اخبار داغ

رئیس حوزه علمیه تربت حیدریه:

خودسازی عملی و علمی مهمترین هدف تحصیل علوم حوزوی است

خودسازی عملی و علمی مهمترین هدف تحصیل علوم حوزوی است
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی گفت: مهمترین و اساسی ترین هدف در تحصیل علوم حوزوی خودسازی عملی و علمی است، یعنی انسان باید تقوا و علم و دانش را با هم دارا باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ؛ حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی، رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی تربت‌حیدریه صبح امروز در جمع طلاب جدیدالورود حوزه‌های علمیه این شهرستان اظهار داشت: برای بزرگی کردن  و مدیریت کردن جامعه باید خود را آماد کرد و امروز هر چند به لحاظ سن و سال نوجوان و جوان هستید اما به‌زودی تصمیم‌گیرندگان آینده می‌شوید و لذا باید تلاش خود را به نحو مطلوب به انجام برسانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تنها هدف در تحصیل علوم حوزوی را خودسازی عنوان و به حدیثی از امیر المومنین علیه‌السلام در نهج‌البلاغه اشاره کرد و افزود: حضرت امیر علیه‌السلام فرمودند: هرکس می‌خواهد در جایگاه امامت مردم قرار بگیرد ابتدا باید خودش را درست تربیت علمی و عملی بکند و این همان خودسازی است، یعنی اهل تقوا و علم و دانش باشد.

,

 امام جمعه تربت‌حیدریه بیان کرد: در تحصیل علوم حوزوی هدف این است که خودمان به کمال علمی و کرامت انسانی دسترسی پیدا کنیم تا در ادامه بتوانیم در درون جامعه تأثیرگذار باشیم.

,

وی اضافه کرد: در تاریخ علمای شیعه شخصیت‌های بزرگ فراوانی همچون شیخ مفید داشتیم که بیش از هزار سال است از دوران ایشان گذشته، اما این شیخ بزرگ به حدی رسیده بود که امام عصر عجل الله به ایشان نامه می‌نویسد که ای دوست محکم و پا برجای ما؛ مأموریت دارم برایتان نامه بنویسم و این عنایت امام زمان علیه‌السلام به خاطر مجاهدت شبانه‌روزی عملی و علمی شیخ مفید است که درنهایت با فوت این بزرگوار فرمودند: نوحه کنندگان باید بر عزای تو گریه کنند، زیرا فقدان تو بر آل پیامبر صلی‌الله گران و سخت بود.

,

رئیس حوزه علمیه تربت‌حیدریه در بخشی دیگر خاطر نشان کرد: گاهی ممکن است در فضایی قرار بگیریم که جمعی به وظیفه خود عمل نمی‌کنند، اما این دلیل نمی‌شود که ما همان کار را بکنیم، لذا نباید از آنان اثر بپذیریم بلکه باید اثرگذار باشیم.

,

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام مبارک، معاونت فرهنگی حوزه علمیه مرحوم هراتی به حدیثی از امام حسین علیه‌السلام اشاره کرد و افزود: حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام می‌فرمایند: تحصیل علم و مباحثه علمی باعث می شود که معرفت و شناخت انسان بارور و افزایش یابد، لذا معاونت فرهنگی حوزه با مشورتی که با کادر مربیان حوزه، برای طلاب جدیدالورود یک دوره میثاق طلبگی را راه‌اندازی کرد.

,

وی بیان کرد: در این دوره که در خرداد و تیرماه و طی سه جلسه برگزار شد 6 نفر از اساتید و کادر مدرسه ضوابط آموزشی و هویت طلبگی را برای طلاب جدیدالورود مطرح کردند.

,

حجت‌الاسلام مبارک اظهار کرد: علاوه بر این دوره، کلاس‌های اعتقادی و مدیریت اسلامی توسط حجت‌الاسلام محمدهادی عصمتی، مدیر داخلی حوزه در طول 20 جلسه و در جوار گلزار شهدای گمنام باغملی برگزار شد.

,

منطقه تربت‌حیدریه در جنوب خراسان رضوی از دیرباز با پرورش عالمان و مجاهدان دینی و نخبگان علمی و دانشگاهی شرایطی را برای امروز فراهم کرده که اکنون این خطه از خراسان رضوی به‌عنوان قطب پرورش استعدادهای حوزویان و دانشگاهیان معرفی شده است.

,

در حال حاضر بیش از ۴۰۰ طلبه و روحانی در دو حوزه علمیه برادران مرحوم هراتی و فولاد و یک حوزه علمیه خواهران ریحانه الرسول سلام الله علیها تا مقطع سطح چهار(دکترا) تحصیل و تدریس می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه