اخبار داغ

هیاهو برای ودیعه ای که پس داده می شود؛

مجلس کاهش هزینه های جاری را از خود شروع کرد

مجلس کاهش هزینه های جاری را از خود شروع کرد
نمایندگان مجلس یازدهم کاهش بودجه جاری را از خود شروع کردند و تعدادی از نمایندگان هم به صورت خودجوش حتی این ودیعه مسکن نصف شده را دریافت نکردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ حقوق 200 میلیونی نمایندگان مجلس در روزهای گذشته باعث حواشی برای مجلس یازدهم شد؛ حقوقی که غبار شایعات اصل آن را پوشانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

«حسین جلالی» نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای از دریافت حق و حقوق 231 میلیون تومانی از مجلس خبر داد. طبق گفته‌های جلالی نمایندگان مجلس علاوه بر حقوق 11 میلیون تومانی، 200 میلیون تومان بابت مسکن  و 20 میلیون تومان هم بابت سایر هزینه‌ها به حساب نمایندگان دریافت کردند.

,

محمد حسین فرهنگی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به این صحبت گفت: مصوبه هیئت ناظر بر این بوده است که این مبلغ مسکن برای متقاضیان واریز شود. متقاضیان کسانی هستند که فاقد امکان سکونت در تهران هستند اما برای آنها که امکان سکونت دارند و در تهران مسکن دارند، این مبلغ واریز نمی‌شود.

,

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این حق مسکن بلاعوض نیست و حقوق هم محسوب نمی‌شود، در واقع کمکی است برای هزینه رهن مسکن نمایندگان شهرستان که به طور طبیعی در تهران فاقد منزل مسکونی هستند. البته خود نمایندگان شهرستان هم اصراری به واریز این مبلغ ندارند.

,

وی افزود: برخی از این نمایندگان تاکید دارند که خود مجلس محلی را برای سکونت نمایندگان در نظر بگیرد. اما به دلیل اینکه تجارب اسکان در مجالس با  مشکلاتی همراه بوده است، از روش انتخاب محل سکونت توسط خود نماینده استفاده شده است، البته این ابزاری مدیریتی است نه رفاهی.

,

فرهنگی ضمن رد صحبت‌های نماینده رفسنجان در رابطه با مبلغ دریافتی نمایندگان اظهار کرد: مبلغی که به عنوان حقوق دریافتی نمایندگان مطرح شده صحیح نیست، حقوق نمایندگان طبق قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت می‌شود و مابقی حق شامل هزینه‌های نمایندگی اعم از هزینه سکونت تا هزینه دفتر وی و نفراتی که در آنجا فعالیت دارند، می‌شود.

,

ما به سراغ تعدادی از نمایندگان استان اصفهان رفیتم و در خصوص دریافت ودیعه 200 میلیونی از آن ها پرسیدیم.

,

ودیعه 200 میلیونی به نمایندگان که در تهران مسکن ندارند، داده می شود

, ودیعه 200 میلیونی به نمایندگان که در تهران مسکن ندارند، داده می شود, ودیعه 200 میلیونی به نمایندگان که در تهران مسکن ندارند، داده می شود,

نماینده شهرستان های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: من به دلیل حضور و داشتن مسکن در تهران، ودیعه 200 میلیونی مسکن را نگرفتم.

,

سید مسعود خاتمی گفت: کسانی که تهران مسکن دارند که ودیعه را نیاز ندارند و صرفا این ودیعه را به نمایندگان شهرستانی که در تهران مسکن ندارند، داده می شود.

,

وی افزود: دوره های گذشته مجلس هم به نمایندگان برای تهیه مسکن پول پرداخت می شد؛ مجلس به جای این پول باید فکری به حال خانه برای نمایندگان کنند و با این هزینه 200 میلیون ودیعه خانه گرفتن در تهران سخت است.

,

حسین محمد صالحی نماینده شهرستان های فریدن و فریدونشهر به خبرنگار صاحب نیوز، گفت: به دلیل نداشتن خانه در تهران، ودیعه 200 میلیونی مسکن را گرفتم.

, صاحب نیوز,

با این مبلغ رهن منزل در مناطق ارزان قیمت تهران هم سخت است

, با این مبلغ رهن منزل در مناطق ارزان قیمت تهران هم سخت است, با این مبلغ رهن منزل در مناطق ارزان قیمت تهران هم سخت است,

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در خصوص ودیعه 200 میلیونی مسکن تصریح کرد: در هر دوره نمایندگی دولت به منظور رفع دغدغه محل اقامت نمایندگان مردم به ویژه کسانی که شهرستانی هستند مبلغی را برای رهن منزل و محل اقامت آن‌ها در نظر می‌گیرد.

,

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای این دوره نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده است که کمتر از نصف مبلغ ۴۵۰ میلیون تومانی دوره قبل است و با این مبلغ رهن منزل در مناطق ارزان قیمت تهران هم سخت است.

,

وی افزود: این مبلغ به صورت امانت در نزد نمایندگان است، پولی که دولت برای محل اقامت در اختیار نمایندگان قرار می‌دهد، از حقوق آن‌ها کسر می‌شود و کامل به بیت المال بر می‌گردد.

,

در محل دفتر استراحت می‌کنم و این پول را دریافت نکردم

, در محل دفتر استراحت می‌کنم و این پول را دریافت نکردم, در محل دفتر استراحت می‌کنم و این پول را دریافت نکردم,

حجت الاسلام نقدعلی با اشاره به دریافت و یا عدم دریافت ودیعه 200 میلیونی بیان کرد: بنده نیز با توجه به این که در محل دفتر استراحت می‌کنم این پول را دریافت نکردم.

,

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد هم در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز تصریح کرد: ودیعه 200 میلیونی مسکن را به دلیل نداشتن مسکن در تهران گرفتم.

,

بازگرداندن ودیعه 200 میلیون پس از پایان نمایندگی

, بازگرداندن ودیعه 200 میلیون پس از پایان نمایندگی, بازگرداندن ودیعه 200 میلیون پس از پایان نمایندگی,

رحمت اله فیروزی به خبرنگار صاحب نیوز گفت: من شش سال در تهران مساجر هستم و و این ودیعه 200 را دریافت کردم.

, صاحب نیوز,

نماینده مردم شهرستان نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: هر خانه در تهران در حد 90 و یا 80 متری 500 میلیون ودیعه می خواهند، هزنیه خاصی نیست که متاسفانه یک سری ها در کشور فشار رسانه ای می آورند.

,

وی افزود: کسانی که در تهران خانه دارند این ویعه را نمی گیرند، کسانی هم که مسکن ندارند و و این ودیعه را دریافت کردند پس از دوران نمایندگی باید آن را بازگردانند.

,

مجلس وظایفی در قبال نمایندگان دارد

, مجلس وظایفی در قبال نمایندگان دارد, مجلس وظایفی در قبال نمایندگان دارد,

عباس مقتدایی هم در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص ودیعه 200 میلیونی مجلس اظهار کرد: همانگونه که نمایندگان وظایفی در قبال مردم و جامعه دارند، مجلس شورای اسلامی وظایفی در قبال نمایندگان دارد؛ مجلس قاعدتا برای اسکان نمایندگان در تهران مقدماتی را ایجاد می کند.

,

نماینده مردم شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس دهم رقمی به عنوان ودیعه مسکن در اختیار نمایندگان اصفهان قرار داده بود تا با استفاده از آن مسکن خود را در دوره نمایندگی تأمین کنند.

,

وی افزود: مجلس یازدهم رقم مجلس دهم که 500 میلیون تومان بود را به 200 میلیون کاهش داد و آن را به عنوان ودیعه مسکن تعیین کرده است؛ این ودیعه در اختیار نمایندگان قرار می گیرد و پس از پایان دوره این ویعه باید باز گردانده شود.

,

مقتدایی با توضیح اینکه نمایندگان می توانند در طول این چهار سال و یا تا پایان دوره نمایندگی آن را پرداخت کنند، بیان کرد: نمایندگان در زمینه در یافت حقوق می توانند فقط از مجلس شورای اسلامی حقوق بگیرند و یا اینکه حقوق آن ها از سوی سازمانی که در گذشته در آن مشغول با کار بودند، دریافت کنند.

,

برخی از رسانه ها به دنبال تضعیف مجلس یازدهم هستند

, برخی از رسانه ها به دنبال تضعیف مجلس یازدهم هستند, برخی از رسانه ها به دنبال تضعیف مجلس یازدهم هستند,

وی اضافه کرد: برخی از رسانه ها که به دنبال تضیف مجلس یازدهم هستند، تلاش کردند تا این موضوع را اینگونه وانمود کنند که نمایندگان مجلس ماهیانه حقوق های نجومی دریافت می کنند که این موضوع از سوی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تکذیب شد.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطر نشان کرد: این خط خبری توسط رسانه های غربی و وابستگان آن ها در داخل کشور انجام می شود و هدف آن بیش از اینکه اطلاع رسانی باشد تخریب وضعیت فعلی مجلس شورای اسلامی است.

,

عدم استفاده برخی از نمایندگان از مزایای مجلس

, عدم استفاده برخی از نمایندگان از مزایای مجلس, عدم استفاده برخی از نمایندگان از مزایای مجلس,

وی ادامه داد: نمایندگان متناسب با شرایطی که دارند ممکن است که شخصا تصمیم بگیرند تا بخشی از مزایایی که مجلس در اختیار آن ها قرار داده را استفاده نکنند.

,

مقتدایی با بیان اینکه بنده در مجلس نهم بخشی از مزایای مجلس را استفاده نکردم، اظهار کرد: در مجلس فعلی هم به دلیل اینکه هنوز برای انجام اداری در این زمینه مراجعه نکردم که بعد از مراجعه، اعلام رسمی می کنم.

,

برخی ها با سوبرداشت از صحبت های یک نماینده مجلس، سو استفاده و آن را حقوق هر ماه نمایندگان می دانند، در صورتی که حتی  امیرآبادی فراهانی، نایب رئیس مجلس به این فضاسازی ها واکنش نشان می دهد.

,

امیرآبادی فراهانی در صفحه شخصی خود در توییتر می نویسد: «دوره قبل به نمایندگان ودیعه مسکن پرداخت و از حقوقشان کسر گردید. این دوره به ۲۰۰ میلیون کاهش و ماهیانه تا آخر دوره از حقوق کسر می‌شود و این ۲۰ میلیون حقوق نماینده نیست. این هزینه دفتر شامل اجاره، حقوق کارکنان، آب، برق، گاز، تلفن ثابت و سیار، اینترنت و... که به حساب دفتر واریز می‌شود.»

,

به نظر می رسد نمایندگان مجلس یازدهم کاهش بودجه جاری را از خود شروع کردند و تعدادی از نمایندگان هم به صورت خودجوش حتی این ودیعه نصف شده را دریافت نکردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه