اخبار داغ

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد در ویژه‌برنامه ویتامین:

چرا کافی‌شاپ‌ها و کافه‌باغ‌ها به مکانی امن برای جوانان تبدیل شده است؟

چرا کافی‌شاپ‌ها و کافه‌باغ‌ها به مکانی امن برای جوانان تبدیل شده است؟
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس؛ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه وبویراحمد در ویژه برنامه گفتگوی اینترنتی ویتامین بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

سید ناصر رضایی تصریح کرد: به طور کلی جوانان ما این روزها با مشکلات و مسائل زیادی دست و پنجه نرم می کنند که برخی از این آسیبهای  اجتماعی شامل خودکشی،طلاق و مصرف مواد مخدر است.

,

وی گفت: بنده معتقد هستم که خلاء های ایمانی و معنوی یکی از مشکلات است که امروز دغدغه جوانان ماست و آنها را به سمت آسیب های اجتماعی سوق می دهد.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خاطرنشان کرد: بحران هویت مربوط به الان نیست اما در حال حاضر مظاهر این بحران بیشتر خود را نشان می دهد.

,

رضایی افزود:با توجه به شکل گیری عصر ارتباطات و فضای مجازی، این بحران جلوه جدیدتری پیدا کرد اما همیشه یکی از دغدغه های بشر به ویژه در دوره نوجوانی همین بحران هویت بود.

,

وی گفت:این دغدغه به عوامل،فاکتورها و مولفه های موثر بر شکل گیری هویت افراد شامل  مجموعه ای از انواع مختلف فرهنگی،اجتماعی،اعتقادی و مسائل مختلف که می تواند هویت یک فرد را شکل دهد،بستگی دارد.

,

رضایی در واکنش به افزایش بی رویه کافی شاپ و کافه ها در سطح استان تصریح کرد:بنده اصلا اعتقادم این نیست که کافی شاپ و کافه بازها جای بدی هستند، اصلا نمی گویم این کافه هایی که بچه ها حضور پیدا می کنند، اماکن بدی هستند ؛اتفاقا  اماکن خوبی هستند اما ما خوب از آنها استفاده نکردیم.

,

وی گفت:ما نتوانسیم غذای خوب فرهنگی،معنوی و اجتماعی در کافه ها فراهم کنیم، می توان از این فضاها استفاده کرد.

,

رضایی با بیان اینکه ما خواه ناخواه در مسیر توسعه،مدرنیته وحتی پسامدرن باید به سمت شکل گیری فضاهایی غیر از خانواده پیش رویم،خاطرنشان کرد: در فضای دنیای مدرنیته بخشی از وظایف خانواده به دیگر محیط ها و بعضی از بنیاد ها و تشکل های اجتماعی منتقل می شود .

,

وی گفت:ما نباید فرد را رها کنیم تا ناخواسته بخشی از هویت خود را از این محیط ها بگیرد ؛بنده کنترل ساختاری را به وسیله دستگاه های دولتی قبول دارم که باید نظارت کنیم، استاندراد هایی را تعریف کنیم و حضور پیداکنیم اما مهمتر پاسخ به این سوال است که ما چه خوراک فرهنگی،اجتماعی و معنوی در کافه ها به خورد جوانان و نوجونان بدهیم؟

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد:یکی از عوامل موثر بر شکل گیری و تداوم اعتیاد، فضاهای نامناسب است. این فضاهای نامناسب گاهی پاتوق مصرف مواد مخدر مانند زیر یک پل و یا یک خرابه هستند و یا در محیط مدرن تر در بخشی از کافه باغ و کافی شاپ ها یا فلان رستوران ها این اتفاق رخ می دهد .

,

رضایی افزود:نشستن نوجوان و جوان ما در این مکان ها چه در معرفی مواد به همدیگر و چه در شیوه های تولید،به دست آوردن و مصرف می تواند تاثیرگذار باشد .

,

وی ادامه  داد: وقتی خوراک درستی در این نوع از اماکن ما نیست نوجوانان و جوانان ما به دلیل کنجکاوی، لذت طلبی و بخشی از خلاء های خانواده و اجتماع که توان اقناع افراد را ندارد، به سمت اقناع کاذب با مصرف مواد می روند.

,

رضایی خاطرنشان کرد:متاسفانه مافیای مواد مخدر با توجه به شرایط و بازار مصرف هوشمندانه عمل می کند و خود را با شرایط انطباق می دهد، مسلما حضور در فضای مجازی یکی از سیاست های آنهاست .

,

وی گفت:البته در استان ما می توان گفت این حضور صفر است و اطلاع رسانی در این حوزه ها و استفاده از این ظرفیت ها برای فروش نداشتیم، در کشور هم نسبت به دنیا کمتر است اما دنیا دارد به این سمت می رود حتی ما باید این آمادگی را داشته باشیم که در استان ما هم این اتفاق رخ دهد.

,

رضایی تصریح کرد: در فضای مجازی به دلیل وسعت، کنترل سخت است. چه بهتر که ما از این فضا برای مقابله با این آسیب ها استفاده کنیم .

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت:مقام معظم رهبری با برشمردن اهمیت فضای مجازی اعلام کرد که اگر رهبر نبودم و وضعیت کنونی را نداشتم در فضای مجازی کار می کردم  که نشان می دهد ما کمتر از این فضا استفاده کردیم ؛ما باید پیش بینی کنیم درآینده در فضای مجازی این اتفاقات رخ می دهد اما باید از این فضاها علیه آسیب های اجتماعی در جامعه استفاده کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه