اخبار داغ

آبشار یاسوج در روزهای کرونایی؛

تنگی نفس آبشار یاسوج در روزهای شیوع کرونا/ مشکلاتی که نگین پایتخت طبیعت را زمین‌گیر می‌کند+تصاویر

تنگی نفس آبشار یاسوج در روزهای شیوع کرونا/ مشکلاتی که نگین پایتخت طبیعت را زمین‌گیر می‌کند+تصاویر
آبشار یاسوج مهمترین جاذبه گردشگری مرکز استان این روز ها حال و روز خوبی ندارد و برخی از مشکلات زیر ساختی چهره بدی از این منطقه گردشگری در ذهن مسافران و مردم ثبت می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس آبشار یاسوج از جاذبه‌های اصلی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و از زیباترین آبشارهای ایران بوده که در فاصله ۲ کیلومتری مرکز این شهر و در شمال یاسوج واقع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

این آبشار با ارتفاع ۱۰ متر از ارتفاعات زاگرس می‌جوشد. نهرهای آب در بستر مارپیچ شبکه‌ای، باغ‌های میوه، مراتع سرسبز و مملو از گل‌های رنگارنگ از جلوه‌های زیبای آبشار یاسوج است‌.

,

آبشار یاسوج تا پیش از شیوع کرونا، در ایام گرم سال بخصوص تابستان مملو از گردشگرانی بود که برای تجریه آب و هوای خنک آن به یاسوج سفر می کردند البته امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا دیگر از آن شلوغی های آبشار خبری نیست و آبشار در سکوت محض به سر می برد.

,

, ,

یا وجود اینکه جاده ورودی آبشار پیچ های کوری دارد اما از تابلو های هشدار دهنده در پیچ ها خبری نیست و هر لحظه امکان شاخ به شاخ شدن خودروها وجود دارد.

,

 هر چه به بالای آبشار نزدیک تر می شویم مشکلات بیشتر نمایان می شود، یکی از مشکلاتی که زیاد به چشم می آید  تخریب و فرسوده شدن وسایل ورزشی، صندلی ها، سطل های زباله است.

,

جداول بالای آبشار نیز به دلیل عدم ترمیم در چند سال گذشته در بیشتر نقاط تخریب شده اند و همان گونه که در تصاویر مشاده می کنید باعث نشست آب در زمین و تخریب آسفالت شده است.

,

, ,

به نقاط بالاتر آبشار که می رویم با بازسازی نیمه کاره ای رو به رو می شویم نه تنها باعث زیبا تر شدن آبشار نشده بلکه در بیشتر نقاط باعث شده از سنگ فرشهای قدیمی آبشار کوهی از خاکستر باقی بماند و این موضوع باعث رنجش گردشگرانی می شود که برای استفاده از این مکان راه درازی را طی کرده اند.

,

سنگ فرش هایی که سال ها با مهمان نوازی گردشگران آبشار را همراهی می کرد برای همیشه تخریب شدند تا دکراسیون جدید آبشار جای آنها را بگیرد اما صد افسوس که این رویای شیرین نیمه کاره رها شود و چند سالی از با این صحنه دلخراش رو به رو هستیم.

,

, ,

بالاترین نقطه ابشار که می رسیم با آلاچیق های رو به رو می شویم که به دلیل ریزش کوه تخریب و همانگونه به حال خود رها شده اند.

,

 البته نمی توان تمام مشکلات آبشار را در گزارش خلاصه کرد اما اینجا مختصری از مشکلاتی که این روز ها مهمترین جاذبه گردشگری پایتخت طبیعت ایران با آن رو به رو است را مرور کردیم تا شاید مسئولان مرکز استان از فرصت شیوع ویروس کرونا و عدم بازدید گردشگران استفاده کنند و اقدام به بازسازی این نگین درخشان مرکز استان کنند.

,

 تصاویر تکمیلی در زیر آمده است؛

,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه