اخبار داغ

معاون عمرانی استاندار:

قیمت‌ مسکن در مناطق مختلف قزوین بررسی و نرخ یکسان ارائه شود

قیمت‌ مسکن در مناطق مختلف قزوین بررسی و نرخ یکسان ارائه شود
علی فرخ زاد، معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: لازم است افزایش قیمت‌ها در مناطق مختلف استان بررسی شده و قیمت واحد ارائه شود؛ درواقع می‌توان از پیشنهاد نرخ و سقف مشخص برای مناطق مختلف استان و شهرها استفاده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ علی فرخزاد در جلسه شورای مسکن که ظهر امروز(شنبه) در سالن جلسات باغستان برگزار شد، درباره وضعیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان اظهار کرد: پروژه در استان به گونه‌ای که باید پیش نرفته و برای اجرای 9هزار و 400 موردی که سهمیه استان است اقدام عملی و مناسبی انجام نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: اکنون صرفا ستاد اجرایی فرمان امام و واحدهایی که توسط سپاه تقبل شده مراحل ساخت واحدها را آغاز کرده‌اند. طرح اقدام ملی مسکن نیازمند کمیته‌ای ویژه و فنی است و لازم است مسائل به طور تخصصی در این کمیته بررسی شود.

,

معاون عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: در طرح اقدام ملی شش هزار واحد به بنیاد مسکن داده شده و باتوجه به تنوع و پراکندگی نمی‌توان برای ساخت تمام موارد از فرمول واحد استفاده کرد و بنیاد مسکن به تنهایی قادر به اجرای عملی آن‌ها و عقد قرارداد با پیمانکاران نیست.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: می‌توان از ظرفیت‌های مختلف از جمله خودمالکی، سازمان نظام مهندسی، انجمن انبوه سازان، تعاونی‌های مسکن و سایر موارد برای ساخت پروژه‌ها بهره برد.

,

سرمایه‌گذاری‌های نامناسب عامل ساخت و سازهای غیرمجاز است

, سرمایه‌گذاری‌های نامناسب عامل ساخت و سازهای غیرمجاز است,

وی ادامه داد: شهرداری‌ها در زمینه عملیاتی کردن اقدام ملی مسکن می‌توانند نقش پررنگی ایفا کنند؛ همچنین لازم است درباره تسهیلات و ساخت واحدهای روستایی نیز گزارشی ارائه شود و درمجموع چشم‌اندازی تهیه شده و برنامه زمان بندی تهیه کنیم.

,

فرخزاد با اشاره به وضعیت افزایش قیمت مسکن در استان گفت: نباید نسبت به افزایش نرخ مسکن و اجازه بها منفعل عمل کرد و باید راهکاری برای آن درنظر گرفته شود.

,

وی عنوان کرد: لازم است افزایش قیمت‌ها در مناطق مختلف استان بررسی شده و قیمت واحد ارائه شود؛ درواقع می‌توان از پیشنهاد نرخ و سقف مشخص برای مناطق مختلف استان و شهرها استفاده کرد.

,

معاون عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: امروز افراد مختلف در بخش‌هایی از استان ازجمله ارنجک و بالای اتوبان سرمایه گذاری می‌کنند که این موضوع به دلیل ناآگاهی و تبلیغات سوء، اتفاق افتاده است.

,

وی ادامه داد: با سرمایه گذاری در این مناطق در آینده شاهد افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز خواهیم بود که بررسی این موضوع نیازمند تشکیل کمیته ویژه است.

,

این مقام مسئول ابراز کرد: اطلاع رسانی درباره شرایط موجود در این مناطق که عدم امکان آبرسانی به مناطق بالای اتوبان از جمله آن‌ها هستند، می‌تواند به تجدید نظر افراد برای سرمایه گذاری در این بخش‌ها منجر شود.

,

وی در پایان گفت: درگذشته ۳۴ تعاونی مسکن در زمین‌های خارج از محدوده سرمایه گذاری کرده‌اند و امروز این امر درحال تکرار شدن است، از این رو باید اقدامات مناسب انجام شود تا در آینده شاهد معضلات نباشیم.

,

پیشتازی ستاد اجرایی فرمان امام در پروژه طرح اقدام ملی

, پیشتازی ستاد اجرایی فرمان امام در پروژه طرح اقدام ملی,

در ادامه نماینده ستاد اجرایی فرمان امام درباره وضعیت ساخت واحدهای طرح اقدام ملی ابراز کرد: طرح اقدام ملی در قزوین از تیر ۹۸ استارت خورد و در این زمینه در سطح کشور پیشتاز بودیم‌ امروز نیز ساخت سه فاز ۲۰۰ واحدی آغاز و پیمانکاران انتخاب شده‌اند.

,

وی ادامه داد: بین ستاد اجرایی فرمان امام و سایر سازمان‌ها هماهنگی خوبی وجود دارد و از نظر مهندسی نسبت به ساخت و ساز نگرانی نداریم. افزایش قیمت یکی از مشکلات جدی ما است که البته تمهیداتی برای پروژه اتخاذ شده و در نتیجه آن می‌توان به حیات پیمانکار فعلی امیدوار بود؛ اما نگرانی موجود در زمینه قیمت تمام شده همچنان پابرجا است و این موضوع تاب آوری متقاضیان را با چالش مواجه می‌کند.

,

وی در پایان گفت: عدم شناخت نسبت به آینده پروژه نیز باید مدنظر بوده و راه‌کارهایی برای این موارد درنظر گرفته شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه