اخبار داغ

در نبود نظارت بر بازار؛

قیمت لوازم خانگی غیر قابل مهار شده است

قیمت لوازم خانگی غیر قابل مهار شده است
با توجه به افزایش قیمت دلار و تاثیر مستقیم آن بر کالاها و مهمتر از بی ثباتی بازار ارز، عدم نظارت بر قیمت ها، بهای لوازم خانگی را در چند هفته و حتی در چند روز اخیر به رشد قابل توجهی رسانده است، به همین دلیل به بازار رفتیم تا از روند افزایش قیمت ها و میزان پایین آمدن قدرت خرید مردم آگاه شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ همانطور که می دانیم لوازم خانگی جز کالاهای مهم برای زندگی است و با توجه به افزایش بی ثباتی بازار ارز و دلار و مهمتر از این ها عدم نظارت بر بازار، با یک گرانی سرسام آوری در این بازار مواجه هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

اما نکته قابل توجه افزایش چشمگیر قیمت لوازم خانگی تولید داخلی است که نشان دهنده عدم نظارت بر بازار و وجود دست های پشت پرده دلالان است؛ چرا که حتی اگر علت گرانی لوازم خانگی داخلی بخاطر افزایش قیمت ارز باشد، این میزان افزایش، قابل قبول نیست!

,

اگر نگاهی به قیمت محصولات بازار از هفته گذشته تا کنون داشته باشیم شاهد افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی از لوازم پلاستیکی آشپزخانه گرفته تا لوازم برقی می باشیم که به گفته فروشندگان، قیمت برخی از این محصولات به صورت ساعتی افزایش پیدا می کنند.

,

برای کسب اطلاعات از فروشندگان لوازم خانگی به بازار رفتیم و با فروشندگان گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

,

جایگزین کردن اجناس فروخته شده سخت است

, جایگزین کردن اجناس فروخته شده سخت است, جایگزین کردن اجناس فروخته شده سخت است,

یکی از فروشندگان لوازم برقی، با بیان اینکه شرکت ها برای ارسال اجناس از تهران قیمت ساعتی عنوان می کنند، گفت: من مجبورم اجناس قبلی را که در انبار دارم با قیمت روز بفروشم چرا که اگر قیمت قبل به خریدار بدهم دیگر نمی توانم برای اجناس جایگزینی بیاورم و این به ضرر من است.

,

وی با اشاره به اینکه کالاها گرانتر هم می شوند، افزود: برای من که فروشنده ام فرقی ندارد خریدار چه زمانی برای خرید جنس اقدام کند اما قیمت دیروز با امروز برای خریدار بسیار متفاوت است.

,

هیچ نظارتی به قیمت ها نیست

, هیچ نظارتی به قیمت ها نیست, هیچ نظارتی به قیمت ها نیست,

یکی دیگر از فروشندگان لوازم خانگی به افزایش قیمت لوازم پلاستیکی آشپزخانه اشاره کرد و گفت: همه این محصولات از هفته قبل تا امروز ۳۰ درصد افزایش داشته، در حالی که بعد از عید هم ۳۰ درصد افزایش داشتیم و این نشان دهنده عدم نظارت بر قیمت ها است.

,

فروشنده دیگری از نبود لوازم خانگی خارجی در بازار سخن گفت و افزود: این موضوع می تواند باعث پیشرفت تولید کنندگان داخلی شود البته در صورتی که تولیدات خود را باکیفیت تر از قبل داشته باشند تا مشتری برای خرید ترغیب شود.

,

وی ادامه داد: باید دست دلالان را از همه حوزه ها قطع کنند و در حوزه خرید و فروش لوازم خانگی دست دلالان تعیین کننده قیمت اجناس است و کسی هم توان مقابله با این افراد سود جو را ندارد.

,

این فروشنده با اشاره به اینکه دیگر قدرت خرید اجناس جدید را ندارد، خاطرنشان کرد: بسیاری از اجناس را که فروختم نتوانستم جایگزین کنم چرا که قیمت ها روز به روز گرانتر می شوند و این افزایش قیمت ها توسط دلالان سودجو و محتکران انجام می شود.

,

مصاحبه را منع کردند!

, مصاحبه را منع کردند!, مصاحبه را منع کردند!,

با توجه به عدم نظارت بر قیمت این لوازم و افزایش قیمت ها تماسی با عبدالرضا خانجانی، رئیس اتحادیه لوازم خانگی همدان داشتیم که متاسفانه حاضر به پاسخگویی نشد و فقط به بیان جمله «ما را از مصاحبه منع کردند» اکتفا کرذ.

,

حال اینکه چه افرادی و با چه دلیلی رئیس اتحادیه را از مصاحبه منع کردند جای سوال دارد اما نکته ای که بیانش خالی از لطف نیست آن است که در شرایط اقصادی کنونی و مشکلاتی که کرونا ایجاد کرده حداقل کاری که یک رئیس اتحادیه می تواند انجام دهد حمایت کلامی از خریدار و حتی از فروشندگان لوازم خانگی است چرا که این روزها همه دغدغه عدم ثبات قیمت ها را دارند.

,

در گرانی های اخیر سازمان های متولی همچون تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت و معدن باید ناظر و جوابگوی این وضعیت باشند.

,

عصر همدان ضمن دعوت مسئولین به پاسخگویی (حتی تلفنی) از رئیس اتحادیه لوازم خانگی در خواست دارد که دلیل و چرایی عدم مصاحبه و عدم اجازه برای مصاحبه را برای افکار عمومی بیان کند.

, عصر همدان ضمن دعوت مسئولین به پاسخگویی (حتی تلفنی) از رئیس اتحادیه لوازم خانگی در خواست دارد که دلیل و چرایی عدم مصاحبه و عدم اجازه برای مصاحبه را برای افکار عمومی بیان کند., عصر همدان ضمن دعوت مسئولین به پاسخگویی (حتی تلفنی) از رئیس اتحادیه لوازم خانگی در خواست دارد که دلیل و چرایی عدم مصاحبه و عدم اجازه برای مصاحبه را برای افکار عمومی بیان کند.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه