اخبار داغ

رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور؛

نرخ ارز و عدم واردات گوشی بالای 300 یورو؛ بلای جان بازار موبایل شد/ تورم 100 درصدی داد وزیر ارتباطات را هم درآورد!

نرخ ارز و عدم واردات گوشی بالای 300 یورو؛ بلای جان بازار موبایل شد/ تورم 100 درصدی داد وزیر ارتباطات را هم درآورد!
محمدمهدی غفوریان گفت: طی روزهای اخیر افزایش قیمت گوشی همراه در کشور، متاثر از دو عامل افزایش نرخ ارز و تصویب قانون عدم واردات گوشی بالای 300 یورو بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور درباره تورم افسارگسیخته بازار موبایل طی روزهای اخیر، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: افزایش قیمت گوشی همراه در کشور متاثر از دو عامل افزایش نرخ ارز و تصویب قانون عدم واردات گوشی بالای 300 یورو بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

محمدمهدی غفوریان افزود: در کمیته کارشناسی که با حضور وزارت صمت، وزارت ارتباطات و ستاد مبارزه با کالای قاچاق برگزار شد، تفاهم نامه ای منعقد شد که در آن آمده بود واردات گوشی های بالای 300 یورو  توسط انجمن واردات کنندگان تلفن همراه به کشور ممنوع است.

,
وی با اشاره به اینکه متاسفانه شوک تفاهم نامه مذکور اثرات خود را روی بازار موبایل گذاشت، اظهار داشت: به دنبال انعقاد تفاهم نامه شاهد افزایش 100 درصدی قیمت گوشی های موبایل بالای 300 یورو بودیم، به گونه ای که تمام گوشی های پرچمدار به ویژه آیفون از این روند تاثیر زیادی پذیرفتند.
,
 
,
غفوریان تصریح کرد: اگرچه روند افزایش قیمت دو روز بیشتر طول نکشید اما در همین مدت زمان کوتاه شوک بسیار شدیدی به بازار تلفن همراه وارد شد و عواقب این شوک تا چند روز اخیر هم وجود داشت، البته خوشبختانه با ورود وزیر ارتباطات به این موضوع و متقاعد کردن سرپرست وزارت صمت، تفاهم نامه مذکور به قطعیت نرسید.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه روند قیمت بازار موبایل در حال بازگشتن به حالت قبل است، گفت: متاسفانه ارز روی همه کالاها به ویژه اجناسی که 100 درصد وارداتی هستند، تاثیر گذاشته و نمی توان کاری از پیش برد چرا که 100 درصد بازار موبایل وارداتی بوده و سهم تولید داخلی از این مهم صفر است.
,
 
,
غفوریان افزود: تا زمانی که قیمت ارز روند کاهشی نداشته باشد، افزایش قیمت در بازار موبایل را خواهیم داشت، البته در حال حاضر، شرکت های بسیار خوبی وارد عرصه واردات تلفن همراه شده اند و سرمایه های خوبی تزریق شده است، مشکلی نداریم و مانند سنوات گذشته نیست که بازار موبایل در انحصار عده ای باشد و مردم عادی نتوانند واردات انجام دهند.
,
 
,
رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور در خاتمه با اشاره به اینکه بانک مرکزی از فروردین ماه تا کنون، عملا ارزی به واردکنندگان نمی دهد، خاطرنشان داشت: طرح رجیستری هم بر بازار موبایل حاکم شده و خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه