اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل:

هجمه‌های علیه رابطه ایران و چین کاملاً سیاسی است

هجمه‌های علیه رابطه ایران و چین کاملاً سیاسی است
حنیف غفاری، بسیاری از هجمه‌ها علیه رابطه ایران و چین را کاملا سیاسی عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حنیف غفاری در گفت‌وگو با  مرصاد اظهار داشت: در تحلیل جوسازی‌ها و فضاسازی‌هایی که علیه رابطه مستمر و استراتژیک میان ایران و چین ایجاد شده باید نکاتی مدنظر قرار گیرد که این مسئله از مدت‌ها قبل از سوی طرفداران ایجاد رابطه با غرب یعنی اروپا و آمریکا مورد انتقاد قرار داشت.

وی افزود: وقتی ایران با کشورهای کارشکن اروپایی مذاکره می کرد از آن به عنوان مصداق کامل دیپلماسی یاد می‌شد اما هنگامی که می‌خواست با مقامات چینی و روسی وارد مذاکره شود به عنوان سلطه‌گری شرق عنوان مطرح می شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: این پارادوکس ها نشان می دهد بسیاری از هجمه های علیه رابطه ایران و چین کاملاً سیاسی است در حالی که می توان ادعا کرد حداقل چین و روسیه بسیار بیشتر از کشورهای آمریکایی و اروپایی در دفاع از منافع ایران نظیر بحث تمدید تسلیحاتی، برجام و تقبیح خروج آمریکا نسبت به دیگر کشورها عمل کردند و در عین حال یک مسئله راهبردی برای هر کشوری این است که بر اساس منافع خود بتواند پیوندهایی را به صورت استراتژیک و راهبردی با دیگر کشورها برقرار کند.

غفاری گفت : بر خلاف آنچه که از طرف معترضین تصور و به افکار عمومی القا می شود روسیه و چین در بحث برقراری سیاست خارجی می‌توانند نقش پررنگی با ایران داشته باشند.

وی عنوان کرد: نگاه به شرق به معنای وابستگی به شرق نیست زیرا انقلاب اسلامی ایران با شعار نه غربی نه شرقی توسط امام راحل به ثمر رسید و در دوران رهبر انقلاب هم بر این استقلال خواهی در نظام بین الملل تاکید بسیاری شده است بنابراین نگاه به شرق به معنای اتخاذ یک راهبرد که دارای حدود و ثغور، هدفمندی و ارکانی است که در آن استقلال ایران محاسبه شده و وابستگی دیده نمی‌شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: مسلم است که آمریکا و اروپا به طور کامل آزمون خود را پس داده اند و اروپایی ها نشان دادند نه تنها حامی ایران نیستند بلکه در یک هم افزایی استراتژیک و تاکتیکی در موضوعات مختلف با آمریکا هم‌پیمان هستند و مشخص است وقتی که می بینند جمهوری اسلامی ایران در حال اتخاذ یک تصمیم عقلانی در حوزه سیاست خارجی است، از طریق رسانه‌های وابسته به خود جنجال سازی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه