اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی سمنان:

میزان تماس‌ها با اورژانس اجتماعی در ایام شیوع کرونا 12 برابر شد/ دایر شدن 19 مرکز «مثبت زندگی» برای ارائه خدمات سطح اول بهزیستی

میزان تماس‌ها با اورژانس اجتماعی در ایام شیوع کرونا 12 برابر شد/ دایر شدن 19 مرکز «مثبت زندگی» برای ارائه خدمات سطح اول بهزیستی
ایزدپور گفت: اگر کودکان از ناحیه غیراستاندارد بودن وسایل بازی پارک‌ها در معرض خطر باشند، این اداره‌کل به موضوع ورود خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، مدیرکل بهزیستی استان سمنان، ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه ضمن بیان این مطلب که شعار «شفافیت، تحول خدمت و ارتقاء سلامت اجتماعی در خانواده» به عنوان شعار امسال هفته بهزیستی تعیین شده است، پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی جوامع هدف و مداخله سریع و بهنگام برای رفع آسیب‌ها را سه استراتژی مهم سازمان متبوع خود برشمرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

علیرضا ایزدپور با بیان این که بیش از 12 هزار معلول در سطح استان تحت پوشش خدمات معاونت توانبخشی قرار دارند گفت: بر این اساس، با احتساب کمپ‌ها، بیش از 30 مرکز به صورت روزانه و شبانه‌روزی خدمات لازم را به این قشر ارائه می‌کنند.

,

ایزدپور با اشاره به این که قریب به 7 هزار کودک در 138 مهدکودک در سطح استان خدمات لازم را دریافت می‌کنند گفت: 80 مورد از مهدهای کودک در استان در ساختمان‌های استیجاری استقرار دارند که با رایزنی‌های صورت‌گرفته مالکان بیش از 45 مورد از این ساختمان‌ها حاضر به ارائه تخفیف شدند و برخی از مالکان به این مستأجران بیش از 50 درصد تخفیف دادند.

,

وی گفت: افزون بر این، در ایام شیوع کرونا، اورژانس اجتماعی وضعیت ویژه‌ای را تجربه کرد و با خط 123 از اسفندماه قریب به 5 هزار تماس برقرار شده و در واقع میزان تماس‌ها به این سامانه حدودا 12 برابر شده است.

,

ایزدپور افزود: در ایام شیوع بیماری کرونا، پیامک‌هایی برای 80 میلیون ایرانی به منظور آگاهی از خدمات خط 123 در مقابله با خشونت خانگی و خط 1480 با شعار «با من سخن بگو» ارسال شد.

,

وی در خصوص مراکز شبانه‌روزی فرزندان گفت: در سطح استان 10 مرکز شبانه‌روزی داریم که قریب به 200 فرزند از خدمات آن‌ بهره‌مند می‌شوند.

,

نخستین مرکز جامع ترک اعتیاد استان در هفته دولت افتتاح می‌شود

, نخستین مرکز جامع ترک اعتیاد استان در هفته دولت افتتاح می‌شود, نخستین مرکز جامع ترک اعتیاد استان در هفته دولت افتتاح می‌شود,

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اعلام این مطلب که در سال 98 مجموعا بیش از 5 هزار نفر در سطح استان از خدمات مراکز ترک اعتیاد استفاده کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد با مقدمات فراهم‌شده، نخستین مرکز جامع ترک اعتیاد استان در هفته دولت افتتاح شود.

,

ایزدپور با بیان این که 11 مرکز سرپایی و 14 مرکز اقامتی در استان به امور معتادین به مواد مخدر رسیدگی می‌کنند گفت: در مراکز اقامتی، فرد معتاد یک ماه به صورت دائم از خدمات برخوردار می‌شود؛ در ایام شیوع کرونا مراکز ما بر اساس بخش‌نامه‌ها تعطیل بود اما از یک ماه گذشته، مراکز اقامتی با 50 درصد ظرفیت، پذیرش خود را آغاز کرده‌اند.

,

ایزدپور ضمن یادآوری این مطلب که در سال گذشته 176 مسکن در استان به معلولان و نیازمندان تحویل شده است، از تحویل 2 هزار و 100 واحد مسکونی در روز آینده در سراسر کشور خبر داد و گفت: از این تعداد، 9 واحد مسکونی سهم استان سمنان است که 6 واحد آن در مهدیشهر واقع شده است؛ از طرفی با تعامل سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان، 300 میلیون تومان ودیعه مسکن بلاعوض برای خانواده‌های مستأجر تحت پوشش و 750 میلیون تومان به صورت وام قرض‌الحسنه به خانواده‌های دارای شرایط خاص اختصاص می‌یابد.

,

وی از صدور موافقت اصولی مراکز مثبت زندگی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در استان سمنان برای دایر کردن این مراکز غیردولتی، 81 متقاضی داشتیم که 19 نفر از آنان واجد شرایط هستند و 22 خدمت سطح اول را به مراجعین ارائه خواهند کرد؛ امیدواریم بتوانیم این مراکز را در هفته دولت افتتاح کنیم.

,

کدام پروژه‌های سازمان بهزیستی «مگاپروژه» تلقی می‌شوند؟

, کدام پروژه‌های سازمان بهزیستی «مگاپروژه» تلقی می‌شوند؟, کدام پروژه‌های سازمان بهزیستی «مگاپروژه» تلقی می‌شوند؟,

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان این که 19 مرکز مذکور با توجه به محل زندگی 10 هزار مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان، جانمایی ویژه‌ای خواهند داشت گفت: جانمایی این مراکز در مناطقی صورت می‌گیرد که بیشترین مددجو حضور داشته باشد؛ ذکر این نکته لازم است که رئیس سازمان بهزیستی همواره از مرکز مثبت زندگی و مرکز جامع ترک اعتیاد به عنوان مگاپروژه یاد می‌کند؛ و ما در این حوزه‌ها از شرایط کشوری عقب نیستیم.

,

ایزدپور تعداد خدمت‌گیرندگان در حوزه اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری و مشارکت‌ها را 32 هزار و 651 نفر و تعداد مددجویان خدمت‌گیرنده از اداره‌کل 28 هزار و 321 نفر عنوان کرد و گفت: ممکن است رقم نخست قدری بالا به نظر برسد اما هنگامی که برنامه‌های مرتبط با پیشگیری یا فعالیت‌های اجتماع‌محور به طور مثال در منطقه‌ای به جمعیت 10 هزار نفر اجرا می‌شود، تمامی این 10 هزار در آمارها مدنظر قرار می‌گیرند.

,

وی با بیان این که سال گذشته بیش از 24 هزار کودک 3 تا 6 ساله در طرح غربالگری تنبلی چشم شرکت کردند گفت: همچنین به منظور پیشگیری از ناشنوایی کودکان، در سال گذشته قریب به 7 هزار کودک را غربالگری کردیم.

,

ایزدپور در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری ایمنای شهرداری در خصوص مناسب‌سازی معابر و نیز استانداردسازی وسایل بازی پارک‌ها، با تأکید بر این که سازمان بهزیستی در این خصوص خود از جمله سازمان‌های مطالبه‌گر تلقی می‌شود گفت: خود شهرداری باید استانداردهای لازم را در استفاده از وسایل بازی در پارک‌ها و بوستان‌ها رعایت کند و اگر جایی احساس کنیم که کودکان ما در معرض آسیب هستند، حتما ورود خواهیم کرد.

,

وی با اعلام این مطلب که 80 درصد از کودکان کار در زمره اتباع هستند گفت: مطابق آیین‌نامه‌ها تنها بهزیستی برای جمع‌آوری و ساماندهی این کودکان مسئول نیست بلکه شهرداری، فرمانداری، دادگستری، فنی‌وحرفه‌ای و آموزش و پرورش نیز باید برای ساماندهی این کودکان پای کار باشند.

,

شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها در حوزه مناسب‌سازی پای کار بیایند

, شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها در حوزه مناسب‌سازی پای کار بیایند, شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها در حوزه مناسب‌سازی پای کار بیایند,

مدیرکل بهزیستی استان سمنان ضمن اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه اعتبارات و نیروی انسانی، ساماندهی به وضعیت اشتغال مددجویان را یکی از اقدامات مهم و دشوار سازمان متبوع خود عنوان کرد و گفت: در حوزه مناسب‌سازی معابر و مراکز نیز باید شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و سازمان نظام‌مهندسی پای کار بیایند و مبلمان شهری را به گونه‌ای اصلاح کنند که معلولان در ترددها دچار مشکل نشوند.

,

ایزدپور در پاسخ به پرسشی در خصوص تکدی‌گری و متکدیان در سمنان، با بیان این که در این حوزه نیز مطابق آیین‌نامه‌ها تنها سازمان بهزیستی مسئولیت ندارد گفت: ما مسئولیت داریم که افراد نیازمند و... را تحویل گرفته و تحت پوشش حمایت‌های لازم قرار دهیم تا به شرایط زندگی مناسب بازگردند اما دستگاه‌های دیگر از جمله فرمانداری و شهرداری نیز وظیفه دارند نسبت به شناسایی، جمع‌آوری و تحویل متکدیان نیازمند به مجتمع اردوگاهی که مسئول آن توسط فرماندار تعیین می‌شود، اقدام کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه