اخبار داغ

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان مطرح کرد؛

جای خالی تولیدات با محتوای حجاب و عفاف در سینمای ایران

جای خالی تولیدات با محتوای حجاب و عفاف در سینمای ایران
اکرم رنجبر گفت: همانطور که نمی پذیریم افراد سلامت جسم و امنیت زیستی مان را تهدید کنند، نمی پذیریم فردی که حجاب ندارد امنیت روحی و روانی خانواده و جامعه را به خطر اندازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان، مسئول بسیج جامعه زنان اکرم رنجبر در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با اهمیت حفظ حجاب و عفاف در جامعه گفت: رعایت حجاب به واقع رعایت حقوق شهروندی است و مخالفت با آن هم مخالفت با حقوق شهروندی است، در اصل ۴ قانون اساسی به این موضوع اشاره شده است که تمام قواعد باید بر اساس شرع و دین باشد لذا در نظام جمهوری اسلامی تمامی قوانین بر اساس شرع و دین تنظیم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان ادامه داد: در آیه مبارکه ۵۱ سوره احزاب و برخی از آیات سوره نور به عفاف و حجاب این تکلیف الهی اشاره شده است و از این آیات متوجه می شویم که موضوع حجاب علاوه بر این که قانون است بلکه موضوعی شرعی نیز است.

,

رنجبر بیان کرد: در ذیل بحث قانونی و شرعی موضوع حجاب، باید به این موضوع از منظر فرهنگ نیز نگاه کرد، در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تک تک احکام از جمله خمس، زکات، جهاد،  حجاب و … قطعات یک پازل هستند که متاسفانه دشمنان اسلام با ایجاد شبهات در دل مردم به دنبال این است که به اصل نظام حمله کنند.

,

وی با تاکید بر این که دشمن از طریق بدحجابی به دنبال فروپاشی نظام خانواده است، توضیح داد: از بین رفتن کانون خانواده از بین رفتن قطعه ای از پازل نظام  جمهوری اسلامی است.

,

بد حجابی امنیت روحی جامعه را به خطر می اندازد

, بد حجابی امنیت روحی جامعه را به خطر می اندازد,

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان اظهار کرد: همانطور که نمی پذیریم افرادی هوا، آب و غذای ما را آلوده کند چرا که سلامت جسم و امنیت زیستی افراد تهدید می شود از این رو فردی که حجاب ندارد امنیت روحی و روانی خانواده و جامعه را به خطر می اندازد از این رو همانگونه با فردی که امنیت زیستی جامعه را به خطر می اندازد با فردی که امنیت روحی جامعه را به خطر می اندازد باید برخورد شود.

,

رنجبر تشریح کرد: حجاب یک تئوری برای یک کشور است و ما می توانیم خود را از سایر کشورها بالاتر بدانیم چرا که آمارهای کشورهایی که از بی حجابی ضربه خورده اند ما را به این موضوع مصمم تر می کند که راه نجات بشریت توسل به اسلام است.

,

انقلاب اسلامی راه عزت زنان در تمامی عرصه ها را فراهم کرد

, انقلاب اسلامی راه عزت زنان در تمامی عرصه ها را فراهم کرد,

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران ثابت کرد که راه عزت و سربلندی زنان در تمامی عرصه ها فراهم شده است چرا که در مقایسه آمار زنان تحصیل کرده و یا حضور زنان در اجتماع قبل از انقلاب و بعد از انقلاب می توان فهمید که حجاب چه ارمغان گران بهایی برای زنان داشته است.

,

وی عنوان کرد: خواهر تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس نیز مسیر اسلام را انتخاب کرده و هم اکنون حجاب دارد این یعنی کشورهای غربی نیز به این باور رسیده اند تنها راه نجاتشان متوسل شدن به اسلام و احکام آن است.

,

رنجبر بیان کرد: از آنجا که مردم ایران، مردمی دیندار و ولایتمدار هستند می توانند به سرعت فقر فرهنگی را از بین ببرند از این رو باید با همکاری مردم و دولتمردان این فقر را ریشه کن کنیم.

,

مسئولان فرهنگی کشور در راستای تحکیم فرهنگ حجاب آستین همت بالا بزنند

, مسئولان فرهنگی کشور در راستای تحکیم فرهنگ حجاب آستین همت بالا بزنند,

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان در خصوص از بین بردن فقر فرهنگی توضیح داد: شاید بیشترین گناه بدحجابی متوجه دولتمردان و مسئولان فرهنگی کشور باشد چرا که در زمینه حجاب و فرهنگسازی آن کوتاهی کرده اند حال لازم است آستین همت بالا بزنند و در راستای تحکیم فرهنگ حجاب قدم بزنند.

,

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان اظهار کرد: دانشگاهها نیز از جمله مراکزی هستند که نسبت به حجاب بی تفاوت بوده اند، در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۸۵ مطرح شده است که دانشگاه در توسعه فرهنگ و تفکر دینی توسط جوانان به منظور پذیرش درونی و قلبی عفاف و حجاب باید گام بردارد.

,

وی افزود: اکنون سوال این جا است که دانشگاه ها در امر حجاب و عفاف چه قدم هایی گذاشته اند در حالیکه کتب دانشگاهی مان نیز باید راهبردی و کاربردی باشد.

,

رنجبر بیان کرد: نظام آموزش و پرورش در تمام مقاطع و گروه سنی باید آثار فردی و فرهنگی حجاب را به خوبی مطرح کنند و آثار بد حجابی را نیز به درستی تبیین کنند.

,

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان معرفی الگوهای برتر در حوزه حجاب و عفاف را موضوع دیگری در این رابطه دانست و تشریح کرد: معرفی الگوهای برتر نقش بسیار اساسی و کلیدی دارد اما متاسفانه شاهد هستیم که در تبلیغ یک کالا از زنان استفاده می شود و یا در نماد سازی به درستی سوژه ها انتخاب نمی شوند.

,

جای خالی تولیدات با محتوای حجاب و عفاف در خانه سینمای ایران

, جای خالی تولیدات با محتوای حجاب و عفاف در خانه سینمای ایران,

وی تاکید کرد: در آثار هنری هنرمندان از جمله سینماها اثری از حجاب و عفاف نمی بینیم لازم است خانه سینمای ایران یک خانه تکانی کند و به مسائل شرعی خصوصا عفاف و حجاب به صورت تخصصی بپردازد.

,

رنجبر افزود: مقام معظم رهبری در خصوص حجاب تاکید بسیاری دارند، ایشان در سخنرانی فرموده اند که حفظ حجاب و عفت ، حفظ خط اسلام و ایمان مردم است.

,

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان عنوان کرد: در وضعیت کنونی و شیوع کرونا شاهد هستیم که پرسنل بیمارستان ها با پوشش  خود را از ویروس کرونا واکسینه می کنند اما آیا وقت آن نرسیده که ما نیز خود را از ویروس  بدحجابی که بنیان خانواده ها را از بین می برد، محافظت کنیم

,

وی به برنامه های بسیج جامعه زنان در خصوص هفته حجاب و عفاف اشاره کرد و توضیح داد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه های اجرا شده در این رابطه کمی متفاوت تر از سال های قبل برنامه ریزی شده است.

,

رنجبر تشریح کرد: تا کنون بیش از ۴۰ کلیپ در حوزه عفاف و حجاب ساخته شده است همچنین مسابقه فرهنگ برهنگی یا برهنگی فرهنگی از دیگر برنامه ها است که متقاضیان می توانند با مراجعه با بسیج جامعه زنان کتاب را تهیه کنند.

,

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان ادامه داد: برگزاری مسابقه نقاشی، پوستر و عکس نوشته در فضای مجازی، پاسخ به شبهات در حوزه عفاف و حجاب، دیدار با امام جمعه استان کرمان و تحکیم جایگاه عفاف و حجاب و نقش آن در خانواده توسط سخنرانی های اساتید حوزه و دانشگاه، تجلیل از بانوان محجبه ادرات، برگزاری مانور بزرگ حجاب و عفاف در فضای مجازی، هشتگ گذاری تحت عنوان حجاب آرامش خانواده، معرفی زنان محجبه علمی و ورزشی از جمله برنامه های این هفته است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه