اخبار داغ

ستاد تنظیم بازار:

تخم مرغ ارزان شد/ شانه ای گران تر از ۲۰ هزار تومان نخرید

تخم مرغ ارزان شد/ شانه ای گران تر از ۲۰ هزار تومان نخرید
ستاد تنظیم بازار از کاهش قیمت تخم مرغ به کیلویی ۹۵۰۰ تومان درب مرغداری خبر داد و اعلام کرد قیمت هر شانه تخم مرغ برای مصرف کننده کمتر از ۲۰ هزار تومان خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ستاد تنظیم بازار با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص قیمت تخم مرغ و مجموعه اقدامات صورت گرفته برای تنظیم بازار این کالا اعلام کرد: مجموعه اقدامات ستاد تنظیم بازار در کنترل صادرات و خروج واسطه‌ها از تامین نهاده‌های مرتبط با این کالا در بازار، سبب شده تا نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری از 11 هزار تومان به 9500 تومان کاهش یافت و همه دستگاه های نظارتی و شبکه های توزیع مکلف به رعایت این قیمت مصوب هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در اطلاعیه ستاد تنظیم بازار مبنی بر کاهش قیمت تخم مرغ و مجموعه تدابیر صورت گرفته در بازار این کالا، آمده است: با مجموعه اقدامات صورت گرفته در کنترل صادرات تخم‌مرغ که به واسطه افزایش نرخ ارز روند شتابانی به خود گرفته بود و همچنین تأمین نهاد مرغداران مرغ تخم‌گذار از طریق تشکل‌های مربوطه، حذف واسطه‌ها صورت گرفته و این تدابیر سبب شده تا قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری که از سوی ستاد تنظیم بازار 11 هزار تومان تنظیم شده بود به 9500 تومان کاهش یابد.

, نرخ ارز,

پیش از این هر کیلو تخم مرغ با قیمت‌های بالاتر از 11 هزار تومان عرضه می‌شد که هم اکنون به زیر 9500 تومان درب مرغداری تعدیل شده و تمام شبکه‌های توزیع از جمله میادین میوه و تره بار فروشگاههای زنجیره ای و صنوف خرده فروش مکلف هستند نسبت به رعایت قیمت فروش هر کیلوگرم تخم مرغ در مبادی عرضه به نرخ 11 هزار تومان اقدام نماید.

,

بر این اساس قیمت هر شانه تخم مرغ با توجه به وزن آن (1/7 – 1/8 کیلوگرم) کمتر از 20 هزار تومان خواهد بود؛ ضمن اینکه تمام حوزه‌های نظارتی در صورت مشاهده عدم رعایت قیمت مصوب، مکلف به برخورد جدی با شبکه عرضه کننده این کالا هستند.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه