اخبار داغ

به‌مناسبت هفته عفاف و حجاب؛

بانوان ورزشکار محجبه کهگیلویه و بویراحمدی که پشت حریفان را بر زمین زدند+تصاویر

بانوان ورزشکار محجبه کهگیلویه و بویراحمدی که پشت حریفان را بر زمین زدند+تصاویر
بانوان ورزشکار کهگیلویه و بویراحمدی نشان دادند که با داشتن حجاب هم می توان در دنیا حرف اول را زد و پشت حریفان و بدخواهان که حجاب را محدودیت می دانند بر زمین زدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس، 17 دی ماه سال 1314 بود که در زمان پهلوی و رضا شاه قانونی تصویب شد که در حقیقت این قانون باعث شد خیلی از بانوان در آن زمان گوشه نشین شوند و از ترس در خانه بمانند و ترجیح می دادند روزها و شب ها را در خانه سپری کنند اما تن به قانون کشف حجاب رضاخانی ندهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

قانون کشف حجاب از زمانی به ذهن درباریان شاه رسید که در سال 1308 ملکه افغانستان به ایران آمد  و حجابن نیز نداشت که این باعث شد جنجالی در میان روحاینوین ایران بر انگیخته  شود  آنها از شاه خواستند که ملکه افغانستان با حجاب حاضر شود که رضا شاه حاضر نشد و از همان زمان زمزمه کشف حجاب  در کشور آغاز شد.

,

برای تبدیل شدن ایران به جامعه ای بدون هویت و بدون مولد باید از ارزش ها و سنت های الهی فاصله می گرفت که این کار را می خواستند با کشف حجاب انجام دهند اما این طرح و قانون نیز همچون سایر نقشه های شوم شان شکست خورد. طرح کشف حجاب و تغییر لباس واکنش هایی از جمله واقعه مسجد گوهرشاد را به دنبال داشت و در سال 1323  لغو شد.

,

اجرای قانون کشف حجاب در  آن دوران الزامی شده بود به گونه ای که دختران دارای حجاب را به مدارس راه نمی دادند و یا خانم دارای حجاب اجازه نداشت سوار اتوبوس شود زنان دارای حجاب حق نداشتند در خیابان ها و معابر شهر حضور پیدا کنند و اگر چنین بانوانی پیدا می شد به اجبار حجاب از سرشان کشیده می شد.

,

با ظهور انقلاب اسلامی ایران خیلی از مشکلات دوران پهلوی بر طرف شد، اگر در آن روزهای ظلم و ستم فقط بانوان بی حجاب اجازه درس خواندن داشتند اما امروز بانوان ایرانی با حجاب کامل در حساس ترین شغل ها و بالاترین مسئولیت ها قعالیت می کنند.

,

اگر حجاب مانع پیشرفت بانوان می شد اکنون خیلی از پست ها و عنوان های مختلف در اختیار بانوان نبود، اگر حجاب مانع پیشرفت بانوان می شد اکنون هیچ خانمی در بخش های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور فعالیت نداشت، بانوان همیشه ثابت کرده اند که حجاب داشتن هیچگاه به معنای گوشه گیری و عدم حضور در جامعه نیست.

,

بانوان کهگیلویه و بویراحمد نیز همچون مادران خود حجاب را برگزیده اند و با همین حجاب و چادری که بر سر دارند اکنون در بخش های مختلف از جمله در ورزش بانوان در دنیا حرف برای گفتن دارند.

,

سحر ضیائی بانوی ورزشکار کهگیلویه و بویراحمدی در خصوص حجاب اینگونه به سوالات ما پاسخ می دهد.

,

در هفته حجاب و عفاف و هستیم ایا حجاب برای ورزش کردن و قهرمان بودن محدودیت است؟

,

اصلا اینگونه نیست وقتی هنگام دادن مدال ها با حجاب کامل در سکو قرار می گرفتم و آن را دریافت می کردم برایم لذت بخش بود هیچ گاه حجاب باعث محدودیت در ورزشکار نمی شود من در کشور و شهری بزرگ شدم که اکنون حجابم جزئی از من است هیچ گونه محدودیتی برای من ندارد.سال 92 در مسابقات قهرمانی در دبی سوم شدم خرداد ماه سال گذشته در باکو رتبه دوم را کسب کردم و یک ماه قبل نیز در ترکیه مقام اول را کسب کردم و در همه این مسابقات با حجاب کامل بودم و قهرمان شدم.

,

, ,

واکنش ها نسبت به حجاب شما در سایر کشورها چگونه بود؟

,

وقتی با حجاب کامل در مسابقات شرکت می کردم سایر ورزشکاران فکر نمی کردند بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم و موقق عمل کنم در صورتی که در مسابقاتی که شرکت می کردم در کشورهای اسلامی بودند اما تنها فردی که با حجاب کامل در سکو برای گرفتن مدال حاضر می شد من بودم و این حجاب برایم لذت بخش بود.

,

گاهی سایر کشورها نمی توانستند این موضوع را درک کنند که ما می توانیم با حجاب نیز موفق باشیم و قهرمان شویم گاهی با تعجب می پرسند مگر می شود با این گونه پوشش موفق شد در حالی گاهی از آنها نیز بالاتر بودیم.

,

, ,

حدیث قائدی یکی دیگر از بانوان ورزشکار کهگیلویه و بویراحمد است که در رشته او اسپرت فعالیت می کند و در سطح جهانی نیز درخشیده است و برای کشور و استانش افتخار آفرینی کرده است قائدی در آذر ماه سال 96 توانسته  در رقابت های قهرمانی جهان به مقام دوم و مدال نقره دست پیدا کند.

,

 قائدی در این مسابقات توانست بر حریفانی از کشورهای لبنان، قطر، مصر، هند، ایتالیا غلبه کند این همت والا بانوان لر زبان این استان را نشان می دهد که در کنار داشتن حجاب می توانند قهرمان جهان باشند و می توانند در دنیا بدرخشند همچنان که حجابشان را حفظ می کنند.

,

, ,

اسم طاهره آذر پیوند بارها تیتر رسانه ای استان و حتی رسانه های ورزشی کشور شده است این بانوی جودوکار نیز توانسته برای استان و کشورش افتخار آفرینی کند و موفق باشد این بانوی ورزشکار کهگیلویه و بویراحمدی نیز مدال طلای رقابت‌های تورنمنت قرقیزستان بانوان را در مهر ماه سال 96 تصاحب کرد.

,

بانوان ورزشکار زیادی در سطح دنیا از کشور ایران در حال رقابت هستند همه اینها به دنبا ثابت کرده اند که همچون بانوان سراسر دنیا می توان موفق بود،حجاب محدودیت ایجاد نمی کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه