اخبار داغ

سناریوی دشمن حیازدایی و تخریب عفت عمومی است؛

«کشف حجاب» سوغات منحوس رضاخان از ترکیه/صیانت از گوهر «حجاب» در مسجد گوهرشاد

«کشف حجاب» سوغات منحوس رضاخان از ترکیه/صیانت از گوهر «حجاب» در مسجد گوهرشاد
دشمن از گذشته تا امروز در تلاش است تا با تبلیغ و ترویج بدحجابی در رسانه های ضداسلامی، جوانان را از باورهای دینی دور کند، حماسه گوهرشاد برای همیشه تاریخ ماندگار شد تا نشان دهد حجاب یک ارزش دینی است و تا پای جان برای حفظ حجاب خواهیم ایستاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، قیام تاریخی مسجد گوهرشاد که در ۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴ رخ داد، حماسه ای بزرگ و ماندنی در تاریخ شد، قیامی که نشات گرفته از باورها و اعتقادات ارزشی مردم بود که ایستادگی و مقاومت مردم ایران برای حفظ حجاب را برای همیشه تاریخ نشان داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

در سال ۱۳۱۳ رضاخان بعد از سفر به ترکیه، هنگام بازگشت به کشور تصمیم به برداشتن حجاب در بین مردم کرد، بسیاری از مردم و علما نسبت به این سیاست ضد اسلامی و ضد فرهنگی معترض بودند.

,

در ۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴ در در جوار مرقد امام رضا(ع) در مسجد گوهرشاد علما و روحانیون در اعتراض به کشف حجاب اجباری، بر ضد این سیاست ضد اسلامی و دیکتاتوری رضا خان قیام کرده و اعتراض خود را اعلام کردند.

,

کشته و زخمی شدن هزاران نفر در قیام گوهرشاد

, کشته و زخمی شدن هزاران نفر در قیام گوهرشاد, کشته و زخمی شدن هزاران نفر در قیام گوهرشاد,

در همین روز که اعتراضات بر ضد این اقدام رضاخان به اوج رسیده بود، بسیاری از علما در مسجد گوهرشاد تحصن کردند و شعارهای ضد سلطنت سر دادند. در این میان ماموران حکومت پهلوی وحشیانه اقدام به تیراندازی کرده و در این روز هزاران نفر از مردم و علما کشته و زخمی شدند، بسیاری از علما نیز دستگیر و تبعید شدند که این حماسه و قیام برای همیشه در تاریخ اسلام و ایران در راستای اهمیت به حجاب و عفاف باقی  ماند.

,

این واقعه نشان می دهد که غرب از گذشته های بسیار دور تاکنون، حجاب را مانعی برای رسیدن به اهداف خود دانسته و بر همین اساس همیشه از ابزار و روش هایی برای حیازدایی و ترویج بدحجابی استفاده می کند.

,

در آن سالها غرب از ابزاری به نام رضان خان برای برداشتن حجاب استفاده کرد که موفق نشد و امروز از طریق تبلیغ در رسانه های ضد اسلامی جوانان را به بدحجابی ترغیب می کند.

,

فریبا رازانی جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به نقش حجاب در زندگی انسان اظهار داشت: آیات و روایات زیادی با موضوع رعایت حجاب و عفاف وجود دارد که نشان دهنده اهمیت حجاب نه تنها برای بانوان بلکه برای آقایان نیز است.

,

آرامش پوشش اسلامی برای بانوان

, آرامش پوشش اسلامی برای بانوان, آرامش پوشش اسلامی برای بانوان,

وی افزود: پوشش اسلامی و رعایت حجاب به انسان آرامش می دهد، بانوان با رعایت حجاب اسلامی از همه آسیب ها و نگاه های آلوده در امان می ماند.

,

این جامعه شناس عنوان کرد: برخی با پوشش لباس های نامناسب و آرایش های نامتعارف در جامعه حاضر می شوند، بسیاری از مدهایی که هیچ سنخیتی با فرهنگ و دین ما ندارند از طریق رسانه های ضد اسلامی تبلیغ می شوند و متاسفانه برخی از جوانان بدون توجه به تهاجم فرهنگی و نقشه های دشمنان، این مدها را بر تن کرده که در واقع ترویج بدحجابی است.

,

وی با اشاره به تلاش دشمن برای بدحجابی تصریح کرد: دشمن سالهاست که حجاب را هدف قرار داده و اصلی ترین هدف تهاجم فرهنگی دشمن، دور کردن جوانان از اعتقادات و باورهای ارزشی و دینی است و تلاش دارد تا اعتقاد جوانان را نسبت به این مسائل کمرنگ کند.

,

رازانی به نقش خانواده در ترویج حجاب و عفاف گفت: خانواده ها در این راستا نقش مهمی دارند، وقتی اعضای خانواده و والدین نسبت به حجاب دغدغه داشته باشند و رعایت حجاب را در همه شرایط مد نظر قرار دهند، قطعا فرزندان پرورش یافته در این خانواده نسبت به حجاب دیدگاه خاصی خواهند داشت و همیشه حجاب را مایه آرامش بخشی می دانند.

,

وی خاطر نشان کرد: اگر خانواده ای توجه چندانی به حجاب و عفاف نداشته باشد چگونه می توان از فرزندان این خانواده انتظار داشت تا نسبت به رعایت حجاب اقدام کنند، فرزندان بسیاری از مسائل دینی و مذهبی را ابتدا از درون خانواده الگو می گیرند و نقش خانواده ها در این الگوگیری بسیار حائز اهمیت است.

,

حضرت فاطمه(س) بهترین الگوی بانوان در حجاب

, حضرت فاطمه(س) بهترین الگوی بانوان در حجاب, حضرت فاطمه(س) بهترین الگوی بانوان در حجاب,

این جامعه شناس اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) بزرگ بانوی اسلام نه تنها در حجاب بلکه در همه مسائل الگویی برای همه بانوان است، بانوان، حضرت فاطمه(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) را می توانند در حجاب الگوی خود قرار دهند که چگونه نسبت به حجاب دغدغه داشته و رعایت حجاب را به همه توصیه می کردند.

,

وی افزود: مادران در تشویق و ترغیب دختران خود در رعایت حجاب نقش بسیار مهمی دارند، می توانند فرزندان را از آثار و نتایج حفظ حجاب آگاه کنند و از خطرات و آسیب های بدحجابی نوجوانان را آگاه کنند.

,

برگزاری برنامه‌های هفته حجاب و عفاف

, برگزاری برنامه‌های هفته حجاب و عفاف, برگزاری برنامه‌های هفته حجاب و عفاف,

مریم سپهوند مسئول بسیج جامعه زنان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک از برگزاری بیش از ۲۰ عنوان برنامه در هفته حجاب و عفاف خبر داد و گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا، با هدف حفظ سلامتی مردم بسیاری از برنامه های هفته حجاب و عفاف به صورت مجازی برگزار می شود و تعدادی از برنامه ها مانند مراسم تجلیل به صورت حضوری است.

,

وی افزود: تجلیل از بانوان محجبه، تجلیل از مادران و همسران شهدا، مصاحبه های تلویزیونی، تهیه موشن گرافیک، کارگاه شبکه های مردمی در حوزه حجاب و عفاف، برنامه راهکارهای تخصصی ترویج حجاب و عفاف، فضاسازی از مهمترین برنامه ها در استان است.

,

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان تصریح کرد: از دیگر برنامه های این هفته خاطره گویی از حجاب دختران است که این خاطرات گفته شده به صورت کلیپ  در فضای مجازی منتشر می شود.

,

وی از برگزاری نشست بازخوانی خاطرات بانوان نقش آفرین در جنگ تحمیلی خبر داد و خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه های هفته حجاب و عفاف بازخوانی خاطرات بانوان شاخص و نقش آفرین ستاد پشتبانی جنگ است که در دوران دفاع مقدس در سنگر حجاب و عفاف نقش آفرین بودند.

,

برپایی نمایشگاه‌ها حجاب

, برپایی نمایشگاه‌ها حجاب, برپایی نمایشگاه‌ها حجاب,

سپهوند بیان کرد: همچنین نمایشگاه های لباس حجاب برپا می شود و در فضای مجازی این نمایشگاه ها تبلیغ خواهند شد و راهپیمایی مجازی حجاب و عفاف نیز به همین مناسبت برگزار می شود.

,

وی گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری توسط کانون های پرورشی، انتشار بیانیه بسیج جامعه زنان همزمان با هفته حجاب و عفاف و تجلیل از چهره های شاخص از مهمترین برنامه هایی است که در طول این هفته در استان برگزار می شود.

,

هفته حجاب و عفاف فرصتی است تا برنامه های مختلف فرهنگی در راستای ترویج حجاب و عفاف برگزار شود و رعایت حجاب که یک ارزش دینی و اسلامی است و نه تنها برای فرد بلکه برای جامعه مفید است بیشتر ترویج و گسترش یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه