اخبار داغ

آنچه در جلسه حل مشکل قطعی آب تازه آباد گذشت؛

دوئل شهرداری و آبفا کوهدشت بر سر آب/مردم بازنده اصلی مجادله‌ای بی‌حاصل

دوئل شهرداری و آبفا کوهدشت بر سر آب/مردم بازنده اصلی مجادله‌ای بی‌حاصل
در حالی ‌که امام جماعت مسجد فاطمیه کوهدشت برای رفع مشکل قطعی آب منطقه تازه‌آباد جمعی از مسئولان را به مسجد فراخوانده است، ولی به نظر می‌رسد با استمرار روند دعوای شهرداری و آبفا چیزی جز ضرر عاید مردم نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، تازه آباد کوهدشت جمعیتی بالغ بر ۱۳ هزار نفر دارد و در این منطقه بیش از ۵۰۰ خانوار به دلیل مشکل کم آبی در فصل تابستان رنج می برند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

 به همت امام جماعت و هیئت امناء مسجد فاطمیه، جلسه‌ای در راستای رفع مشکل قطعی آب مناطق تازه‌آباد کوهدشت با حضور معاون فرماندار، اعضای شورای شهر، معاون شهردار، معاون آبفا و جمعی از معتمدین مناطقی که مشکل قطعی آب‌دارند، در مسجد فاطمیه برگزار شد.

,

این جلسه که دو ساعت به طول انجامید، امام جماعت مسجد فاطمیه تازه‌آباد و تعدادی از مردم، مشکلات خود را به مسئولان حاضر ارائه دادند.

,

قطعی آب شرب در تازه آباد کوهدشت

, قطعی آب شرب در تازه آباد کوهدشت, قطعی آب شرب در تازه آباد کوهدشت,

حجت‌الاسلام داود رفیعی امام جماعت مسجد فاطمیه کوهدشت در این جلسه اظهار داشت: در ۲۲ بهمن ماه سال گذشته که مسئولان در مسجد حضور داشتند، بحث مشکل کمبود آب در فصل تابستان را هشدار داده بودیم که در این زمینه چاره‌اندیشی شود، اما همچنان در این منطقه مشکل آب شرب داریم.

,

وی ضمن تقدیر از لکه‌گیری‌ها و آسفالت مناطقی از تازه‌آباد، خواستار تکمیل این برنامه در سایر کوچه‌ها و خیابان‌های تازه‌آباد شد و خطاب به مسئولان افزود: منطقه کوی بسیجیان نسبت به سایر نقاط تازه‌آباد در یک شرایط حادی به دلیل قطعی آب به سر می‌برد، شما بایستی یک برنامه مقطعی برای رفع مشکل الآن آب و یک برنامه نیز برای رفع اساسی آن داشته باشد.

,

رضایی یکی از اهالی منطقه کوی بسیجیان تازه‌آباد در این جلسه اظهار داشت: ما به‌طور مطلق آب چه برای خوردن و چه برای سایر مصارف نداریم، با نبود آب رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این ایام کرونایی امکان‌پذیر نیست، متأسفانه شهرداری و آبفا باهم مشکل‌دارند و در این میان مردم باید گرفتار شوند.

,

تعطیلی نانوایی‌ها به خاطر نبود آب

, تعطیلی نانوایی‌ها به خاطر نبود آب, تعطیلی نانوایی‌ها به خاطر نبود آب,

وی افزود: در فصل تابستان معمولاً شاهد قطعی آب در این منطقه هستیم، پمپ آب هم جواب‌گو نیست، حتی نانوایی‌های محل به دلیل نبود آب تعطیل می‌شوند، ما خواستار رفع این مشکل هستیم.

,

سهرابی یکی دیگر شهروندان تازه‌آباد گفت: نه در روز و نه در شب یک قطره آب نداریم که حداقل بتوانیم موارد بهداشتی را رعایت کنیم، با توجه به گرمای شدید و به دلیل قطعی آب، حتی کولرها هم کار نمی‌کنند.

,

قادری معاون اداره آبفا شهرستان کوهدشت بیان کرد: تازه‌آباد به لحاظ شبکه توزیع مشکل دارد، چاه‌هایی که در اطراف این منطقه وجود دارد از مدار خارج‌شده است، ما برای تأمین آب شهرستان خط لوله‌ای را به طول ۳۰ کیلومتر از هزارمنی عبدولی و پریان منتقل کرده‌ایم و وقتی به منطقه تازه‌آباد می‌رسد باوجود شبکه توزیع این منطقه، جوابگو نیست.

,

وی با اشاره به اینکه بایستی شهرداری مجوز حفاری را صادر کند، افزود: تمام شبکه توزیع این منطقه که حدود چهار کیلومتر است، بایستی تغییر کند و برای این کار پیمانکار آماده است.

,

حفاری‌های غیر اصولی

, حفاری‌های غیر اصولی, حفاری‌های غیر اصولی,

کامران تیموری عضوشورای شهر کوهدشت گفت: یکی از مشکلات که چاله‌چوله‌های شهر بوده، مربوط به حفاری‌های غیراصولی آب و فاضلاب شهرستان است زیرا پس از مدتی که حفاری‌ها ترمیم می‌شود موجب به وجود آمدن چاله‌هایی می‌شود که نارضایتی مردم علیه ما را به دنبال دارد درحالی‌که مقصر ما نیستیم.

,

وی افزود: حفاری‌هایی که می‌شود بایستی برای ترمیم غرقاب شود، ولی چون اداره آب و فاضلاب نظارتی ندارد موجب دست‌اندازهای فراوان، پس از انجام کارشان هستیم درحالی‌که زیرسازی و آسفالت بر عهده آبفا است، مردم باید بدانند مقصر اصلی چه کسی است.

,

قادری معاون اداره آبفا کوهدشت در ادامه اظهار داشت: برای رفع مشکل مقطعی و موقتی آب قول می‌دهم تا بعدازظهر یک‌شنبه این مسئله حل شود ولی باعث تاسف است که آقای تیموری ما را این‌چنین متهم می‌کند.

,

وی افزود: ما هرسال قرارداد حفاری با شهرداری داریم و پیشنهاد داده‌ایم که خودمان هم بحث آسفالت را انجام خواهیم داد، در این قضیه نیز هر بحث فنی و استانداردی که شهرداری مدنظر دارد را رعایت می‌کنیم فقط بایستی مجوز کار حفاری را بدهد که کار را شروع کنیم.

,

آبیاری فضای سبز با آب شرب

, آبیاری فضای سبز با آب شرب, آبیاری فضای سبز با آب شرب,

معاون آبفا کوهدشت گفت: متأسفانه باید این گلایه را از شهرداری بکنیم که چرا ۲۰ هکتار از فضای سبز شهر توسط این اداره با آب شرب، آبیاری می‌شود که کار اشتباهی است آن هم در این وضعیتی که ما مشکل کم‌آبی داریم.

,

محمدرضا آزاد بخت معاون فرماندار کوهدشت در این جلسه اظهار داشت: توقع و مطالبه مردم به جا است، زیرا شهروندی که کنتور وصل کرده نباید بدون آب باشد، نیاز نیست کسی ناراحت شود، آب و فاضلاب بایستی آب موردنیاز را تأمین کند.

,

وی افزود: آب شرب شهرستان حدود ۲۵ کیلومتر پایین‌تر از شهرستان در حال تأمین است، در این منطقه پنج الی شش چاه کاملاً خشک و از مدار خارج‌شده است.

,

معاون فرماندار کوهدشت با اشاره به تزریق اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی سال گذشته دولت در حوزه آب، عنوان کرد: حداقل تا ۱۰ سال آینده شاهد وجود آب پایداری هستیم ولی برخی شبکه‌های توزیع چون قدیمی است نیاز به بازسازی دارد.

,

وی با اشاره به اینکه مناطقی که مشکل قطعی آب‌دارند بایستی، آب‌رسانی با تانکر صورت گیرد، تصریح کرد: کمیسیون حفاری در فرمانداری کوهدشت به جهت رفع اساسی این مشکل انجام می‌شود، بایستی به آب و فاضلاب نیز مجوز کار داده شود که مثلاً صد متر صد متر حفاری و آسفالت کند، اگر استاندارد بود به کار خود ادامه دهد.

,

کریم دوستی عضو شورای شهر کوهدشت نیز با اشاره به اجرای لکه‌گیری و آسفالت برخی مناطق تازه‌آباد در راستای تحقق نهضت آسفالت اظهار داشت: تازه‌آباد فراموش نشده است، ما به‌عنوان نمایندگان شما برای رفع مشکلات با تمام توان در میدان هستیم.

,

وی افزود: بحث جمع‌آوری زباله‌ها به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر انجام می‌شود، مردم نیز همکاری لازم را به جهت تسریع در این روند داشته باشند.

,

در پایان مقرر شد که کمیسیون حفاری به ریاست فرماندار کوهدشت برای رفع اساسی مشکل قطعی آب تازه‌آباد، در این هفته برگزار شود و حسین ناصری یکی از هیئت امناء مسجد فاطمیه نیز به نمایندگی از مردم تازه‌آباد، در آن حضورداشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه