اخبار داغ

اوپک آماده اقدام بعدی برای بهبود شرایط بازار نفت است

اوپک آماده اقدام بعدی برای بهبود شرایط بازار نفت است
موج دوم همه گیری ویروس کرونا خطر سقوط دوباره مصرف نفت را به دنبال دارد و سطح ذخایر نفتی همچنان بالاست. بنابراین اگر ائتلاف اوپک پلاس در این شرایط عرضه نفت را افزایش دهد قیمت نفت بار دیگر سقوط می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلومبرگ، ائتلاف اوپک پلاس موفق شد طی چند ماه گذشته از طریق کاهش سابقه بی تولید قیمت نفت را  دوبرابر کند و حالا این ائتلاف به رهبری عربستان و روسیه آماده است کمی از شدت این کاهش تولید بکاهد. با بهبود تقاضا برای سوخت در نتیجه برداشته شدن تعطیلی های ناشی از همه گیری ویروس کرونا، تولیدکنندگان تمایل دارند کمی شیرهای نفت خود را باز کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 ولی این کار خطرات خاص خود را دارد. موج دوم همه گیری ویروس کرونا خطر سقوط دوباره مصرف نفت را به دنبال دارد .این در حالی است که میلیاردها بشکه نفتی که طی موج اول این همه‌گیری ذخیره شده بود، هنوز هم وجود دارد. اگر ائتلاف اوپک پلاس در این شرایط عرضه نفت را افزایش دهد قیمت نفت بار دیگر سقوط می‌کند.

,

 عبدالعزیز بن سلمان وزیر نفت عربستان و همتایانش در ائتلاف اوپک پلاس باید در نشست پانزدهم جولای عملکرد متعادل کننده این ائتلاف را در نظر بگیرند. اجلاس کمیته مشترک وزارتی نظارت بر قرارداد کاهش تولید در این تاریخ برگزار می شود تا پیشرفت این قرارداد را بررسی کند.

,

 در این کمیته مشخص می شود آیا این ائتلاف باید یک ماه دیگر 9.6 میلیون بشکه در روز از تولید خود را کم کند یا این کاهش تولید را  به 7.7 میلیون بشکه در روز برساند. با مشاهده بهبود تقاضا برای نفت، اعضای این ائتلاف تمایل به پایین آوردن سطح این کاهش تولید دارند.

,

 در روسیه، موثرترین عضو غیر اوپک این ائتلاف، شرکت های بزرگ نفتی آماده افزایش تولید در ماه آینده می شوند. الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در دوم جولای اظهار داشت هنوز هیچ تصمیمی در مورد تمدید قرارداد گرفته نشده ولی تاکید کرد بهتر است ائتلاف اوپک پلاس طبق تصمیمات قبلی خود عمل کند.

,

 باب مک نلی، موسسه گروه مشاوره راپیدان انرژی و یکی از مقامات سابق کاخ سفید می گوید ائتلاف اوپک پلاس می تواند بدون  پر کردن بازار از نفت، افزایش تولید برنامه ریزی شده خود را اجرایی کند. وی پیش بینی می کند با از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی، تقاضای جهانی در این سه ماه 18 درصد افزایش یافته و به 95.7 میلیون بشکه در روز برسد. به این ترتیب 5.6 میلیون بشکه در روز از ذخایر نفتی کم می شود.

,

 ولی این استراتژی بدون خطر نیست. در حالی که قیمت نفت به 43 دلار در هر بشکه رسیده ولی  بازار هنوز هم آسیب پذیر است. آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داده تشدید همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا و افزایش موارد ابتلا به این ویروس در آسیا دورنمای بازار نفت را تیره میکند.

,

 به نظر می رسد شرایط بازار هنوز تا حد انتظار بهبود نیافته است. بنابراین ریاض تاکید دارد کشورها باید همچنان به قرارداد کاهش تولید پایبند بمانند و صادرکنندگانی که طبق تعهدات خود عمل نکرده اند، تغییر رویه بدهند.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه