اخبار داغ

در سایه غفلت مسئولان صورت می‌گیرد؛

زباله‌‎گردها؛ ناقلان خاموش کرونا در سیستان و بلوچستان

زباله‌‎گردها؛ ناقلان خاموش کرونا در سیستان و بلوچستان
فعالیت زباله گردهایی که آزادانه در هر گوشه و کنار شهرهای سیسنتان و بلوچستان بی پروا از هر بیماری، کرونا را گسترش می‌دهند این روزها به بزرگترین معضل بهداشتی این استان پهناور تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، کمتر کسی پیدا می سود که تاکنون از نزدیک یک زباله گرد را ندیده باشد در واقع گسترش این پدیده در جامعه تاجایی است که دیگر به امری عادی تبدیل شده و از کودکان 6ساله تا افراد 90 ساله به آن مشغول هستند، زباله‌گردی را باید یک معضل بهداشتی و اجتماعی در سطح جامعه دانست که این روزها با شیوع ویروس کرونا تبدیل به فاجعه ای بهداشتی شده است.

فعالیت چشمگیر زباله گردهایی که این روزها تا کمر در مخازن زباله خم شده و برای پیدا کردن لقمه نان، غرق شدن در آلودگی را برایشان بی معنا می سازد، و همین افراد می‌توانند عامل شیوع بیماری در شهر دیگران باشند.

از سوی دیگر فرآیند جمع‌آوری زباله هر اندازه که در طول سال های گذشته خطرناک قلمداد شده اما بخش اسفبارتر کاهش سن زباله گردها و افزایش میدانی آنها در این روزهای اوج شیوع ویروس کرونا در سطح شهرها و حتی روستاهای سیستان و بلوچستان است، تردد افرادی که ظاهر آنها نشان می دهد که وضعیت بهداشتی بسیار بد و به شدت آلوده داشته و پیامدهای ویروس هم برای آنها هیچ معنایی ندارد در هر منطقه ای موجب گسترش چشمگیر کرونا میان شهروندان می شود.



رهاسازی زباله ها در خیابان امام حسین (ع) 

بزرگ زاده یکی از شهروندان سراوانی با ارسال تصاویری از رها سازی زباله ها در خیابان، ابراز گلایه کرد و گفت: در شرایطی که هر روز شاهد افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا هستیم دیدن زباله ها در معابر شهر نگرانی هایی را برای شیوع این ویروس دوچندان کرده است. 

وی افزود:  علاوه بر اینکه رهای سازی زباله ها در معابر سیمای زشتی به شهر داده است، می‌تواند عامل انتقال ویروس کرونا و دیگر بیماری ها باشد. 

این شهروند سراوانی ادامه داد: وضعیت نامناسب زباله‌ها و پسماندها در خیابان امام حسین (ع) ساکنین این منطقه را با چالش جدی مواجه کرده است چرا که بوی تعفن در این گرمای طاقت فرسا نفس آنها را به شماره انداخته است. 

ویبا تاکید بر اینکه نباید کار پاکبانان را دوچندان کنیم، گفت: رها سازی زباله ها  و پسماندهای خانگی و همچنین ماسک ها و دستکش ها در کف کوچه و خیابان‌ها و پارک‌ها امکان ابتلا به کووید 19 را دوچندان کرده است که از شهروندان انتظار می‌رود در این شرایط کنونی برای قدردانی از تلاش شبانه روزی پاکبانان جهت نظافت شهر اصول بهداشتی را رعایت و زباله ها و ماسک و دستکش و ماسک و دستکش ها را در کف کوچه و خیابان رها نسازند. 

وی افزود: کارگران شهرداری نیز مانند کادر درمان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند چراکه رهاسازی ماسک و دستکش و زباله‌ها آلوده می‌تواند جلوده می‌تواند جزباله‌ها آلوده می‌تواند جلوده می‌تواند جلوده می‌تواند جان آنها را در خطر بیاندازد. 

بزرگزاده همچنین با گلایه از افزایش فعالیت زباله گردها، تصریح کرد: باید برای جلوگیری از زباله گردی اقدامی اساسی شود چرا که این افراد هم موجب آلودگی خود به کرونا شده و هم اینکه این بیماری را در جامعه نشر می دهند.




زباله گردها عامل رهاسازی پسماندهای خانگی در معابر

عبدالله درزاده سرپرست شهرداری سراوان نیز در گفت و گو با خبرنگار ما، بیان کرد: زباله های سطح شهر به صورت روزانه توسط پرسنل مدیریت خدمات شهری در حال جمع آوری است. 

وی افزود: اما زباله گردها این روزها به بلای شهرداری و شهروندان تبدیل شده‌اند، آنها با رهاسازی زباله ها از درون سطل های زباله به سطح معابر مشکلات زیستی و بهداشتی را به وجود آورده اند. 

سرپرست شهرداری سراوان تصریح کرد: در روزهای اخیر به دلیل خرابی ماشین جمع آوری زباله یک ساعت با تاخیر زباله ها از سطح شهر جمع آوری شد که منجر به ابراز گلایه شهروندان و انتشار تصاویری از رهاسازی زباله ها توسط زباله گردها در یکی از خیابان های مرکز شده ایم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, ,
,
, رهاسازی زباله ها در خیابان امام حسین (ع) ,
,
, بزرگ زاده یکی از شهروندان سراوانی با ارسال تصاویری از رها سازی زباله ها در خیابان، ابراز گلایه کرد و گفت: در شرایطی که هر روز شاهد افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا هستیم دیدن زباله ها در معابر شهر نگرانی هایی را برای شیوع این ویروس دوچندان کرده است. ,
,
, وی افزود:  علاوه بر اینکه رهای سازی زباله ها در معابر سیمای زشتی به شهر داده است، می‌تواند عامل انتقال ویروس کرونا و دیگر بیماری ها باشد. ,
,
, این شهروند سراوانی ادامه داد: وضعیت نامناسب زباله‌ها و پسماندها در خیابان امام حسین (ع) ساکنین این منطقه را با چالش جدی مواجه کرده است چرا که بوی تعفن در این گرمای طاقت فرسا نفس آنها را به شماره انداخته است. ,
,
, گفت: رها سازی زباله ها  و پسماندهای خانگی و همچنین ماسک ها و دستکش ها در کف کوچه و خیابان‌ها و پارک‌ها امکان ابتلا به کووید 19 را دوچندان کرده است که از شهروندان انتظار می‌رود در این شرایط کنونی برای قدردانی از تلاش شبانه روزی پاکبانان جهت نظافت شهر اصول بهداشتی را رعایت و زباله ها و ماسک و دستکش و ماسک و دستکش ها را در کف کوچه و خیابان رها نسازند. ,
,
, وی افزود: کارگران شهرداری نیز مانند کادر درمان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند چراکه رهاسازی ماسک و دستکش و زباله‌ها آلوده می‌تواند جلوده می‌تواند جزباله‌ها آلوده می‌تواند جلوده می‌تواند جلوده می‌تواند جان آنها را در خطر بیاندازد. ,
,
,
,
,
, ,
,
, زباله گردها عامل رهاسازی پسماندهای خانگی در معابر,
,
, عبدالله درزاده سرپرست شهرداری سراوان نیز در گفت و گو با خبرنگار ما،, بیان کرد: زباله های سطح شهر به صورت روزانه توسط پرسنل مدیریت خدمات شهری در حال جمع آوری است. ,
,
, وی افزود: اما زباله گردها این روزها به بلای شهرداری و شهروندان تبدیل شده‌اند، آنها با رهاسازی زباله ها از درون سطل های زباله به سطح معابر مشکلات زیستی و بهداشتی را به وجود آورده اند. ,
,
, سرپرست شهرداری سراوان تصریح کرد: در روزهای اخیر به دلیل خرابی ماشین جمع آوری زباله یک ساعت با تاخیر زباله ها از سطح شهر جمع آوری شد که منجر به ابراز گلایه شهروندان و انتشار تصاویری از رهاسازی زباله ها توسط زباله گردها در یکی از خیابان های مرکز شده ایم.,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه