اخبار داغ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین مطرح کرد؛

ثبت‌نام ۱۳۶۹ در طرح اقدام ملی مسکن/ بوئین زهرا بالاترین میزان مستاجر را داراست

ثبت‌نام ۱۳۶۹ در طرح اقدام ملی مسکن/ بوئین زهرا بالاترین میزان مستاجر را داراست
ابراهیم مبارک قدم، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: برای طرح اقدام ملی مسکن در مجموع 1 هزار و سیصد و شصت و نه نفر در استان ثبت‌نام کرده و ۶۴۸ نفر تایید و ۱۳۷ احراز هویت شده‌ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ ابراهیم مبارک قدم در جلسه شورای مسکن که امروز(شنبه) در سالن جلسات باغستان برگزار شد، با اشاره به وضعیت پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: بوئین زهرا بیشترین مستاجر را داراست و در این شهرستان در مرحله اول ۱۶ نفر و در مرحله دوم ۵۹۴ متقاضی موفق به ثبت نام شده و ۵۸۷ تایید نهایی شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: هم اکنون 1 هزار و سیصد و شصت و نه متقاضی از جمعیت مستاجری استان در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند که درصورت فراهم شدن شرایط می‌توان به ۲۶ هزار خانوار برسیم.

,

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ابراز کرد: در آبیک برای ۱۲۸ واحد در قالب ۱۱ بلوک تامین زمین شده و در ساخت واحدها تفاوت کیفیت و طراحی‌ها نسبت به سایر پروژه‌های پیشین مد نظر واقع شده است.

,

وی افزود: در شهرستان تاکستان نیز 4 هزار و یکصد و هفتاد متر مربع زمین به شیوه مجتمع در قالب ۱۲ بلوک و در بیدستان در مجموع ۱۱۲ واحد درنظر گرفته شده است.

,

اقبالیه بیشترین میزان متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن

, اقبالیه بیشترین میزان متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن,

این مقام مسئول عنوان کرد: باتوجه به رشد ثبت‌نامی‌ها در بوئین زهرا لازم است سایت درنظرگرفته شده مورد تجدید نظر واقع شده و میزان آن افزایش یابد همچنین اقبالیه بیشترین میزان متقاضی را داراست و برای این شهر ۲۱۰ واحد ثبت و پنج هزار متر مربع زمین به صورت تفکیکی درنظر گرفته شده و ۲۰۸ واحد طراحی شده است.

,

مبارک قدم افزود: در شمال شرق محمود آباد چهار هزار متر مربع زمین درنظرگرفته شده است، الوند نیز یکی از شهرهای پرمستاجر است، باید محل زمین آن که ۵۰۰ متر فاصله داشت در داخل شهر تامین شود؛ همچنین در اسفرورین و خرمدشت نیز متقاضیانی وجود داشت.

,

وی درباره مجموع ثبت‌نامی‌ها در طرح اقدام ملی مسکن استان اظهار کرد: در مجموع 1 هزار و سیصد و شصت و نه در استان ثبت‌نام کردند که ۶۴۸ نفر تایید و ۱۳۷ احراز هویت شده‌ و ۳۳ هزار مترمربع زمین درنظر گرفته شده است.

,

این مقام مسئول ادامه داد: لازم است باتوجه به تورم موجود هزینه پرداخت شده توسط متقاضیان مورد تجدید نظر قرار گیرد همچنین تفاهم نامه‌هایی برای تخفیفات لازم در شهرداری‌ها و نظام مهندسی مورد بررسی قرار گرفته است.

,

۵۰ درصد مسکن روستایی قزوین ایمن سازی شده است

, ۵۰ درصد مسکن روستایی قزوین ایمن سازی شده است,

علی اصغر گونجی، مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: برای پرداخت وام به مسکن روستایی در سال گذشته سه هزار و ۴۰۰ واحد ابلاغی داشتیم که تاکنون هزار و ۹۰۰ واحد عقد قرارداد و مراحل ساخت و بهسازی آغاز به کار شده و ۷۰۰ واحد نیز در بانک‌ها درحال پیگیری شرایط هستند.

,

وی ادامه داد: اکنون ۵۰ درصد مسکن روستایی استان مقاوم سازی شده و از این نظر نسبت به میانگین کشوری که ۴۰ درصد است در سطح بالاتری قرار داریم.

,

 مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین در پایان گفت: برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن زمین‌ها طی ۴۰ روز گذشته از راه و شهرسازی تحویل گرفته شده اما از ۶۴۸ واحدی که ساخت آن سهم بنیاد مسکن بوده صرفا ۱۳۷ نفر متقاضی وجود داشت که این موضوع به دلیل قرار گرفتن در مناطق کم برخوردار است.

,

در ادامه این جلسه حسینی درباره افتتاح حساب متقاضیان اقدام ملی مسکن عنوان کرد: برای افتتاح حساب اسامی متقاضیان به صورت سیستمی در تهران موجود است و تاکنون برای ۳۰۰ نفر حساب افتتاح شده و از طرف این افراد ۶۸ میلیارد ریال مبلغ واریز شده است.

,

 افتتاح حساب برای ۳۰۰ قزوینی در راستای اقدام ملی مسکن

,  افتتاح حساب برای ۳۰۰ قزوینی در راستای اقدام ملی مسکن,

وی ادامه داد: در زمینه تسهیلات و تامین مالی پروژه‌ها بدون سپرده ۱۰۰ میلیون با نرخ ۱۸ درصد درنظر گرفته شده و مدت مشارکت ۲۴ ماه و زمان بازپرداخت نیز ۱۲ سال است همچنین پرداخت تسهیلات در مراکز استان ۶۰ میلیون و شهرستان‌ها ۴۰ میلیون با نرخ هشت درصد است که درصورت تقاضای زن و شوهر این میزان به دو برابر افزایش می‌یابد.

,

وی افزود: در پرداخت تسهیلات شرایطی لحاظ شده و درمجموع بانک در ۸۰ درصد هزینه‌های ساخت مشارکت می‌کند و آزاد سازی نیز طی مراحل مختلف ساخت انجام می‌شود.

,

این مقام مسئول در پایان گفت: در استان قزوین برای طرح اقدام ملی مسکن۷۰۰ نفر تایید صلاحیت شده اما صرفا برای ۳۰۰ نفر افتتاح حساب شده، باتوجه به اینکه افتتاح حساب در ستاد مرکزی انجام شده لازم است این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

,

گفتنی است؛ در این جلسه موضوع تولیدات صنعتی استان برای تامین مصالح و مواد مورد نیاز جهت ساخت واحدها نیز مطرح شد. مشکلات شرکت کاریز خاور در اجرای پروژه‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفت؛ همچنین تامین مسکن کارکنان معدن مس ماهین و جابه‌جایی روستای خوب کوه نیز مورد بررسی قرار گرفت. واگذاری ساخت مسکن برای بیش از ۵۰۰ خانواده دارای دو معلول به بهزیستی نیز در این جلسه بررسی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه