اخبار داغ

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان:

نزدیک به 700 میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت کرونا به شرکت‌های مسافربری لرستان پرداخت می‌شود

نزدیک به 700 میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت کرونا به شرکت‌های مسافربری لرستان پرداخت می‌شود
قدمی با بیان اینکه 88 شرکت مسافربری لرستان دچار خسارت ناشی از شیوع کرونا شده است گفت: نزدیک به 700 میلیارد تومان تسهیلات به ۱۶ بانک عامل در استان ابلاغ شده تا این تسهیلات در اختیار افراد آسیب دیده از کرونا قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میثم قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: شرکت های مسافربری از جمله فعالیت هایی بود که با شیوع کرونا دچار خسارت شدند به طوری که با شیوع کرونا، حدود ۷۰ درصد جابه جایی مسافران کاهش یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: در همین راستا در حوزه مسافر طی رایزنی هایی که از طریق وزارت راه و شهرسازی با وزارت کار و سایر دستگاه‌های مرتبط صورت گرفت قرار شد که فعالیت حوزه حمل و نقل مشمول دریافت تسهیلات خسارت ناشی از کرونا شوند.

,

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان تصریح کرد: در استان ۸۸ شرکت مسافربری اعم از اتوبوسرانی، مینی بوس و سواری وجود دارد، همچنین هزار و ۱۹۴ ناوگان در استان فعال است که دو هزار و ۷۷۹ راننده، ۱۸۷ مهماندار و ۲۴۴ نفر متصدی فروش بلیت و کارمند دفاتر در این بخش ها فعالیت می کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: با توجه به کاهش ۵۰ درصد سفرها، فعالان حوزه حمل و نقل دچار خسارت های مالی سنگینی شدند که در این راستا از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۶۹۶ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۶ بانک عامل در استان ابلاغ شده تا این تسهیلات در اختیار افراد آسیب دیده از کرونا قرار گیرد.

,

قدمی بیان کرد: به هر یک از شرکت های مسافربری ۱۲ میلیون تومان و به رانندگان شش میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود که بازپرداخت این تسهیلات ۲۴ ماهه است.

,

وی با اشاره به اینکه روند پرداخت تسهیلات آغاز شده است افزود: تاکنون به تعدادی از فعالان حوزه حمل و نقل تسهیلات پرداخت شده و سایر ثبت نام شدگان در سامانه که متقاضی دریافت تسهیلات هستند بعد از بررسی های لازم تسهیلات را دریافت می کنند.

,

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی در ناوگان مسافربری گفت: همه پایانه ها و ناوگان ها روزانه با کمک شهرداری ها و شرکت های حمل و نقلی ضدعفونی می شوند و پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی رعایت می شود.

,

وی عنوان کرد: استفاده از آبسردکن در اتوبوسها ممنوع شده و به جای بسته های غذایی، پک های بهداشتی به مسافران ارائه می شود و همه دستورالعمل های بهداشتی به خوبی رعایت می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه