اخبار داغ

موظفیم از حقوق ورزش ایران و حقوق ورزشکارمان دفاع کنیم

صالحی‌امیری: رنگ مدال در هیات اجرایی تصویب می شود/ از لالوویچ خواهش کردم مسئله مدال کمیل را در اولویت کار قرار بدهند

صالحی‌امیری: رنگ مدال در هیات اجرایی تصویب می شود/ از لالوویچ خواهش کردم مسئله مدال کمیل را در اولویت کار قرار بدهند
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: از لالوویچ خواهش کردم مسئله مدال کمیل که از ورزشکاران بااخلاق ما است را در اولویت کار قرار بدهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدرضا صالحی‌امیری که هفته گذشته در خصوص گلایه‌های کمیل قاسمی از عدم پیگیری موثر مسئولان ورزش و دیداری که با او داشت، گفت: در این مورد دو، سه نکته کلیدی وجود دارد. اساساً تغییر رنگ مدال یک کار زمان‌بر و فنی است، یعنی اینکه باید وقتی ستاد جهانی دوپینگ به فدراسیون جهانی یک رشته اعلام می‌کند که ورزشکار خاصی دچار دوپینگ شده، فدراسیون جهانی به کشور مورد نظر که رنکینگ بعدی را دارد اعلام می‌کند که نفر اول یا دوم تست‌شان مثبت شده و این مدال به شما تعلق می‌گیرد. این کار فرآیندی دارد و معمولا کشوری که ورزشکار خاطی را دارد، بلافاصله بعد از اعلام جهانی، تقاضای تست B می‌کند و این کار در اعتراض به تست اول صورت می‌گیرد و همه کشورها معمولا این کار را انجام می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, B,

وی ادامه داد: قبلا این مسیر را در مورد محمدپور و نصیرشلال طی کردیم. مجدداً ستاد جهانی دوپینگ جواب می‌دهد و چنانچه تست B هم مثبت باشد، معنی‌اش این است که تغییر رنکینگ اتفاق می‌افتد، ولی فرآیند نسبتا طولانی است. فدراسیون جهانی آن رشته باید رنگ مدال و جایگاه جدید را تصویب کند و  بعد کار به IOC می‌رود و هیئت اجرایی باید آن را تصویب کند. 115 نفر، اعضای هیئت اجرایی را تشکیل می‌دهند و رنگ مدال ورزشکاران آنجا تصویب می‌شود. ما از آذر سال گذشته این مکاتبات را انجام دادیم و تمام مستندات آن را به کمیل قاسمی عزیز دادم.

, B, IOC,

رئیس کمیته ملی المپیک که با برنامه دایره طلایی گفتگو می کرد تاکید کرد: حتما موظفیم از حقوق ورزش ایران و حقوق ورزشکارمان دفاع کنیم. از 13 آذر ماه در این خصوص با IOC مکاتبه کردیم و آنها جواب دادند که باید موضوع در هیئت اجرایی بررسی شود. نظر کمیل قاسمی این بود که از اتحادیه جهانی هم موضوع دنبال شود که همان روز که او در کمیته ملی المپیک حضور داشت، با لالوویچ مکاتبه کردم. لالوویچ با ما همکاری خوبی دارد که خواهش کردم مسئله مدال کمیل که از ورزشکاران بااخلاق ما است را در اولویت کار قرار بدهند. مطمئن باشید ما این مسیر را دنبال می‌کنیم تا به نتیجه برسیم. ما موظفیم از حقوق ملت دفاع کنیم. دو سه مورد دیگر هم داشتیم که همه به نتیجه رسید و در ادامه نیز پاداش پای سکو هم بدون ابهام پرداخت شد. ما از اتحادیه جهانی خواستیم که ما را از نتیجه پیگیری مطلع کنند و منتظر دریافت نظر آنها در مورد مدال طلای المپیک کمیل قاسمی در اسرع وقت هستیم.

, IOC,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه