اخبار داغ

اتمام بودجه سازمان ملل 48000 زن یمنی را به کام مرگ برد

اتمام بودجه سازمان ملل 48000 زن یمنی را به کام مرگ برد
سازمان ملل متحد که بخش های زایمان و خدمات بهداشتی مادران در سراسر یمن جنگ زده را اداره می کند اعلام کرد که این برنامه دیگر هیچ بودجه ای ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از"تیتریک"؛ سازمان ملل متحد که بخش های زایمان و خدمات بهداشتی مادران در سراسر یمن جنگ زده را اداره می کند گفت که این برنامه هیچ بودجه ای ندارد. این سازمان به مقامات اطلاع داد که دیگر قادر به حمایت 140 مرکز درمانی از 180 مرکز در این کشور نخواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

این یک تهدید جدید و قریب الوقوع برای مراقبت های پزشکی از زنان در کشوری است که سالها به خاطر جنگ و بیماری ویران شده است. سازمان ملل گفت که اگر بودجه مورد نیاز تأمین نشود، ده ها هزار مادر باردار هنگام زایمان در خطر مرگ قرار خواهند گرفت.

,

صندوق جمعیت ملل متحد (آژانس بهداشت جنسی و تولیدمثل در سازمان ملل متحد) خدمات اولیه بهداشت باروری را برای صدها هزار زن یمنی فراهم می آورد. این آژانس گفت که بدون خدمات آن، 320000 زن باردار از مراقبت محروم خواهند شد و 48000 نفر ممکن است بر اثر پیامدهای زایمان جان خود را از دست بدهند. انتظار می رود که این شرایط با گسترش ویروس کووید19 بدتر شود.

,

نماینده صندوق جمعیت ملل متحد (UNFPA)در یمن گفت:"با قطع حمایت از UNFPA، بند ناف سیستم بهداشت باروری این کشور را قطع کرده اید. این شرایط، قبل از کروناویروس بد بود. ما جلسات هفتگی داریم و شما با توجه به وجود کروناویروس شاهد هاله ای از نا امیدی هستید."

, UNFPA,

 

,

, ,

بدترین بحران بشردوستانه جهان

, بدترین بحران بشردوستانه جهان,

پیش از همه گیری کروناویروس، گروه های امدادی وضعیت یمن را به بدترین بحران بشردوستانه جهان توصیف کردند. سالها درگیری وحشیانه با حضور دولت و ائتلاف تحت حمایت عربستان سعودی، زیرساخت های این کشور را ویران کرده و منجر به گسترش قحطی و بیماری شده است.

,

نماینده UNFPA گفت: "شما وضعیتی دارید که در آن کروناویروس جهان را ویران کرده است. ما شاهد مردمی هستیم که مقاومت کرده، انواع فاجعه ها از جمله وبا و سوء تغذیه را پشت سر گذاشته و سطح ایمنی آن پایین است."

,

هنوز مردم یمن تنها با نیمی از مراکز درمانی فعال در سراسر کشور دسترسی محدودی به مراقبت های بهداشتی دارند. فقط 20 درصد از خدمات بهداشتی مادر و کودک که بر عهده صندوق جمعیت ملل متحد است به آنها ارائه می شود. اگر این سازمان تا اواسط ماه جاری (جولای سال 2020) قادر به افزایش بودجه خود نباشد مجبور به تعطیل کردن نزدیک به 90 درصد از خدمات خود در یمن خواهد شد.

,

نماینده این سازمان گفت: "یمنی ها هیچ سیستم درمانی ندارند و هیچ سازمان سیاسی برای حمایت از آنها وجود ندارد. بنابراین چگونه می توانیم امیدوار باشیم؟ ما فقط می دانیم که امید مردم به ما است."

,

, ,

سلامت زنان و کووید19

, سلامت زنان و کووید19,

صندوق جمعیت ملل متحد طیف گسترده ای از خدمات جنسی و باروری را در بسیاری از کشورها اجرا می کند، اما در یمن بیشتر بر پیامدهای هنگام زایمان تمرکز دارد.

,

"آرتور اِرکِن" مدیر استراتژیک مشارکت ها و ارتباطات UNFPA گفت: "این حداقل خدمات است. این مراکز درمانی که فاقد نیرو و تجهیزات هستند و در اثر جنگ بمباران شده یا آسیب شدید دیده اند، در حال حاضر در شرایط دشواری قرار دارند. پیامدهای بهداشتی و مرگ و میر کنونی در این کشور به خاطر بسته شدن 140 مرکز درمانی است. اگر پولی ندارید، بهتر است که به این ماجرا خاتمه دهید."

,

این سازمان حتی پیش از اینکه کروناویروس در سراسر جهان شیوع پیدا کند بودجه کافی برای تأمین این کشور تا پایان سال جاری را نداشت. وقتی نشست اهداکنندگان در ماه آوریل به دلیل کروناویروس لغو شد، این سازمان در وضعیت سختی قرار گرفت.

,

اِرکِن گفت: "زنان، باردار هستند. آنها قبل از این بحران باردار بودند و اکنون نیز در این شرایط قرار دارند. چگونه باید با این موضوع برخورد کنیم؟"

,

وی از دولت ها خواست تا با سازمان ملل همراهی کنند تا اطمینان یابند که باردار بودن در بحران کروناویروس برابر با مجازات اعدام نیست."

,

نماینده صندوق جمعیت ملل متحد اظهار داشت: "امید ما به کسانی است که معتقدند ما قادر به تغییر این وضعیت هستیم."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه