اخبار داغ

مدرس حوزه و دانشگاه:

منطق پوشش و حجاب بر محوریت حقوق دیگران است

منطق پوشش و حجاب بر محوریت حقوق دیگران است
فاطمه معین الدینی گفت: منطق پوشش و حجاب، بر محوریت حقوق دیگران است و انسان های در زندگی اجتماعی خود آزاد هستند مگر آن که به آزادی و سعادت دیگران لطمه بزنند چرا که در فرهنگ اسلامی حفظ خانواده هدفی راهبردی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ برخی‌ها می‌گویند چرا حجاب از طرف حکومت اجباری است از طرفی منع نسبت به هر چیزی از جمله حجاب انسان را حریص‌تر می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اه آرمان,

فاطمه معین الدینی مدرس حوزه و دانشگاه در این رابطه به خبرنگار ما گفت: هر نظامی در مسائل اجتماعی خود دارای قوانینی است و بدون قوانین جامعه قابل اداره نیست از این رو هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که قوانین اختیاری باشد و جامعه اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

,

وی ادامه داد: جامعه اسلامی زن را همچون مرد در همه شئون دخالت داده است و برای حضور زن در جامعه قوانینی از جمله پوشش را تعیین کرده تا سلامت حضور زن را تضمین کند.

,

این مشاوره خانواده توضیح داد: دستور به حجاب و پوشش یک دستور قرآنی و دینی است که به واقع حاکمان مجریان این دستور هستند، خداوند متعال در قرآن کریم این دستور را به پیامبر ابلاغ کرده است که ای پیامبر به زنان مومن بگو زیورهای خود را آشکار نکنند، روسری بر گردن خویش فرو اندازند.

,

معین الدینی تاکید کرد: منطق پوشش، بر محوریت حقوق دیگران است و انسان های در زندگی اجتماعی خود آزاد هستند مگر آن که به آزادی و سعادت دیگران لطمه بزنند چرا که در فرهنگ اسلامی حفظ خانواده هدفی راهبردی است.

,

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اگر در جامعه نوعی پوشش هنجارشکنانه با هدف خودنمایی باعث شود فرد دیگری در جامعه سعادتش به خطر بیافتد و یا کانون خانواده  تضعیف شود این آزادی ممنوع است همانطور که حکومت به عنوان نمونه اجازه نمی دهد که مواد غذایی آلوده در جامعه توزیع شود، وظیفه دارد اجازه ندهد تا فضای عمومی جامعه آلوده نشود.

,

وی عنوان کرد: انسان ها اگر می خواهند به سعادت نرسند آزادند چرا که اجباری در اصل انتخاب دین نیست اما اجازه ندارند مانع سعادت دیگران بشوند از این رو وقتی فردی به صورت هنجارشکنانه با آرایش و پوششی نامناسب در جامعه دیده می شود، ندیدن توسط مردم سخت و یا ناممکن است.

,

معین الدینی ادامه داد: مردانی که در محیط بیرون با انواع خانم ها روبرو هستند که برای جذاب کردن خود، مدت ها پول و وقت صرف می کنند چگونه از همسر خود احساس رضایت کنند در حالی که همسر این مرد به دلیل ضرورت های مالی و انجام وظایف خانه داری نه فرصت دارد و نه شرایط محیطی منزل به او اجازه می دهد و نه می تواند معادل آن همه تنوعی که در جامعه خودش را زیبا کند.

,

این استاد دانشگاه با تاکید بر این که مجریان قوانین باید پوشش را برای خانم ها در حد پوشش اسلامی لازم بدانند و امر به این پوشش کنند، توضیح داد: پوشش برای حفظ از آسیب ها و ماندگاری زنان است همانگونه که امام علی علیه السلام می فرماید پوشش و حجاب برای حال  زنان بهتر است و سبب دوام زیبایی آنان می شود چرا که مروارید در صدف ماندگاری بیشتری دارد.

,

وی در پایان گفت: قانون پوشش مطابق و هماهنگ با قانون طبیعت است البته با اجبار ناآگاهانه و زورمدارانه متفاوت است بلکه مانند این است که تحصیل همگانی و اجباری از ابتدایی برای همه افراد جامعه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه