اخبار داغ

تاخت و تاز کرونا در آمل به اوج خود رسید؛

جشنواره اسب یا سفیر مرگ

جشنواره اسب یا سفیر مرگ
در حالی جشنواره اسب رینه در لاریجان آمل برگزار شد و آن را پر حاشیه‌ترین اتفاق این روزها کرد که آمل در بحران کرونا به سر می‌برد و در هفته گذشته به وضعیت قرمز رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ در حالی جشنواره اسب رینه در لاریجان برگزار شد و آن را پر حاشیه ترین اتفاق این روزها کرد که آمل در بحران کرونا به سر می‌برد و در هفته گذشته به وضعیت قرمز رسیده است.

تاکیدی ترین اظهارنظر در جلسه اضطراری در خصوص ویروس کرونا بر تعطیلی آمل و بروز بحران در صورت عدم رعایت پرتکل ها از زبان رئیس بهداشت این شهرستان، نشان از فاجعه ای برای آمل بود.

اما انگار این واقعیت تلخ را بسیاری جدی نگرفتند، همچنان شاهد عدم رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هستیم، بطوری که در رینه لاریجان جشنواره اسب ایرانی برگزار شد و صدها نفر در این مراسم حضور داشتند، زمانی که فیلم این مراسم در فضای مجازی پخش شد و رسانه ها واکنش نشان دادند، تازه زنگ خطر کرونا به صدا درآمد.

رئیس هیئت سوارکاری مازندران از این مراسم ابراز بی اطلاعی کرد، مسئولین شهرستان نیز همینطور و این در حالی است که بنر جشنواره در میدانهای اصلی شهر بیش از هفته نصب شده بود و این ابراز بی‌اطلاعی جزء شانه خالی کردن مسئولیت هیچ عنوانی نمی تواند داشته باشد.

سیر تصاعدی بیماران و پر شدن ظرفیت بیمارستان پایکوت کرونا در امل، ناتوانی مسئولین شهرستان در مدیریت بحران کرونا را نشان می دهد.

نماز جمعه شهرستان بخاطر شیوع کرونا دو هفته ای مجبور به تعطیلی شده است.

عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تعطیلی امل را راه حلی برای بروز فاجعه در استان می خواند.

بسیاری از کسب و کارها موقتا بسته شده اند، از زمان شیوع کرونا فشارهای اقتصادی زیادی به کسب و کارها وارد شده است، آیا برگزاری این مراسم در این شرایط لازم بود.

 طبق دستور و نظر ستاد مبارزه با کرونا و دستورالعمل وزارت ورزش  جوانان حق برگزاری هیچگونه مسابقه و جشنواره ای نباید داده شود، اما عجیب است که مسئولین شهرستان رقابت را در شانه خالی کردن تمام کرده اند و بنری را که اکثریت شهروندان ان را در میدان های اصلی شهر دیده اند را نادیده می گیرند.

استقبال پر شکوهی از مراسم سوارکاری رینه لاریجان شد و بعد از عکس العمل های تند رسانه ها و ایجاد حاشیه برای این مراسم، دست‌اندرکاران آن توبیخ شدند، اما فاجعه دو هفته بعد در میان سرفه‌های هواداران را چه کسی باید پاسخگو باشد، تب های که اقتصاد کشور را فلج می کند، خانوادهای زیادی را درگیر خواهد کرد، چه کسانی پاسخگو می شوند.

شاید لازم بود در ابتدا جلسه ای توجیهی تر برای مسئولین از بعد خطرات کرونا داده می شد، تا بیشتر به بنرهای سح شهر توجه کنند و اینکه در شهر یا منطقه شان مراسمی در این وسعت گرفته می شد را منحل کنند.

با وجود سرعت بیشتر انتشار این بیماری نسبت به قبل تا هفته های آینده نیز نه تنها خط قرمز را رد نخواهیم کرد، بلکه باید منتظر فاجعه باشیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه