اخبار داغ

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین خبر داد؛

"فاطمه" و "امیرعلی" در صدر اسامی منتخب قزوینی‌ها/ کاهش ۲۵ درصدی طلاق

"فاطمه" و "امیرعلی" در صدر اسامی منتخب قزوینی‌ها/ کاهش ۲۵ درصدی طلاق
حسن وفایی، مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: فاطمه و امیرعلی بیشترین اسامی منتخب والدین قزوینی در سه ماه نخست سال جاری بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن وفایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به آمار وقایع حیاتی در استان اظهار کرد: در سه ماهه ابتدای سال جاری سه هزار و 810 ولادت در استان قزوین ثبت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: از این تعداد، یک هزار و 962 واقعه ولادت مردان و تعداد یک هزار و 848 ولادت زنان به ثبت رسیده است. این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که چهار هزار و 105 واقعه تولد بوده است به میزان هفت درصد کاهش داشته است.

,

وی با اشاره به میزان ثبت فوت در استان گفت: طی سه ماهه سال جاری تعداد دو هزار و 67 واقعه فوت در استان به ثبت رسیده؛ در حالی که در مدت مشابه سال قبل این آمار یک هزار و 410 واقعه بوده است.

,

وفایی در مورد آمار ازدواج و طلاق صورت گرفته در استان گفت: در بخش ازدواج طی همین مدت تعداد یک هزار و 949 واقعه ازدواج و تعداد 499 واقعه طلاق ثبت شده است.

,

ثبت بیش از 924 هزار درخواست کارت هوشمند ملی

, ثبت بیش از 924 هزار درخواست کارت هوشمند ملی,

وی عنوان کرد: سال قبل در موضوع ازدواج تعداد دو هزار و 868 واقعه ازدواج به ثبت رسیده بوده که در قیاس با امسال 7/14 درصد کاهش را نشان می‌دهد و در واقعه طلاق که در مدت مشابه سال قبل تعداد 669 واقعه ثبت شده بوده 25 درصد کاهش داشته است.

,

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین در مورد بیشترین اسامی انتخاب شده درسه ماهه اول سال بیان کرد: شش نام اول دختران به ترتیب فاطمه، رستا، زهرا، حلما، بهار و مرسانا و شش نام اول پسران امیرعلی، امیرحسین، ابوالفضل، علی، امیرعباس و آراد است.

,

وی با اشاره به صدور کارت هوشمند ملی در استان عنوان کرد: تاکنون تعداد 924 هزار و 260 درخواست کارت هوشمند ملی در استان ثبت شده که 91 درصد جمعیت واجد شرایط استان را شامل می‌شود.

,

وفایی افزود: از این تعداد درخواست برای 756 هزار و 841 نفر کارت صادر شده که سه هزار و 360 نفر از این افراد هنوز کارت خود را از باجه‌های پیشخوان تحویل نگرفته‌اند.

,

وی در پایان با بیان اینکه برای تمام افراد بالای ۱۵ سال کارت هوشمند ملی صادر می‌شود، گفت: جمعیت بالای ۱۵ سال استان یک میلیون و 16 هزار و 21 نفر برآورد می‌شود که 77/5 درصد از کل جمعیت استان قزوین را تشکیل می‌دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه