اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی سبزوار:

70 درصد معابر شهری برای معلولان مناسب سازی نشده است

70 درصد معابر شهری برای معلولان مناسب سازی نشده است
کسرایی فر گفت: 70 درصد معابر و فضای شهری سبزوار برای حضور معلولین نامناسب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ کسرایی فر، رئیس اداره بهزیستی سبزوار صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سبزوار با اشاره به اینکه مناسب‌سازی فضای شهری برای حضور معلولین یکی از عقب‌ماندگی‌هایی است که در کل استان وجود دارد ادامه داد: متأسفانه تنها 30درصد از محیط شهری و ساختمان‌های ادارات شهر برای حضور معلولین مناسب‌سازی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون ده درصد از بودجه عمرانی ادارات باید به مناسب‌سازی محیط رفت آمد معلولین اختصاص یابد تصریح کرد: بیشتر ادارات تاکنون این قانون را اجرا نکرده‌اند و این بدان معنی است که یک فرد معلوم امکان حضور در این ادارات را برای دریافت خدمات ندارد.

,

کسرایی در ادامه موضوع مسکن خانواده‌های دارای فرزندان معلول و یا افراد معلول اشاره کرد و گفت: 1352 خانوار تحت حمایت بهزیستی در سبزوار فاقد مسکن هستند که از این تعداد 142 خانوار دارای دو و یا سه فرزند معلول هستند.

,

رئیس اداره بهزیستی سبزوار همچنین به ساخت 20 واحد مسکن برای افراد دارای 2 فرزند معلول با شرایط پرداخت تسهیلات و کمک خیرین اشاره کرد و افزود: این تعداد واحد مسکونی به دلیل عدم تعهد پیمانکار دارای 80درصد پیشرفت فیزیکی است و با تعیین پیمانکار جدید تا دی‌ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

,

وی در ادامه به فعالیت 82 مهدکودک در سطح شهرستان سبزوار و شرایط بیماری کرونا  و تأثیرات آن بر مشاغل این حرفه اشاره کرد و تشریح کرد: مهدکودک‌ها در ایام کرونا بیش از 2میلیارد  و200میلیون تومان خسارت مالی متضرر شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه