اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی:

فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود/حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای زنان

فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود/حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای زنان
حجت الاسلام عباس زاده با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود گفت: حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای زنان و خانواده ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به ۲۱ تیرماه روز ملی عفاف و حجاب، اظهار داشت: علت نامگذاری ۲۱ تیرماه به عنوان روز ملی عفاف و حجاب، قیام خونین مردم در سال ۱۳۱۴ در مسجد گوهرشاد است که در آن روز مردم در اعتراض به کشف حجاب رضاخانی در مسجد گوهرشاد تجمع و اعتراض کردند که به دستور دربار و استاندار وقت خراسان به مسجد گوهرشاد حمله و عده زیادی را به شهادت رساندند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: به گونه ای که در تاریخ نقل شده در روز ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ در اعتراض به کشف حجاب بین دو تا پنج هزار نفر به شهادت رسیدند و عده زیادی هم مجروح شدند، لذا این روز را، روز ملی عفاف و حجاب نامگذاری کردند.

,

کار شناس مسائل دینی و مذهبی عنوان کرد: رضاخان که تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار گرفته بود در سفری که به ترکیه داشت تصمیم گرفت با اسلام مبارزه کند و از آنجا که یکی از مظاهر اسلام حجاب بود در دستور کار قرار داد و در سال ۱۳۰۶ قانون متحدالشکل شدن البسه را شکل داد و در سال ۱۳۱۳ زنان و دختران خود را بدون پوشش به دانشسرای دختران فرستاد و در بهمن ۱۳۱۳ دستور داد دانشجویان دختر در دانشگاه تهران بدون حجاب اسلامی در کلاس ها حاضر شوند که این کار باعث شد مردم و علما اعتراض کنند.

,

وی بیان کرد: در شهرهای بزرگ مخصوصاً در مشهد آیت الله قمی در اعتراض به برنامه کشف حجاب رضاخان از مشهد به سمت تهران حرکت کرد و در شهر ری اقامت گزید و مردم گروه گروه به دیدن ایشان می آمدند و با وی بیعت می کردند و رضاشاه محل اقامت آیت الله قمی را محاصره کرد که کسی با او دیدار نکند، این امر باعث شد که مردم در مسجد گوهرشاد تجمع کنند و حادثه خونین ۱۳۱۴ به وجود آمد و تعداد زیادی به شهادت رسیدند.

,

عباس زاده تصریح کرد: خیلی از زنان مسلمان سال ها در خانه ماندن و بیرون نمی‌آمدند تا حجاب خود را حفظ کنند، آن زمان که حمام در منازل مرسوم نبوده افراد متمکن برای خودشان در منزل حمام درست کردند تا زن و بچه آنها در حمام های عمومی ظاهر نشود و مامورین معترض آنها نشوند، حالا چه شده که در جمهوری اسلامی که همه ارکان آن دم از حجاب و عفاف می زنند بخشی از مردم از دستورات قرآن و آیات دین پیروی نمی کنند و تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار گرفته است.

,

وی خاطرنشان کرد: شایسته و سزاوار نیست در جامعه اسلامی که ارزش‌های دینی به وجود آمده و هزاران هزار شهید در این راه به شهادت رسیدند که در وصیت نامه اکثریت این شهیدان به حفظ حجاب اسلامی اشاره شده و وضعیت نباید اینطور باشد، حتی یک مورد بدحجابی و بی حجابی در جامعه اسلامی شایسته نیست و زیاد است ولی متاسفانه بخش کمی از مردم تحت تاثیر فرهنگ غرب و بیگانه قرار گرفته اند و از فرهنگ اصیل اسلامی دست کشیدند.

,

معاون اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: باید در جامعه اسوه و الگو داشته باشیم که در جامعه اسلامی بهترین الگوهای ما ائمه اطهار می باشند و برای مرد و زن بهترین الگو حضرت فاطمه زهرا(س) است واین فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود، فرهنگ عفت و پاکدامنی و حجاب برترین فرهنگ هاست که ما باید از آن الگو بگیریم.

,

وی با اشاره به وصیت شهیدان انقلاب اسلامی که گفتند خواهرم حفظ چادر از خون من رنگین تر است، گفت: از همه به خصوص خانواده ها در مرحله اول، صدا و سیما و رسانه ها به عنوان امر به معروف و نهی از منکر این فریضه بزرگ الهی را احیا کنند تا انشاالله جامعه ما یک جامعه ای ایده آل آرمانی و مورد توجه امام زمان باشد و امیدوارم که خدای متعال به همه ما توفیق دهد که بتوانیم به این دستورات دین عمل کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه