اخبار داغ

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان یزد:

ایجاد حدود 2هزار شغل تضمینی با اجرای طرح «سحاب»/ آغوش «بنیاد برکت» برای ایده‌های نو باز است

ایجاد حدود 2هزار شغل تضمینی با اجرای طرح «سحاب»/ آغوش «بنیاد برکت» برای ایده‌های نو باز است
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان یزد گفت: با طرح سحاب در استان یزد زمینه اشتغال پایدار 957 نفر ایجاد شد و برای امسال هزار شغل دیگر پیش بینی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر محمد پناه مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از سال 88 بنا به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل بنیادی برای خدمات دهی به مناطق محروم و کم برخورد و آبادانی آن ها بنیاد برکت تاسیس شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

محمد پناه  افزود: در ادامه پرداخت تسهیلات اشتغال بنیاد برکت در استان های محروم در سال 96 و 97 این خدمات در سال 98 مصوب شد در مناطق محروم و کم برخوردار استان یزد اجرایی شود که در حال حاضر شهرستان های ابرکوه، خاتم، بافق، بهاباد و مهریز برای ارائه این خدمات انتخاب شده اند.

,

 

,

, ,

*آغاز طرح سحاب در استان یزد از شش ماهه دو سال 98

, *آغاز طرح سحاب در استان یزد از شش ماهه دو سال 98, *آغاز طرح سحاب در استان یزد از شش ماهه دو سال 98,

مسئول بنیاد برکت استان یزد با بیان اینکه طرح سرمایه گذاری حمایتی اشتغال برکت یا سحاب در استان یزد از ابتدای شش ماه دوم سال 98 کلید خورد تصریح کرد:در این برهه افرادی به عنوان تسهیل گر معرفی شدند که پس از مصاحبه و امتحان 7 نفر انتخاب و برای ایجاد اشتغال اجتماع محور به 5 شهرستان هدف فرستاده شدند.

,

وی اذعان کرد: افراد حویای کار در طرح اشتغال اجتماع محور، بر اساس غربالگری که خانه به خانه انجام می شود شناسایی می شوند که با توجه به نیاز روستا و یا آن منطقه محروم، حرفه مورد نیاز آموزش داده می شود و فرد با دریافت 10 تا 40 میلیون تومان تسهیلات 4درصد و تنفس 2 ساله شروع به کار می کند.

,

*اشتغال زایی برای قریب هزار نفر زیر چتر سحاب

, *اشتغال زایی برای قریب هزار نفر زیر چتر سحاب, *اشتغال زایی برای قریب هزار نفر زیر چتر سحاب,

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان یزد تاکید کرد: طرح اشتغال زایی سحاب بنیاد برکت  با اهداف کمک و همیاری برای بهبود کارآفرینی و توانمند سازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم روستایی کشور با امتیازسنجی افراد، آموزش انها، تامین مالی و ایجاد فرصت شغلی بر اساس ظرفیت های فردی و محیطی، پشتیبانی از نهاده های تولید، بازاریابی محصولات و نظارت بر استمرار و پایداری مشاغل، افزایش درامد و سطح معیشت مردم مناطق محروم پی ریزی و اجرا می شود.

,

, ,

این مسئول گفت: در شش ماهه دوم سال گذشته در شهرستان های خاتم، بهاباد، مهریز و ابرکوه 320 طرح اشتغال زایی به عرصه اجرا رسید که زمینه اشتغال 957 نفر را ایجاد کرده است اما در بافق نیز با توجه به نداشتن تسهیل گر در سال گذشته، موفق به اجرای این طرح نشدیم اما امسال نیز تا 300 طرح اشتغال زایی اجرایی شود.

,

*پیش بینی ایجاد هزار اشتغال پایدار در سال 99

, *پیش بینی ایجاد هزار اشتغال پایدار در سال 99, *پیش بینی ایجاد هزار اشتغال پایدار در سال 99,

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 30 میلیارد تومان سرمایه گذاری طرح سحاب در استان یزد انجام شد و امسال نیز برای ایجادهزار شغل پیش بینی و برنامه ریزی شده است البته در صدد هستیم 5 شهرستان دیگر استان را هم تحت پوشش این طرح قرار دهیم.

,

محمد پناه با بیان اینکه بعد از اعطای تسهیلات هم فرد وام گیرنده به حال خود رها نمی شود ابراز کرد: افراد پشتیبان بنیاد علاوه بر تامین مواد اولیه، محصولاتشان را به صورت تضمینی خریداری می کنند به عنوان نمونه شرکتی دستگاه های شعربافی را به صورت مکانیزه تولید می کند و در اختیار افراد جویای کار می گذارد و تا پنج سال محصولاتشان را بصورت تضمینی خریداری می کند.

,

, ,

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان یزد خاط نشان کرد: تسهیل گرهای بنیاد نیز بعد از پرداخت تسهیلات، ضمن رصد افراد، در تهیه مواد اولیه و نحوه تولید نیز مشاوره و اموزش می دهند به گونه ای که حتی راهکارهای درآمد بهتر نیز برای ایجاد اشتغال پایدار به افراد ارائه می شود.

,

وی با اشاره به اینکه عمده پرداخت تسهیلات بنیاد برکت بیشتر در حوزه دام سبک، خیاطی، قالی بافی و زیلو بافی است عنوان کرد: در بسیاری از موارد پرداخت تسهیلات در حوزه مشاغل فردی مانند سوپرمارکت، خدمات ایزوگام و هرآنچه نیاز آن منطقه محروم باشد بوده است.

,

*آغوش باز بنیاد برکت برای ایده های نو در اشتغال زایی

, *آغوش باز بنیاد برکت برای ایده های نو در اشتغال زایی, *آغوش باز بنیاد برکت برای ایده های نو در اشتغال زایی,

محمد پناه با عنوان اینکه بنیاد برکت آمادگی دارد در بحث اشتغال زایی از ایده های نو حمایت کند اظهار کرد: افراد جویای کار که در ایجاد یک اشتغال و درامد پایدار با میزان تسهیلات قابل پرداختی از بنیاد می توانند حرفی برای گفتن داشته باشند مورد حمایت این بنیاد قرار خواهند گرفت.

,

مسئول بنیاد برکت در استان یزد ادامه داد:به طور نمونه برخی افراد گیرنده تسهیلات در حوزه تولید پارچه فعالیت می کنند و برخی در حوزه دوخت فعالیت دارند در این میان فردی طرحی را برای تولید مانتوهای اسلامی با پارچه ایرانی ارائه داد که خوشبختانه این طرح هم به ثبت رسید و با اجرای این طرح با همکاری واحد تولید پارچه و واحد دوخت بنیاد برکت یک زنجیره کامل تولیدی و پایدار تشکیل شده است و حتی در بین افراد درخواست کننده تسهیلات، سازنده پرینت سه بعدی کاملا ایرانی هم بوده است که با حمایت بنیاد برکت امروز به اشتغال پایدار رسیده است.

,

, ,

*آمادگی بنیاد برکت برای اجرای مشارکتی طرح سحاب

, *آمادگی بنیاد برکت برای اجرای مشارکتی طرح سحاب, *آمادگی بنیاد برکت برای اجرای مشارکتی طرح سحاب,

محمد پناه با بیان اینکه بنیاد برکت آمادگی دارد در 5 شهرستانی که هنوز طرح سحاب در آن ها اجرایی نشده به صورت مشارکتی فعالیت اشتغال زایی در روستاهای هدف را گسترش دهد بیان کرد: یکی از طرح های اشتغال زایی اجتماع محور مشارکت با استانداری ها از محل های فنی و اعتباری در قالب تفاهم سه جانبه با بانک های عامل است که نمونه های موفق این طرح های مشارکتی در استان های چهارمحال بختیاری و کرمانشاه اجرایی شده است.

,

وی در پایان تاکید کرد: در این طرح هر میزان سرمایه گذاری که از سوی دولت انجام شود بنیاد برکت متعهد می شود تا 5 برابر این هزینه، به عنوان آورده اولیه سرمایه گذاری کند تا بتوان طرح های اشتغال زای پایدار را در استان افزایش داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه