اخبار داغ

در گفتگو با فروشنده محصولات عفاف و حجاب مطرح شد؛

آشفته بازار قیمت چادر مشکی و تهدید حیات فرهنگی جامعه

آشفته بازار قیمت چادر مشکی و تهدید حیات فرهنگی جامعه
در آشفته‌بازار اقتصادی کشور که هیچ کالایی از افزایش بی‌حساب‌وکتاب قیمت در امان نمانده است، اگرچه شاید بتوان با نخریدن یا کم‌خریدن برخی اقلام زندگی را گذراند، حذف برخی کالاها حیات فرهنگی جامعه را به‌خطر می‌اندازند که چادرمشکی بانوان ازجمله آن‌هاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، این روزها قیمت چادر مشکی به‌دلیل تخصیص‌نیافتن ارز دولتی بسیار افزایش یافته است؛ به‌طوری‌که  چادری که در سال گذشته بین 150 تا 300 هزار تومان بود را امسال به 500 تا یک میلیون تومان هم رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

با این وضعیت گرانی چادر،  بسیاری از خانواده‌های بی‌بضاعت و کم‌بضاعت توان خرید چادرمشکی را ندارند و این مسئله برای جامعه اسلامی ما که چادر را به‌عنوان حجاب برتر معرفی کرده را می توان چرخش نرم به‌سمت حجاب اختیاری برشمرد.

,

به مناسبت هفته عفاف و حجاب سری زدیم به یکی فروشگاه های محصولات عفاف و حجاب و پای درد دل و صحبت های خانم اربابی یکی از فروشندگان این محصولات نشستیم.

,

خانم اربابی: چند سالی هست که مشغول این کار هستم، قبلا فروشگاهمان در نقطه دیگری از شهر بوده و چند ماهی است که در این فروشگاه جدید مشغول بکار شدم.

,

محصولاتی که در این فروشگاه به فروش می رسانیم بیشتر تولیدی شهر قم هستند اما بخشی را هم از تهران و بجنورد تهیه می کنیم اما همه محصولات ایرانی هستند.

,

افزایش قیمت چادر، فروش این محصول را نسبت به قبل خیلی کمتر کرده ، اما باز هم چادر، مشتری های خودش را دارد، خصوصا که قیمت های ما از بازار ارزان تر هم هست، مشتری های جاهای دیگه به این جا مراجعه می کنند.

,

مشتری ها بیشتر به کدوم سبک چادر علاقه مند هستند؟ یعنی مدل سنتی رو می پسندند یا مدل های جدید

,

نسل های قدیمی و خانم های میانسال هنوز از مدل سنتی استفاده میکنند اما نسل جدید از طرح های جدید مثل چادر دانشجویی، بحرینی، جده و دیگر مدل های به روز استفاده می کنند ، استقبال نسل جوان از چادر های جدید راحتی استفاده از آن و آزاد بودن دو دست است.







دیگر ویژگی محصولات ما ایرانی بودن آن هست و تنها تعداد محدودی از آنها جنس کریستال و خارجی هست، با این وجود استقبال خوبی هم از چادر های ایرانی می شود.چون قیمت چادرهای خارجی خیلی گران شده و با قیمت یکی از آنها می توان دو تا چادر ایرانی خرید.

,
,
,
,
, ,
,
,
,
,

 چادر معمولا بعد از دو تا سه سال بور میشود بنابراین خانم ها ترجیح میدهند که حداقل سالی یک بار چادر عوض کنند. با این قیمت ها بیشتر تمایل دارند دو تا چادر ایرانی بخرند تا یک چادر خارجی.

,

اما افزایش قیمت چادر، تاثیر زیادی روی خرید آن گذاشته است، چادری که قیمت آن 80 تا 100 هزار تومان بود، یکدفعه به 300 تا 500 هزار تومان رسید و باعث شد نسل جوان مخصوصا تمایل کمتری به چادر نشان بدهند.

,

مشتری هایی داشتیم که وقتی با قیمت های جدید روبرو شدن از خرید منصرف شدند و گفتند بجای خرید یک چادر با کیفیت متوسط به قیمت 500 هزار تومان 2 تا مانتوی خوب می خرم.
فعالیت در این صنف برای ما هم سخت شده چراکه هر بار که خرید می کنیم قیمت ها افزایش یافته است، انتظار افزایش سالانه قیمت ها را داریم اما نه هفته ای و روزانه!

,
,

چادری که 4 ماه پیش حدود 150 هزار تومان بود، امروز شده 240 هزار تومان!

,

اگر مسئولین فکری برای این پوشش که حجاب برتر جامعه ما محسوب می شود نکنند، قطعا طرفداران این پوشش بخاطر مسائل مالی مجبور می شوند که در انتخاب نوع پوشش تجدید نظر کنند و این برای جامعه اسلامی اصلا خوب نیست.

,

انتهای پیام/ میرفخرایی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه