اخبار داغ

با بررسی وضعیت متقاضیان دریافت کارت ملی هوشمند عنوان شد؛

نبود مواد اولیه علت تاخیر در تحویل کارت ملی هوشمند به متقاضیان

نبود مواد اولیه علت تاخیر در تحویل کارت ملی هوشمند به متقاضیان
کارت ملی هوشمند که برای آسان شدن امورات اداری و بانکی در دستور کار قرار گرفت، با نبود تراشه و بدنه کارت برای مرحله تولید مشکلاتی برای متقاضیان ایجاد کرده که روال دریافت کارت ملی را به مرحله دو ساله شدن رسانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک نام گرفت تا مردم بتوانند با استفاده از آن بسیاری از خدمات را دریافت کنند، اما بسیاری از متقاضیان با گذشت نزدیک به دو سال از تکمیل مراحل ثبت‌نام، موفق به دریافت این کارت نشده‌اند. ایران نخستین کشوری نیست که کارت ملی هوشمند را به شهروندان خود ارائه می‌دهد، بسیاری از کشورها از جمله کشورهای پیشرفته سال هاست که این کارت را صادر کرده اند و در اختیار شهروندان خود قرار داده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

اما به نظر می‌رسد با تدابیر اندیشیده شده در خصوص صدور این کارت و همچنین روند ثبت نام و انتظارهای طولانی دردسرهایی را برای متقاضیان این کارت فراهم کرده است. کارتی که خود باید تسریع کننده امور باشد، اکنون خود در پیچ وخم های صدور گیر کرده و موجب شده انتظارها برای دریافت طولانی شود.

,

 

,

فقط بانک‌ها کد پیگیری کارت ملی هوشمند را می پذیرند
حقانی، یکی از متقاضیان مانده در صف دریافت کارت ملی هوشمند در این باره گفت: از مهر سال گذشته مراحل ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام داده ام و تاکنون کارتم تحویل داده نشده است و هر بار که برای دریافت آن مراجعه کردم نبود تراشه برای تولید کارت را عنوان کردند.

, فقط بانک‌ها کد پیگیری کارت ملی هوشمند را می پذیرند, فقط بانک‌ها کد پیگیری کارت ملی هوشمند را می پذیرند,
,


وی ادامه داد: کد پیگیری که به من داده شده تا در نبود کارت ملی هوشمند استفاده کنم فقط مورد تایید بانک‌ها است و برای سایر کارهای اداری هیچ استفاده ای از آنها نمی شود.

,
,

 

,

رضازاده یکی دیگر از این متقاضیان گفت: برای ثبت نام های اینترنتی که باید عکس از کارت ملی داشته باشم، کد پیگیری که داده شده است نیاز را رفع نمی کند و برای من مشکل ساز شده است و باید برای هر کاری به خارج از منزل مراجعه کنم، در حالی که در عصر ارتباطات هستیم و هر کسی به راحتی می تواند تمامی اموراتش را از منزل و از طریق اینترنت انجام دهد.

,

 

,

نبود مواد اولیه تولید چیپ و بدنه کارت علت تاخیر در تحویل کارت به متقاضیان
علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت و احوال خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه تعداد کل واجدین شرایط اخذ کارت هوشمند(بالای 15 سال) 686 هزار و 491 نفر هستند، اظهار داشت: از ابتدای طرح تاکنون   644 هزار و 48 درخواست کارت هوشمند در استان خراسان شمالی اخذ شده است.

, نبود مواد اولیه تولید چیپ و بدنه کارت علت تاخیر در تحویل کارت به متقاضیان, نبود مواد اولیه تولید چیپ و بدنه کارت علت تاخیر در تحویل کارت به متقاضیان,
,


وی با بیان اینکه 94 درصد جمعیت واجد شرایط استان برای دریافت کارت ملی هوشمند درخواست داده اند، گفت: با احتساب افرادی که در سال 99 به 15 سالگی تمام می رسند تعداد 42 هزار و 443 نفر تاکنون هیچ گونه اقدامی جهت اخذ کارت هوشمند نداشته اند.
مدیرکل ثبت و احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تعداد سه هزار و 676  فقره کارت ملی هوشمند در استان خراسان شمالی در حال حاضر صادر و در ادارات و دفاتر آماده تحویل به مردم است.

,
,
,


این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار عصراترک مبنی بر اینکه چرا برخی از مراجعه کنندگان که برای دریافت کارت ملی هوشمند درخواست داده اند، تاکنون موفق به دریافت کارت نشده اند، گفت: مشکلات مرتبط با تامین مواد اولیه تولید چیپ و بدنه کارت علت عدم چاپ کارت بوده است، در صورت رفع محدودیت های مذکور سازمان ثبت احوال کشور قادر است در کوتاه ترین زمان کلیه کارتهای منتظر چاپ را صادر کند.

,
,

 

,

ارائه خدمات با کد رهگیری صادر شده تا تحویل کارت ملی 
زاهدی نیا در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با اینکه افرادی که فاقد کارت ملی هوشمند هستند، چگونه می توانند از خدمات اداری و شهری بهره مند شوند، بیان داشت: با توجه به اینکه در بسیاری از ارگان ها خصوصا موسسات مالی و بانک ها سریال کارت هوشمند جهت استعلام و ارائه خدمت مورد نیاز است، سازمان ثبت احوال کشور این امکان را فراهم کرده تا افرادی که درخواست کارت ملی هوشمند داده اند و تاکنون موفق به دریافت آن نشده اند، با کد رهگیری درج شده در رسید متقاضیان امکان ارائه خدمت فراهم شده است.

, ارائه خدمات با کد رهگیری صادر شده تا تحویل کارت ملی , ارائه خدمات با کد رهگیری صادر شده تا تحویل کارت ملی ,
,


وی ادامه داد: براین اساس کسانی که فاقد کارت هوشمند ملی هستند، ولی اقدام به ارائه درخواست کرده اند، هیچگونه مشکلی برای دریافت خدمات اداری ندارند.

,
,


وی در ادامه یادآور شد: افرادی که تاکنون اقدامی برای ثبت نام و دریافت کارت نداشته اند، در اولین فرصت با همراه داشتن اصل شناسنامه به نزدیکترین اداره ثبت احوال و یا دفتر پیشخوان   دارای خدمات ثبت احوال مراجعه کنند، تا در یک مرحله حضور نسبت به اخذ و تکمیل درخواست ایشان اقدام کنند.

,
,


زاهدی نیا اظهار داشت: همچنین افراد می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام کارت هوشمند ملی (  ncr.ir) نسبت به تعیین زمان و محل اخذ درخواست خود اقدام کنند.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه