سعی کرده اند به ارتقای فرهنگ و آداب و سنن خویش بپردازند و در این میان مردم ایران به دلیل چندین هزار سال قدمت تاریخی نقش ویژه ای در تاریخ جهان دارند.

وی افزود: کردها نیز با توجه به اینکه یکی از اصیل ترین اقوام ایرانی به شمار می آیند در طول تاریخ پرافتخار خود همواره به مبحث پوشش و لباس توجه ویژه ای داشته اند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: لباس زنان و مردان کردستانی از محجبه ترین پوشش های بشری بوده و باید این فرهنگ غنی حفظ و گرامی داشته شود.

وی افزود: با ظهور اسلام نیز شاهد تحسین پوشش کردها بودیم و زنان و مردان کرد مسلمان در سایه آموزه های اسلامی به حفظ پوشش و فرهنگ اصیل خود در این حوزه نیز پرداختند.

ماموستا رستمی اظهار کرد: در یک قرن اخیر حتی توطئه های رژیم پهلوی نیز موجب نشد که زنان و مردان کرد از پوشش غنی و محجبه خود دست بردارند.

وی افزود: زنان کرد با بهره مندی از این پوشش غنی و محجبه خود توانسته اند در طول تاریخ در عرصه های مختلف اجتماعی حضوری پررنگ داشته باشند و همواره تاریخ ساز بوده اند.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: باید دشمنان بدانند که حجاب و عفاف جزو لاینفک فرهنگ کردی بوده و مردمان این خطه از میهن اسلامی با هوشیاری و بصیرت همه جانبه در برابر توطئه های فرهنگی و هویتی دشمنان ایستاده اند.

بانوان محجبه پیروان حضرت فاطمه (س) هستند

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه شهرستان بانه با بیان اینکه حجاب ازضروریات دین اسلام است اظهار داشت : مهم این است که ما چگونه این مسئله را در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم ،وقتی برای این کار برنامه نداشته باشیم ،معلوم است اثر مثبت ندارد و قطعا اثر سوء در پی خواهد داشت ،هیچ حجتی بالاتر از یقین برای انسان نیست لذا ما باید دراین زمینه جامعه را قانع کنیم، بعضی از کارها در مورد حجاب نه تنها موثر نیست یقینا لطمه زننده است، در مسئله حجاب نباید کاری کنیم که عده‌ای را به لجاجت واداریم.

وی افزود:پیش از انقلاب، دشمن با نفوذی که در بین مسئولان داشت، بدنبال تزریق فرهنگ غرب در جامعه بود اما امروزه شاهد توطئه ها و تهاجم فرهنگی و سلاح های جدید مثل فضای مجازی و ماهواره هستیم که به اصل دین و معنویت ما حمله کرده است ، این امر توجه جدی مسوولان و مردم را می طلبد.

وی با اشاره به  هفته عفاف وحجاب در کشور گفت : حجاب ، پوشش ، عفت و پاکدامنی مربوط به همه و باعث سلامت روح و جسم می شود و فردی می تواند در جامعه موثر باشد که صداقت، عفت و پاکدامنی در رفتار، کردار و پوشش او نیز نمود داشته باشد و هدف از برگزاری هفته عفاف و حجاب در کشور نیز فرصتی مناسب برای تبیین و تشریح  رعایت این موضوع در سطح جامعه بوده که باید با برگزاری برنامه مناسب گامی مثبت در این زمینه برداشته و در جهت ترویج آن در تمامی ارکان جامعه و به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی  تلاش جدی گردد.

ماموستا خدایی با اشاره به آیات و روایات اسلامی، بیان داشت : حجاب به معنای حفظ و نگهداری هر چیز با ارزش از بدخواهی ها و کج‌اندیشی ها است و ایجاد آرامش و امنیت روانی در فرد و جامعه از مهمترین آثار حفظ حجاب و عفاف در جامعه به شمار می‌آید.

وی عنوان داشت: حجاب و عفاف یکی از راهکارهای بسیار اثرگذار برای رسیدن به این نقطه والاست و یکی از مزاحمت‌های جدی که مانع رسیدن انسان به مقام خلافت الهی می شود، بی عفتی و بی حجابی است.

ماموستا خدایی اضافه کرد: رعایت حجاب و عفاف مربوط به هر دو جنس مرد و زن است و در قرآن نیز توصیه شده که به زن‌ها بگویید چشمانشان را از نگاه کردن به مرد نامحرم پر نکنند و همین توصیه برای مردان نیز هست. 

امام جمعه بانه در پایان اعلام کرد: بی عفتی و عدم رعایت حجاب و عفاف باعث متلاشی شدن بنیان خانواده‌ها می‌شود و علت این‌که در غرب خانواده‌ای وجود ندارد و نمی توانند خانواده تشکیل دهند این است که زن و مرد در روابط خود به گونه‌ای حیوانی آزادند که در این صورت وفای به عهد و پاکدامنی باقی نمی ماند.

ترویج مظاهر بی حجابی در جوامع اسلامی سلاح دشمن علیه مسلمانان

ماموستا امین راستی امام جمعه موقت سنندج خاطر نشان کرد: در آموزه های اسلامی جایگاه والایی برای زنان در نظر گرفته شده است و پرورش نسل های آینده ساز جامعه، همه انبیا، اولیا، دانشمندان و علما توسط بانوان و در سایه همت و تلاش مادران میسر شده و می شود.

ماموستا راستی خاطر نشان کرد: بانو فاطمه(س) اسوه زنان برای همه تاریخ بوده و باید زنان مسلمان سیره و سنت این بزرگ بانوی عالم را در تمامی برهه های زندگی خویش مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه موقت سنندج نسبت به نفوذ گسترده مظاهر بی حجابی و بی عفتی در جوامع اسلامی به ویژه در بین زنان مسلمان هشدار داد و افزود: باید برای مقابله با این معضل چاره ای اساسی اندیشیده شود.

ماموستا راستی خواستار گسترش فعالیت های فرهنگی با محوریت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه شد و بر تولید هرچه بیشتر آثار فرهنگی، هنری و رسانه ای در این خصوص تأکید کرد.

حجاب زینت زن و حافظ امنیت روانی جامعه است

حجت الاسلام علی مرادی در گفتگو با خبرنگار کردتودی با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف زمینه تعالی انسان را فراهم می کند ، اظهار داشت: در دین مبین اسلام توجه ویژه‌ای به فرهنگ عفاف و حجاب شده که صیانت از این فرهنگ رسالت و وظیفه همه مسلمانان است.

وی افزود: جاب و عفاف که از نقاط قوت مسلمانان محسوب می‌شود دشمنان آنرا هدف قرار می‌دهند که باید در صیانت از آن از هیچ کوششی فروگذاری نشود.

امام جمعه بیجار گفت: چون حجاب اسلامی در چهارچوب اخلاق دینی قرار می‌گیرد عدم رعایت آن نوعی آسیب اجتماعی ساده تلقی می شود که دارای مراتب خاصی است.

حجت الاسلام مرادی با بیان این مطلب که رعایت عفاف و حجاب سلامت خانواده را به‌دنبال دارد گفت: عفاف و حجاب عامل دوام خانواده و پیشگیری از مناظره، مناقشه و آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه یکی از دسیسه‌های دشمن برای ضربه‌زدن به نظام و انقلاب اسلامی ترویج بی‌بندوباری و فساد در بین جوانان است، افزود: دشمنان همواره قصد دارند با شیوه‌های جدید اقدام به ترویج بی‌حجابی و سست کردن ایمان و اعتقادات مردم کنند و از این رو هوشیاری بیش از پیش مسؤولان و والدین در این زمینه بسیار ضروری است.

امام جمعه بیجار عنوان کرد: 21 تیرماه روز عفاف و حجاب و یادآور حضور زنان مؤمن ایران در برابر تصمیم‌های مستبدانه رضاشاه در راستای کشف حجاب و کشتار مسجد گوهرشاد است که این درس تاریخ، نشان می‌دهد که ملت ایران تا پای جان در برابر اعتقادات دینی خود ایستادگی می‌کنند.

حجت الاسلام مرادی خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که دشمنان اسلام روی آن بسیار سرمایه گذاری کرده اند، رواج بی حجابی و برداشتن چادر و یا روسری از سر خانم ها است و در این میان استدالال های زیادی را به میان می اورند که همگی پوچ و بی ارزش است دشمنان یادگار حضرت زهرا(س)  را با ترفند خود به زیر سوال می برند و حجاب را نوعی زندانی کردن می دانند.

وی از  حجاب به‌عنوان زینت زن یاد کرد و خاطرنشان کرد: نوعی «مبارزه با نفس»، «جواز حضور در اجتماع »، «آرامش روانی جامعه»، «ایجاد امنیت» و «حفظ بنیاد خانواده» را به جامعه ارزانی می‌دارد و گوهر وجود زنان را از نگاه‌های حرز مصون می‌دارد.

عفاف و حجاب دروازه ورود به سلامت روانی جامعه است

حجت الاسلام عابدین رستمی امروز و در گفتگو با خبرنگار ما به مناسبت فرارسیدن هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: رعایت عفاف و حجاب یکی از مهمترین باورهای دینی ما مسلمانان است که نهادینه کردن فرهنگ آن مستلزم برنامه ریزی صحیح و عمیق در حوزه های مختلف فردی و اجتماعی است که البته خانواده در رأس اجتماع و به عنوان اولین و مهمترین نهاد اجتماعی نقش مهم و انکار ناپذیری در این قضیه دارد.

وی با بیان اینکه مسئله عفاف فراتر از حجاب است و میتوان گفت حجاب بخشی و جزئی از عفاف به شمار می آید، افزود: نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که عفاف و حجاب مختص بانوان جامعه نیست ،بلکه مردان هم به رعایت آن ملزم شده اند و شاهد بر این ادعا هم کلام خداوند متعال در کتاب عظیم قرآن است که هم مردان و هم زنان را و حتی گاهی مردان را اختصاصا مورد خطاب قرار می دهد.

امام جمعه قروه خاطر نشان کرد: در همین رابطه در آیه 30 سوره مبارکه نور خداوند متعال پیش از آنکه به زنان دستور پوشش و رعایت حجاب را بدهد به مردان امر کرده که حجابی مقابل چشمانشان قرار دهند

به گفته حجت الاسلام رستمی جامعه اسلامی برای اینکه بتواند در زمینه نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب به خوبی عمل کند باید در ابتدای امر فرد ،خانواده و جامعه را بشناسد و جایگاه آنها را بررسی کند و بعد با شیوه های نو و به روز و مؤثر گام های عملی در این راستا بردارد.

وی با تاکید بر اینکه به انجام رسیدن این مهم نیاز به یک حرکت جمعی و پویا دارد که در همه سطوح فرهنگی،سیاسی،اقتصادی و.... صورت پذیرد ، افزود: جامعه اسلامی باید با تأسی از باورهای اعتقادی و اخلاقی خود برای تضمین سلامت روانی شهروندانش چاره اندیشی کند.

خطیب نماز جمعه قروه ادامه داد: مسئله عفاف و حجاب یکی از دروازه های ورودی برای رسیدن به این سلامت روانی است که بیش و پیش از امور نظامی ،سیاسی و اجتماعی به صرف وقت و نیرو و هزینه نیاز دارد تا بتوان با ریشه یابی و آسیب شناسی و شناخت عوامل مخرب در این زمینه یک طرح کارآمد و جامع برای رسیدن به این امر مهم دینی ارائه داد.

وی تصریح کرد: همانطور که درروایت آمده است مثال دانشی که در کودکی آموخته می شود مانند حک کردن نقشی بر سنگ است و این کلام معصوم ،اهمیت آموزش در دوران کودکی را آشکار می کند.

به گفته رستمی اینجاست که نقش آموزش و پرورش و معلمان خصوصا در دوران ابتدایی و راهنمایی یا متوسطه اول پر رنگ تر از دیگران ظاهر می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بعد از خانواده ،مدرسه مهمترین نهادی است که وظیفه خطیر و سنگینی در اجرای فرهنگ عفاف و حجاب دارد و باید برای رسیدن به این هدف باید از ابزارهای متنوع و کارآمد استفاده کند، افزود: یکی از این ابزارها رسانه های تصویری هستند همچون صداو سیما به عنوان فراگیر ترین رسانه ارتباط جمعی که مخاطبان بسیاری هم در میان کودکان و نوجوانان دارد.

رستمی در پایان با بیان اینکه فرهنگ سازی در حوزه دین و به طور خاص در زمینه عفاف و حجاب نیازمند آگاهی و دانش و بکارگیری افراد آگاه و متخصص در این زمینه است ادامه داد: دولت باید بتواند امور زیربنایی را برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب عمومی در سطح جامعه اسلامی فراهم کند و خود نیز بر این امر نظارت نماید.

انتهای پیام/

,

در نظام جمهوری اسلامی رعایت و ترویج حجاب و پوشش اسلامی همیشه مورد توجه قرار گرفته اما دشمنان اسلام در میدان جنگ نرم، به مبارزه با ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی برخواسته و با استفاده از تبلیغات و کانال‌های ضدفرهنگی مختلف به دنبال این هستند که جوانان و به‌ویژه بانوان مسلمان را از راه دین مبین اسلام منحرف و به بنیان خانواده‌های ایرانی ضربه وارد کنند.

,

دشمنان اسلام می‌خواهند با ترویج فرهنگ‌های غربی، جوانان کشور را با فرهنگ و سبک زندگی اسلامی غریبه کنند تا به‌راحتی به افکار و اهداف شومشان برسند اما بانوان ایرانی با حفظ حجاب خود به ابرقدرت‌هایی که قصد تخریب و ضربه‌زدن به بنیان خانواده‌های ایرانی را دارند، تأکید می‌کنند که هیچ‌وقت گول مکر و حیله‌های آنان را نمی‌خورند و همیشه هوشیار هستند.

,

ماموستاهای اهل سنت کردستان معتقدند که اگر امروز بحث حجاب مطرح می‌شود این موضوع را در جامعه نباید به زنان نسبت داد چرا که رعایت حجاب و عفاف برای مردان جامعه نیز واجب است.

,

, ,

زنان کردستانی در سایه حجاب و عفاف همواره تاریخ ساز بوده اند

, زنان کردستانی در سایه حجاب و عفاف همواره تاریخ ساز بوده اند,

ماموستا فایق رستمی نیز اظهار کرد: انسان ها در طول تاریخ سعی کرده اند به ارتقای فرهنگ و آداب و سنن خویش بپردازند و در این میان مردم ایران به دلیل چندین هزار سال قدمت تاریخی نقش ویژه ای در تاریخ جهان دارند.

,

وی افزود: کردها نیز با توجه به اینکه یکی از اصیل ترین اقوام ایرانی به شمار می آیند در طول تاریخ پرافتخار خود همواره به مبحث پوشش و لباس توجه ویژه ای داشته اند.

,

امام جمعه سنندج تصریح کرد: لباس زنان و مردان کردستانی از محجبه ترین پوشش های بشری بوده و باید این فرهنگ غنی حفظ و گرامی داشته شود.

,

وی افزود: با ظهور اسلام نیز شاهد تحسین پوشش کردها بودیم و زنان و مردان کرد مسلمان در سایه آموزه های اسلامی به حفظ پوشش و فرهنگ اصیل خود در این حوزه نیز پرداختند.

,

ماموستا رستمی اظهار کرد: در یک قرن اخیر حتی توطئه های رژیم پهلوی نیز موجب نشد که زنان و مردان کرد از پوشش غنی و محجبه خود دست بردارند.

,

وی افزود: زنان کرد با بهره مندی از این پوشش غنی و محجبه خود توانسته اند در طول تاریخ در عرصه های مختلف اجتماعی حضوری پررنگ داشته باشند و همواره تاریخ ساز بوده اند.

,

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: باید دشمنان بدانند که حجاب و عفاف جزو لاینفک فرهنگ کردی بوده و مردمان این خطه از میهن اسلامی با هوشیاری و بصیرت همه جانبه در برابر توطئه های فرهنگی و هویتی دشمنان ایستاده اند.

,

, ,

بانوان محجبه پیروان حضرت فاطمه (س) هستند

, بانوان محجبه پیروان حضرت فاطمه (س) هستند,

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه شهرستان بانه با بیان اینکه حجاب ازضروریات دین اسلام است اظهار داشت : مهم این است که ما چگونه این مسئله را در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم ،وقتی برای این کار برنامه نداشته باشیم ،معلوم است اثر مثبت ندارد و قطعا اثر سوء در پی خواهد داشت ،هیچ حجتی بالاتر از یقین برای انسان نیست لذا ما باید دراین زمینه جامعه را قانع کنیم، بعضی از کارها در مورد حجاب نه تنها موثر نیست یقینا لطمه زننده است، در مسئله حجاب نباید کاری کنیم که عده‌ای را به لجاجت واداریم.

,

وی افزود:پیش از انقلاب، دشمن با نفوذی که در بین مسئولان داشت، بدنبال تزریق فرهنگ غرب در جامعه بود اما امروزه شاهد توطئه ها و تهاجم فرهنگی و سلاح های جدید مثل فضای مجازی و ماهواره هستیم که به اصل دین و معنویت ما حمله کرده است ، این امر توجه جدی مسوولان و مردم را می طلبد.

,

وی با اشاره به  هفته عفاف وحجاب در کشور گفت : حجاب ، پوشش ، عفت و پاکدامنی مربوط به همه و باعث سلامت روح و جسم می شود و فردی می تواند در جامعه موثر باشد که صداقت، عفت و پاکدامنی در رفتار، کردار و پوشش او نیز نمود داشته باشد و هدف از برگزاری هفته عفاف و حجاب در کشور نیز فرصتی مناسب برای تبیین و تشریح  رعایت این موضوع در سطح جامعه بوده که باید با برگزاری برنامه مناسب گامی مثبت در این زمینه برداشته و در جهت ترویج آن در تمامی ارکان جامعه و به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی  تلاش جدی گردد.

,

ماموستا خدایی با اشاره به آیات و روایات اسلامی، بیان داشت : حجاب به معنای حفظ و نگهداری هر چیز با ارزش از بدخواهی ها و کج‌اندیشی ها است و ایجاد آرامش و امنیت روانی در فرد و جامعه از مهمترین آثار حفظ حجاب و عفاف در جامعه به شمار می‌آید.

,

وی عنوان داشت: حجاب و عفاف یکی از راهکارهای بسیار اثرگذار برای رسیدن به این نقطه والاست و یکی از مزاحمت‌های جدی که مانع رسیدن انسان به مقام خلافت الهی می شود، بی عفتی و بی حجابی است.

,

ماموستا خدایی اضافه کرد: رعایت حجاب و عفاف مربوط به هر دو جنس مرد و زن است و در قرآن نیز توصیه شده که به زن‌ها بگویید چشمانشان را از نگاه کردن به مرد نامحرم پر نکنند و همین توصیه برای مردان نیز هست. 

,

امام جمعه بانه در پایان اعلام کرد: بی عفتی و عدم رعایت حجاب و عفاف باعث متلاشی شدن بنیان خانواده‌ها می‌شود و علت این‌که در غرب خانواده‌ای وجود ندارد و نمی توانند خانواده تشکیل دهند این است که زن و مرد در روابط خود به گونه‌ای حیوانی آزادند که در این صورت وفای به عهد و پاکدامنی باقی نمی ماند.

,

, ,

ترویج مظاهر بی حجابی در جوامع اسلامی سلاح دشمن علیه مسلمانان

, ترویج مظاهر بی حجابی در جوامع اسلامی سلاح دشمن علیه مسلمانان,

ماموستا امین راستی امام جمعه موقت سنندج خاطر نشان کرد: در آموزه های اسلامی جایگاه والایی برای زنان در نظر گرفته شده است و پرورش نسل های آینده ساز جامعه، همه انبیا، اولیا، دانشمندان و علما توسط بانوان و در سایه همت و تلاش مادران میسر شده و می شود.

,

ماموستا راستی خاطر نشان کرد: بانو فاطمه(س) اسوه زنان برای همه تاریخ بوده و باید زنان مسلمان سیره و سنت این بزرگ بانوی عالم را در تمامی برهه های زندگی خویش مورد توجه قرار دهند.

,

امام جمعه موقت سنندج نسبت به نفوذ گسترده مظاهر بی حجابی و بی عفتی در جوامع اسلامی به ویژه در بین زنان مسلمان هشدار داد و افزود: باید برای مقابله با این معضل چاره ای اساسی اندیشیده شود.

,

ماموستا راستی خواستار گسترش فعالیت های فرهنگی با محوریت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه شد و بر تولید هرچه بیشتر آثار فرهنگی، هنری و رسانه ای در این خصوص تأکید کرد.

,

, ,

حجاب زینت زن و حافظ امنیت روانی جامعه است

, حجاب زینت زن و حافظ امنیت روانی جامعه است,

حجت الاسلام علی مرادی در گفتگو با خبرنگار کردتودی با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف زمینه تعالی انسان را فراهم می کند ، اظهار داشت: در دین مبین اسلام توجه ویژه‌ای به فرهنگ عفاف و حجاب شده که صیانت از این فرهنگ رسالت و وظیفه همه مسلمانان است.

,

وی افزود: جاب و عفاف که از نقاط قوت مسلمانان محسوب می‌شود دشمنان آنرا هدف قرار می‌دهند که باید در صیانت از آن از هیچ کوششی فروگذاری نشود.

,

امام جمعه بیجار گفت: چون حجاب اسلامی در چهارچوب اخلاق دینی قرار می‌گیرد عدم رعایت آن نوعی آسیب اجتماعی ساده تلقی می شود که دارای مراتب خاصی است.

,

حجت الاسلام مرادی با بیان این مطلب که رعایت عفاف و حجاب سلامت خانواده را به‌دنبال دارد گفت: عفاف و حجاب عامل دوام خانواده و پیشگیری از مناظره، مناقشه و آسیب‌های اجتماعی است.

,

وی با بیان اینکه یکی از دسیسه‌های دشمن برای ضربه‌زدن به نظام و انقلاب اسلامی ترویج بی‌بندوباری و فساد در بین جوانان است، افزود: دشمنان همواره قصد دارند با شیوه‌های جدید اقدام به ترویج بی‌حجابی و سست کردن ایمان و اعتقادات مردم کنند و از این رو هوشیاری بیش از پیش مسؤولان و والدین در این زمینه بسیار ضروری است.

,

امام جمعه بیجار عنوان کرد: 21 تیرماه روز عفاف و حجاب و یادآور حضور زنان مؤمن ایران در برابر تصمیم‌های مستبدانه رضاشاه در راستای کشف حجاب و کشتار مسجد گوهرشاد است که این درس تاریخ، نشان می‌دهد که ملت ایران تا پای جان در برابر اعتقادات دینی خود ایستادگی می‌کنند.

,

حجت الاسلام مرادی خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که دشمنان اسلام روی آن بسیار سرمایه گذاری کرده اند، رواج بی حجابی و برداشتن چادر و یا روسری از سر خانم ها است و در این میان استدالال های زیادی را به میان می اورند که همگی پوچ و بی ارزش است دشمنان یادگار حضرت زهرا(س)  را با ترفند خود به زیر سوال می برند و حجاب را نوعی زندانی کردن می دانند.

,

وی از  حجاب به‌عنوان زینت زن یاد کرد و خاطرنشان کرد: نوعی «مبارزه با نفس»، «جواز حضور در اجتماع »، «آرامش روانی جامعه»، «ایجاد امنیت» و «حفظ بنیاد خانواده» را به جامعه ارزانی می‌دارد و گوهر وجود زنان را از نگاه‌های حرز مصون می‌دارد.

,

, ,

عفاف و حجاب دروازه ورود به سلامت روانی جامعه است

, عفاف و حجاب دروازه ورود به سلامت روانی جامعه است,

حجت الاسلام عابدین رستمی امروز و در گفتگو با خبرنگار ما به مناسبت فرارسیدن هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: رعایت عفاف و حجاب یکی از مهمترین باورهای دینی ما مسلمانان است که نهادینه کردن فرهنگ آن مستلزم برنامه ریزی صحیح و عمیق در حوزه های مختلف فردی و اجتماعی است که البته خانواده در رأس اجتماع و به عنوان اولین و مهمترین نهاد اجتماعی نقش مهم و انکار ناپذیری در این قضیه دارد.

,

وی با بیان اینکه مسئله عفاف فراتر از حجاب است و میتوان گفت حجاب بخشی و جزئی از عفاف به شمار می آید، افزود: نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که عفاف و حجاب مختص بانوان جامعه نیست ،بلکه مردان هم به رعایت آن ملزم شده اند و شاهد بر این ادعا هم کلام خداوند متعال در کتاب عظیم قرآن است که هم مردان و هم زنان را و حتی گاهی مردان را اختصاصا مورد خطاب قرار می دهد.

,

امام جمعه قروه خاطر نشان کرد: در همین رابطه در آیه 30 سوره مبارکه نور خداوند متعال پیش از آنکه به زنان دستور پوشش و رعایت حجاب را بدهد به مردان امر کرده که حجابی مقابل چشمانشان قرار دهند

,

به گفته حجت الاسلام رستمی جامعه اسلامی برای اینکه بتواند در زمینه نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب به خوبی عمل کند باید در ابتدای امر فرد ،خانواده و جامعه را بشناسد و جایگاه آنها را بررسی کند و بعد با شیوه های نو و به روز و مؤثر گام های عملی در این راستا بردارد.

,

وی با تاکید بر اینکه به انجام رسیدن این مهم نیاز به یک حرکت جمعی و پویا دارد که در همه سطوح فرهنگی،سیاسی،اقتصادی و.... صورت پذیرد ، افزود: جامعه اسلامی باید با تأسی از باورهای اعتقادی و اخلاقی خود برای تضمین سلامت روانی شهروندانش چاره اندیشی کند.

,

خطیب نماز جمعه قروه ادامه داد: مسئله عفاف و حجاب یکی از دروازه های ورودی برای رسیدن به این سلامت روانی است که بیش و پیش از امور نظامی ،سیاسی و اجتماعی به صرف وقت و نیرو و هزینه نیاز دارد تا بتوان با ریشه یابی و آسیب شناسی و شناخت عوامل مخرب در این زمینه یک طرح کارآمد و جامع برای رسیدن به این امر مهم دینی ارائه داد.

,

وی تصریح کرد: همانطور که درروایت آمده است مثال دانشی که در کودکی آموخته می شود مانند حک کردن نقشی بر سنگ است و این کلام معصوم ،اهمیت آموزش در دوران کودکی را آشکار می کند.

,

به گفته رستمی اینجاست که نقش آموزش و پرورش و معلمان خصوصا در دوران ابتدایی و راهنمایی یا متوسطه اول پر رنگ تر از دیگران ظاهر می شود.

,

وی در ادامه با بیان اینکه بعد از خانواده ،مدرسه مهمترین نهادی است که وظیفه خطیر و سنگینی در اجرای فرهنگ عفاف و حجاب دارد و باید برای رسیدن به این هدف باید از ابزارهای متنوع و کارآمد استفاده کند، افزود: یکی از این ابزارها رسانه های تصویری هستند همچون صداو سیما به عنوان فراگیر ترین رسانه ارتباط جمعی که مخاطبان بسیاری هم در میان کودکان و نوجوانان دارد.

,

رستمی در پایان با بیان اینکه فرهنگ سازی در حوزه دین و به طور خاص در زمینه عفاف و حجاب نیازمند آگاهی و دانش و بکارگیری افراد آگاه و متخصص در این زمینه است ادامه داد: دولت باید بتواند امور زیربنایی را برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب عمومی در سطح جامعه اسلامی فراهم کند و خود نیز بر این امر نظارت نماید.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه