اخبار داغ

امام جمعه شاهین دژ:

بی توجهی برخی بانوان به موضوع حجاب در محیط‌های اداری ریشه‌یابی شود

بی توجهی برخی بانوان به موضوع حجاب در محیط‌های اداری ریشه‌یابی شود
امام جمعه شاهین دژ گفت: برای نهادینه سازی فرهنگ حجاب در جامعه، ابتدا باید نسبت به تحقق این امر در سطح ادارات اقدام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین فصیح نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: حجاب یکی از مُسلّمات دین ماست و آیات و روایات زیادی در مورد حجاب داریم، از جمله خداوند متعال در سوره احزاب آیه ۵۹ به پیامبر دستور می دهد به زنان و دختران و زنان مؤمن بگو پوشش‌های خود را بر خود فروتر گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: اولاً رعایت حجاب بحث شخصی نیست بلکه مسئله ای کاملا اجتماعی است و هرگز فرد نمی تواند مسئله حجاب را به عنوان یک مسئله شخصی تلقی کند چراکه با عدم رعایت حجاب، آثار مخرب آن کل جامعه را در بر گرفته و آرامش روحی و روانی جامعه را خدشه دار خواهد کرد، برای مثال اگر جوانی که در اوج جوانی است، خواسته یا ناخواسته به فردی بدحجاب یا بی حجابی نگاه کرد و دچار گناه شد، تاوان این گناه را فرد بی حجاب خواهد داد.

,

امام جمعه شاهین دژ، عنوان کرد: بی‌حجابی ریشه بسیاری از طلاق‌ها در خانواده‌ها است، چراکه وقتی مرد خانواده در بیرون از خانه زنان بدحجاب را می بیند موجب می‌شود که از خانواده خود دلسرد شود و کم کم شعله های نفرت در درون وی روشن خواهد شد.

,

وی، ابراز داشت: حجاب مخصوص زنان نیست بلکه مرد نیز باید عفت نگاه داشته باشد و در پوشش خود دقت کرده و بهترین البسه را برای خود انتخاب نماید و رنگ مردانگی را در سیرت و صورت خود نگاه دارد.

,

حجت الاسلام فصیح نیا، تصریح کرد: فرهنگ حجاب را اگر بخواهیم در جامعه اسلامی نهادینه سازی کنیم، ابتدا باید از ادارات کشور این امر تحقق پیدا کند.

,

وی، ادامه داد: بنده به عنوان مسئول امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بار‌ها از طرز پوشش برخی از بانوان کارمند در برخی از ادارات گله مند شده ام و در جلسات اخلاق هم صریحاً به این موضوع اشاره کرده ام اما بعضی بانوان شاغل در ادارات، به این امر توجه نکرده اند و این خلاف قانون نظام اسلامی است و باید ریشه یابی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه