اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون لرستان:

کاهش ۱۰ درصدی اهدای خون در لرستان/نیازمند همه گروه‌های خونی هستیم

کاهش ۱۰ درصدی اهدای خون در لرستان/نیازمند همه گروه‌های خونی هستیم
حامدی گفت: اهدای خون در لرستان 10 درصد کاهش یافته و نیازمند اهدای سایر گروه‌های خونی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا حامدی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا، اهدای خون در استان با کاهش مواجه شده چرا که بسیاری از افراد به دلیل نگرانی از شیوع کرونا برای اهدای خون مراجعه نمی‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: همه پروتکل‌های بهداشتی در انتقال خون برای مراجعین رعایت می‌شود و اهداکنندگان با خیال راحت می‌توانند اهدای خون انجام دهند و زندگی بیماران نیازمند به خون را نجات دهند.

,

مدیرکل انتقال خون لرستان تصریح کرد: در حال حاضر آمار اهدای خون در استان بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته اما ذخیره خون به اندازه کافی وجود دارد ولی با توجه به اینکه برخی از فرآورده‌های خونی ماندگاری بالایی ندارد ضروری است تا اهداکنندگان به صورت مستمر برای اهدای خون مراجعه کنند تا با کمبود مواجه نشویم.

,

وی بیان کرد: در راستای کمبود خون و فرآورده‌های خونی به مرز هشدار نرسیده‌ایم و تلاش داریم تا با فراخون‌ها و دعوت از اهداکنندگان مستمر، کمبودهایی که وجود دارد جبران شود.

,

حامدی گفت: از همه اهداکنندگان خون تقاضا می‌شود با توجه به شرایط کرونا و نیاز مراکز درمانی و بیماران به خون، برای اهدا خون مراجعه کنند و انتقال خون به همه گروه‌های خونی نیاز دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه