اخبار داغ

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

استراتژی کشور حرکت در مسیر توسعه، بدون تکیه به بیگانگان باشد

استراتژی کشور حرکت در مسیر توسعه، بدون تکیه به بیگانگان باشد
حمیدرضا ترقی گفت: به کارگیری عناصر غربگرا، افراد متمایل به غرب و نیروهایی که اذهانشان متوجه غرب است در نظام اجرایی کشور کار غلطی است و موجب عقب ماندگی کشور می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به گذشت پنج سال از امضا توافق نامه برجام بین ایران و گروه 5+1 در وین و نامگذاری این روز به عنوان روز تعامل سازنده با دنیا گفت: مدت زمانی که از امضای این قرار داد تاکنون می گذرد، دستاوردهای مهمی برای کشور ما داشته که مهمترین آن این است که ملت ایران متوجه شدند که آمریکا و قدرت های سلطه گر جهانی به توافقات و وعده های خود پایبند نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: قدرت های سلطه گر جهانی تنها به منافع خود فکر می کنند و در این زمینه به دنبال سلطه گری بر جهان هستند و مانع پیشرفت و توسعه سایر کشورها به ویژه در مسائل صلح آمیز هسته ای خواهند بود؛ بنابراین تکیه کردن به این نوع قدرت ها در راستای پیشرفت و توسعه کشور، تصور واهی و غلط است.

,

وی تأکید کرد: ما باید متکی به توانمندی های خود باشیم و نباید هیچ امیدی به قدرت های استکباری و سلطه گر جهان در راستای کمک به پیشرفت و توسعه در زمینه های مختلف داشته باشیم؛ بنابراین قطع امید از بیگانگان دستاورد بسیار مهم است.

,

ترقی با اشاره به مطلب فوق افزود: ما برای این دستاورد هزینه های بسیار سنگین داده ایم و بسیاری از مردم تصور می کردند که با توافق نامه برجام و تعامل با قدرت های سلطه گر جهانی می توانیم بسیاری از مشکلاتمان را حل و مسیر  رشد و پیشرفت را به سرعت طی کنیم.

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی عنوان کرد: اگر چه در چند سال گذشته مسکلات کشور متراکم شد و حل این مسائل عقب افتاده است؛ اما این توافق نامه تجربه و عبرت بزرگی بود و ملت ما امروز معتقد هستند که برای پیشرفت نباید به بیگانگان متکی بود و باید دست بر زانوی خود بگذاریم و از توانمندی های خود استفاده کنیم.

,

وی تصریح کرد: دستاورد دیگر برجام این بود که مواضع، شعارها، توصیه ها، دیدگاه ها و سیاست های غربگرایانه در کشور به بن بست رسید و این مسئله نشان داد که اگر در مسئولان و مجریان در بخش های اجرایی کشور این نوع نگاه وجود داشته باشد که با گرایش به غرب می توانند کشور را به رشد و پیشرفت برسانند؛ این رویکرد نه تنها موجب توسعه کشور نمی شود؛ بلکه همچنان کشور را عقب افتاده نگه می دارد.

,

ترقی تأکید کرد: به کارگیری عناصر غربگرا، افراد متمایل به غرب و نیروهایی که اذهانشان متوجه غرب است در نظام اجرایی کشور کار غلطی است و موجب عقب ماندگی کشور می شود.

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: دستاورد دیگر برجام این بود که توانستیم در پنج سال گذشته کشورهایی که از ما در دوران تحریم حمایت واقعی کردند را بهتر بشناسیم و مشخص شد که کشورهایی که تلاش کردند که فشار تحریم ها را کاهش دهند، عمدتا کشورهای شرقی، ضد استکباری و کشورهایی که پایبند به قدرت های بین المللی نیستند، بودند.

,

وی افزود: بنابراین جبهه مقاومت و کشورهایی که در برابر آمریکا موضع دارند، کشورهایی هستند که می توان به آنها در راستای رشد و پیشرفت کشور اعتماد کرد.

,

ترقی با بیان اینکه دیگر دستاورد برجام مذاکره و استراتژی این مسئله بود، گفت: علی رغم آنکه در ظاهر، مذاکره بسیار خوب و زیبا بود اما اصولا مذاکره با قدرت های سلطه گر و استکباری نتیجه ای جز عقب ماندگی و استمرار مشکلات اقتصادی و سیاسی برای کشور نداشت.

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه این چهار دستاورد عظیم تجربه ملت ما را بالا برد، عنوان کرد: ملت ایران متوجه شدند که اگر رهبر فرزانه انقلاب با مذاکره مخالف بودند و برای برجام شروطی گذاشتند؛ معتقد بودند که تکیه به آمریکا و توافق نامه برجام، برای کشور خسارت است که البته پیش بینی درست و صحیحی بود و پس از گذشت 5 سال از امضای برجام ما به جایی رسیدیم که مقام معظم رهبری برای ملت ایران ترسیم کرده بودند.

,

ویدر پایان خاطر نشان کرد: استراتژی کشور باید در مسیر رشد و توسعه بدون تکیه به بیگانگان قرار بگیرد تا به سمت خودکفایی و استقلال حرکت کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه