اخبار داغ

الیاس حضرتی مطرح کرد:

تشکیل اتاق فکر همسو با اپوزیسیون علیه برنامه راهبردی ایران و چین / اروپا به تبعیت از امریکا از برجام پا پس کشید

تشکیل اتاق فکر همسو با اپوزیسیون علیه برنامه راهبردی ایران و چین / اروپا به تبعیت از امریکا از برجام پا پس کشید
یک فعال اصلاح طلب بیان داشت: تولید و توزیع اتهاماتی همچون کشورفروشی، گدایی، قرارداد ترکمانچای، مستعمره چین شدن و... در فضای مجازی همگی حکایت از آن دارد که اتاق فکری همسو با جریان اپوزیسیون برانداز تلاش دارد حساسیت افکار عمومی را برانگیخته و آنان را در مقابل این تفاهمنامه استراتژیک قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «الیاس حضرتی» نماینده مجلس گذشته و مدیرمسئول روزنامه اعتماد طی یادداشتی در این روزنامه نوشت: تولید و توزیع اتهاماتی همچون کشورفروشی، گدایی، قرارداد ترکمانچای، مستعمره چین شدن و... در فضای مجازی همگی حکایت از آن دارد که اتاق فکری همسو با جریان اپوزیسیون برانداز تلاش دارد تا با مهندسی جنگ روانی، حساسیت افکار عمومی را برانگیخته و آنان را در مقابل این تفاهمنامه استراتژیک قرار دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نماینده مجلس گذشته و مدیرمسئول روزنامه اعتماد طی یادداشتی در این روزنامه نوشت: تولید و توزیع اتهاماتی همچون کشورفروشی، گدایی، قرارداد ترکمانچای، مستعمره چین شدن و... در فضای مجازی همگی حکایت از آن دارد که اتاق فکری همسو با جریان اپوزیسیون برانداز تلاش دارد تا با مهندسی جنگ روانی، حساسیت افکار عمومی را برانگیخته و آنان را در مقابل این تفاهمنامه استراتژیک قرار دهد., نماینده مجلس گذشته و مدیرمسئول روزنامه اعتماد طی یادداشتی در این روزنامه نوشت: تولید و توزیع اتهاماتی همچون کشورفروشی، گدایی، قرارداد ترکمانچای، مستعمره چین شدن و... در فضای مجازی همگی حکایت از آن دارد که اتاق فکری همسو با جریان اپوزیسیون برانداز تلاش دارد تا با مهندسی جنگ روانی، حساسیت افکار عمومی را برانگیخته و آنان را در مقابل این تفاهمنامه استراتژیک قرار دهد.,
وی افزود:  البته مخالفت جریان‌های سیاسی و نیروهای اجتماعی با هر اتفاق و تصمیم حق مسلم آنان است اما نکته اصلی این است که چگونه باید حجم عجیب و غریب از مخالفت با قراردادی که هنوز میان تهران و پکن منعقد نشده و صد البته نگاه چینی‌ها درباره آن مشخص نیست را تحلیل کرد؟ به عنوان کسی که سال‌ها سیاست‌ورزی کرده و از وضعیت اقتصادی کشور آگاهی دارم باید بگویم که نفس انعقاد قرارداد استراتژیک و بلندمدت با چین به عنوان کشوری که بیش از 15 درصد اقتصاد جهان را در دست دارد، نشان‌دهنده هوشمندی و زیرکی قوه عاقله حاکمیت است. چرا؟ به این دلیل ساده که اداره کشور نیاز به پول دارد. 
,
 
,
حضرتی بیان داشت: برجام می‌توانست محصولات خوبی داشته باشد، اما با ریاست‌جمهوری آقای ترامپ و خروج امریکا، فرجام پیش‌بینی شده را تامین نکرد و اروپا هم که به تبعیت از امریکا از برجام پا پس کشید.
, حضرتی بیان داشت: برجام می‌توانست محصولات خوبی داشته باشد، اما با ریاست‌جمهوری آقای ترامپ و خروج امریکا، فرجام پیش‌بینی شده را تامین نکرد و اروپا هم که به تبعیت از امریکا از برجام پا پس کشید., حضرتی بیان داشت: برجام می‌توانست محصولات خوبی داشته باشد، اما با ریاست‌جمهوری آقای ترامپ و خروج امریکا، فرجام پیش‌بینی شده را تامین نکرد و اروپا هم که به تبعیت از امریکا از برجام پا پس کشید.,
 
,
وی ادامه داد: برخی با ذهنیت‌های تاریخی گمان می‌کنند هر گونه قرارداد میان ایران با یک کشور خارجی به معنای وابسته شدن ایران به آن کشور است که این نگاه درستی نیست. بی‌تردید قرارداد استراتژیک چیزی جز بده-بستان نیست. امتیازاتی باید داد و امتیازاتی باید گرفت. بهترین نوع قرارداد آن است که منافع کشور با کمترین امتیازات تامین شود و با مکانیسم‌های موجود در ساختار حاکمیت می‌توان به این مساله اعتماد داشت که کارگزاران از حقوق کشور محافظت خواهند کرد.
,
 
,
جالب است که حتی الیاس حضرتی از جمله اصلاح طلبان فعال مطرح می کند که اتاق فکری همسو با اپوزیسیون علیه برنامه راهبردی همکاری ایران و چین بوجود آمده است و علیه آن خبرسازی می کند. در همین روزها که هنوز جزئیات این برنامه منتشر نشده و طرفین روی آن وفاق نکرده اند برخی از شخصیت های سیاسی خصوصا اصلاح طلبانی که روزگاری طرفدار و مدافع تام و تمام برجام بوده اند، علیه این برنامه راهبردی قلم فرسایی کرده اند. 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه