اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مشهد:

4 مرکز توانبخشی در مشهد آلوده به کرونا شدند/ افزوده شدن سالانه 9 هزار نفر به آمار زنان سرپرست خانوار مشهد

4 مرکز توانبخشی در مشهد آلوده به کرونا شدند/ افزوده شدن سالانه 9 هزار نفر به آمار زنان سرپرست خانوار مشهد
مروی با بیان اینکه در مراکز توانبخشی حدود 4 هزار نفر در مشهد نگهداری می شود گفت: 4 مرکز توانبخشی در مشهد آلوده به کرونا شدند که نسبت به متوسط کشوری شرایط خوبی در این زمینه داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محسن مروی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان مشهد صبح امروز در نود و هشتمین جلسه شورای شهر مشهد گفت: بهزیستی مربوط به حوزه اجتماعی تخصص محور بوده که بر اساس برنامه ششم متولی سلامت اجتماعی است و 154 فرآیند خدمتی داریم که قبل از تولید تا فوت به افراد جامعه و معلولان و سایر اقشار تعریف شده خدمت ارائه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به حضور جمعیت 47 درصدی استان در مشهد افزود: 3 درصد جامعه هدف بهزیستی کشور در مشهد هستند و 3 درصد معلولان مشهد بیش از 52 هزار خواهد شد و بخش دیگری از حامعه زنان سرپرست خانوار هستند که حدود 36 درصد زنان سرپرست خانوار استان در مشهد هستند.

,

رئیس اداره بهزیستی مشهد اظهار کرد: ماهانه بیش از 6 میلیارد تومان در قالب مستمری کمک رسانی صورت می گیرد و البته 13 نوع خدمت به بخش غیردولت قرار است واگذار شود و بیش از 1000 مرکز غیردولتی در مشهد فعالیت دارند.

,

وی با اعلام اینکه بیشترین معلول در مشهد بخش جسمی حرکتی و معلولیت ذهنی هستند افزود: 29 درصد معلولان در وضعیت خیلی شدید هستند و باید توجه ویژه به این دسته شود که البته با غربالگری ها در حوزه پیشگیری از معلولبت بر اساس آمار خوب عمل شده است.

,

مروی تصریح کرد: مقرر شده ازدواج های شهر مشهد به صورت غربالگری انجام شود و اگر مشکلات ژنتیکی دیده شود ازدواج انجام نشود تا کاهش معلولیت ها صورت گیرد.

,

وی با بیان اینکه در مراکز توانبخشی حدود 4 هزار نفر در مشهد نگهداری می شود افزود: 4 مرکز توانبخشی در مشهد آلوده به کرونا شدند که نسبت به متوسط کشوری شرایط خوبی در این زمینه داریم.

,

رئیس اداره بهزیستی مشهد خاطرنشان کرد: هزینه های درمانی در بهزیستی حجم زیادی را شامل می شود و خدمات توانبخشی به کلیه نقاط شهر و روستا در مشهد برده شده و صد در صد روستا را پوشش داده است.

,

وی افزود: متوسط سن زنان سرپرست خانوار در مشهد در حال کاهش است و نزدیک به 30 سال است که در گذشته نزدیک به 50 سال بود و سالی 9 هزار نفر به تعداد زنان سرپرست خانوار مشهد افزوده می شود.

,

مروی با اعلام اینکه 40 مرکز نگهداری کودکان بدسرپرست در مشهد وجود دارد ادامه داد: فرآیند واگذاری فرزند تسهیل شده است و در سال گذشته 226 نفر به خانواده های جایگزین واگذار شده است.

,

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار آسیب های شهر مشهد در حال افزایش است و رصد و مداخله کامل داریم  افزود: اورژانس اجتماعی شبانه روزی فعال است و 31 هزار تماس با اورژانس اجتماعی داشتیم که نسبت به سال گذشته 20 برابر شده است.

,

رئیس اداره بهزیستی مشهد گفت: اکثر مراکز توانبخشی و ارائه خدمت استیجاری است و با توجه به افزایش هزینه های اجاره باید اقدامی شود تا در زمینه ارائه خدمات در سال های آینده مشکل نداشته باشیم لذا باید نقاطی برای استقرار این مراکز تعریف شود.

,

وی افزود: مسکن مددجویان دچار مشکل است و اقتصاد و بازارچه های اشتغال می تواند برای مددحویان کمک رسانی داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه