اخبار داغ

در گفتگو با کارشناس مسائل اقتصادی عنوان شد؛

قاچاق کالا و خطر افزایش آسیب های اجتماعی

قاچاق کالا و خطر افزایش آسیب های اجتماعی
احمدی، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: قاچاق کالا وارز یکی از معضلات اقتصادی کشور است که به افتی بزرگ برای تولید ملی تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، "علی احمدی"، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: پدیده قاچاق کالا و ارز به عنوان یکی از آفت‌های بزرگ اقتصاد ملی و اقتصاد مقاومتی به حساب می‌آید که تیر آن به قلب تولید و اشتغال اصابت می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

وی اظهار کرد:متاسفانه قاچاق کالا از راههای مختلف ازجمله فضای مجازی هم صورت می گیرد که توسط سایتها کالاهای قاچاق خرید وفروش می شوند.

,

احمدی بیان داشت :متاسفانه گاهی مشاهده می شود که این سایتها مورد حمایت نهادهای دولتی قرار می گیرند که باید در کار این گونه سایتهای خرید وفروش نظارت کرد.
وی خاطرنشان کرد:نتیجه ورود کالای قاچاق بیکاری جوانان ودرنتیجه ظهور آسیب های اجتماعی هست که به سرعت در جامعه در حال گسترش هستند.

,
,

کارشناس مسائل اقتصادی واجتماعی بیان داشت:با فراهم کردن زیرساخت مناسب وتوسعه همگانی تجارت الکترونیک نظیر شرکت های موفق دنیا همراه با نظارت دقیق می توان گام بزرگی هم برای مبارزه با کالای قاچاق وبیکاری برداشت.

,

احمدی عنوان کرد:تجارت الکترونیک در صورت اجرای صحیح آن می تواند گام بزرگی برای مبارزه با بیکاری و قاچاق کالا باشد واین نیازمند برنامه ریزی دقیق، همت مسئولانه و هماهنگی همه نهادها برای نظارت است.

,

وی با اشاره به نقش مردم در زمینه مبارزه با قاچاق کالا گفت:مردم هم باید همگام با مسئولین در امر مبارزه با قاچاق کالا سهیم باشند وحتی ازمسئولینی که پای کار نباشند این موضوع را مطالبه کنند.

,

این مدرس دانشگاه گفت:بهترین راه مبارزه با قاچاق کالا ایجاد حرکت همگانی در جهت برنامه ریزی ورفع معایب وبرخورد با متخلفان است که دراین زمینه نیاز به فرهنگ سازی داریم.

,

احمدی تصریح کرد:کم کاری برخی نهادها زمینه ورود کالاهای قاچاق را افزایش داده که مسؤلین باید بر کالاهای وارداتی توجه داشته باشند و مبارزه اساسی با کالاهای قاچاق در دستور کار آنان قرار گیرد زیرا حمایت از کالای ایرانی حمایت از شغل جوانان ایرانی است.
 
انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه