اخبار داغ

امام جمعه موقت شهرضا:

مسئولان تکلیفشان را با قانون عفاف و حجاب مشخص کنند/ جنگ تمدنی غرب با ایران در سطوح مختلف

مسئولان تکلیفشان را با قانون عفاف و حجاب مشخص کنند/ جنگ تمدنی غرب با ایران در سطوح مختلف
امام جمعه موقت شهرض گفت: شما وقتی تاریخ تمدن اسلامی اندلس را می خوانید در حیرت فرو می روید که چگونه یک تمدن 800 ساله اسلامی سقوط می کند، جوابش در سخن پاپ هست که می گوید ما اندلس را با شهوت و زنا پس گرفتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش صاحب نیوز؛ بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه‌ی کشف حجاب است. رضا‌خان- که با طرح کودتای سوم اسفند 1299 و با حمایت و هدایت انگلیسی‌ها بر سر کار آمد- درصدد اجرای تز اسلام‌زدائی و جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی در جامعه بود. در دوران کشف حجاب، بسیاری از بانوان که نمی خواستند بدون حجاب خارج شوند، در خانه ها ماندند و عده ای هم که امکانات بیشتری داشتند، فرار را بر قرار ترجیح دادند و ترک دیار کردند.

,

هفته عفاف و حجاب، برای ما مسئله ای شد تا با حجت الاسلام سید احمد موسوی، امام جمعه موقت شعهرضا مصاحبه داشته باشیم. سعی کردیم از وی در خصوص شناخت معضلات این حوزه صحبت کنیم.

, حجت الاسلام سید احمد موسوی,

*صاحب نیوز: در یک نگاه جامع و کلی اگر بخواهیم یک تفسیر ساده از وجود پوشش و حجاب به جامعه ارائه دهیم، باید چه نگاهی را مطرح کنیم؟

, *صاحب نیوز: در یک نگاه جامع و کلی اگر بخواهیم یک تفسیر ساده از وجود پوشش و حجاب به جامعه ارائه دهیم، باید چه نگاهی را مطرح کنیم؟, *صاحب نیوز: در یک نگاه جامع و کلی اگر بخواهیم یک تفسیر ساده از وجود پوشش و حجاب به جامعه ارائه دهیم، باید چه نگاهی را مطرح کنیم؟,

حجت الاسلام احمدی: بهترین نگاه جامع در این موضوع سخن پروردگار عالم است. خداوند متعال در آیه 26 سوره اعراف با یک تمثیل زیبا، اهمیت حجاب را اینگونه بیان کرده است که؛ ای فرزندان آدم ما لباسی برای شما فرستادیم تا شرمگاهتان را با آن بپوشانید که این لباس مایه زینت شما است. ببینید خداوند لباس را مایه زینت می داند، چراکه زشتی ها و شرمگاه های شما را می پوشاند. در ادامه خداوند این لباس را لباس تقوا معرفی می کند. قاعدتا وقتی این لباس، لباس تقوا باشد پس از نشانه های پروردگار است.

, حجت الاسلام احمدی:,

*یعنی خداوند لباسی که برای پوشاندن فرزندان آدم فرستاده از نشانه های خود معرفی کرده؟

, *یعنی خداوند لباسی که برای پوشاندن فرزندان آدم فرستاده از نشانه های خود معرفی کرده؟, *یعنی خداوند لباسی که برای پوشاندن فرزندان آدم فرستاده از نشانه های خود معرفی کرده؟,

بله همین طور است. در قسمت پایانی همین آیه شریفه، خداوند لباس را از نشانه های خودش معرفی می کند و این عاملی است برای تذکر.

,

یعنی خداوند در این لباس تذکر قرار داده تا شاید افرادی متذکر شوند. چراکه در آیه 27 همین سوره گفته شده، آسیبی که حضرت آدم از سخن و تبعیت از شیطان دید متذکر می شود. خداوند متعال در آیه 27 سوره اعراف می گوید که زمانی فریب شیطان را خوردند، خداوند لباس های آن ها را از تنشان به در آورد تا شرمگاه هایشان را به آنها نشان دهند.

,

پس فریب شیطان را خوردن نتیجه اش بیرون شدن از لباس های بهشتی است. شیطان کارش برهنه کردن است، کارش فاصله انداختن است. نتیجه تبعیت از شیطان بیرون راندن از بهشت است. البته قبل از آن خداوند لباس های بهشتی را از تنشان درآورد.

,

*تفکر لیبرال و جهان غرب بر این باور است که با این زینت الهی مبارزه شود و ایران نقطه مقابل تفکر است. برنامه هایی که برای قابله با ایران در این موضوع چیده اند از چه زمانی شروع شد؟

, *تفکر لیبرال و جهان غرب بر این باور است که با این زینت الهی مبارزه شود و ایران نقطه مقابل تفکر است. برنامه هایی که برای قابله با ایران در این موضوع چیده اند از چه زمانی شروع شد؟, *تفکر لیبرال و جهان غرب بر این باور است که با این زینت الهی مبارزه شود و ایران نقطه مقابل تفکر است. برنامه هایی که برای قابله با ایران در این موضوع چیده اند از چه زمانی شروع شد؟,

طرح گسترش بی عفتی و بی حجابی در ایران از زمان رضاشاه خائن کلید خورد. بگذارید شما را ببرم به یک جریان تاریخی. اگر به جریانات تاریخی که علیه حجاب در زمان رضاشاه توسط استعمارگران به راه افتاد نگاه کنید، متوجه می شوید که طرح اولیه بی حجابی در سال 1306کلید خورد.

,

سال 1306 زن و دختران رضاشاه ملعون به بهانه زیارت حرم حضرت معصومه(س) به قم آمدند . وقتی این منحوسین وارد حرم حضرت معصومه(س) شدند، در قسمت ایوان آینه قرار گرفتند و همه مردم نظاره گر آنها بودند. آنها به بهانه تعویض چادر مشکی خود با چادر سفید به بهانه خواندن نماز، چند دقیقه ای بی حجاب شدند.

,

این یعنی جسارت به ساحت مقدس حضرت معصومه(س) و متدینین شهر قم. بعد از یک ساعت خدا رحمت کند، روحانی مبارز حاج آقا بافقی را که با آنها برخورد کرد و آنها را مجبور به رعایت حجاب کرد. ببینید یک روحانی مبارز و انقلابی مقابل این نقشه شوم ایستاد. نقشه ای که انگلیس و تفکر جهان غرب با زنان شاه می خواست در مرکز اسلام پیاده کند.

,

دو روز بعد از این حادثه بود که رضاشاه خود شخصا به حرم حضرت معصومه(س) آمد و این روحانی مبارز را به زیر چکمه های خود، مورد ضرب و شتم قرار داد.این حرکت مرحوم بافقی باعث شد تا طرح مبارزه با حجاب به سال 1314موکول شود.

,

*حاصل این بی عفتی و گسترش فرهنگ بی حجابی نتیجه اش چیست؟

, *حاصل این بی عفتی و گسترش فرهنگ بی حجابی نتیجه اش چیست؟, *حاصل این بی عفتی و گسترش فرهنگ بی حجابی نتیجه اش چیست؟,

باز به تاریخ رجوع می کنیم. شما وقتی تاریخ تمدن اسلامی اندلس را می خوانید در حیرت فرو می روید که چگونه یک تمدن 800 ساله اسلامی سقوط می کند. تمدنی که تمام مسیحیان و اروپائیان غبطه می خورند، تمدنی که در آن جراحی چشم وجود داشت، تمدنی که تمام شهرها زیبا و از معماری حیرت انگیز برخوردار بود.

,

حالا چرا آندلس سقوط کرد؟ جوابش در سخن پاپ هست که می گوید ما اندلس را با شهوت و زنا پس گرفتیم. وقتی دختران مسیحی در خانه های مسلمانان نفوذ کردند. اصالت ها و ارزش ها از خانه ها بیرون رفت و اختلافات پدید آمد و در ادامه ی اختلافات دین های قلابی ترویج پیدا کرد و جوان مسلمان آندلسی به پست ترین جایگاه رسید.

,

*آیا این دست طرح ها باعث شده تا جامعه امروز ما هم دچار این مشکل شود با اینکه در دوران حکومت جمهوری اسلامی هستیم ؟

, *آیا این دست طرح ها باعث شده تا جامعه امروز ما هم دچار این مشکل شود با اینکه در دوران حکومت جمهوری اسلامی هستیم ؟, *آیا این دست طرح ها باعث شده تا جامعه امروز ما هم دچار این مشکل شود با اینکه در دوران حکومت جمهوری اسلامی هستیم ؟,

بله موارد بسیاری است، نمونه اش همین سند 2030 که در مسئله ی آموزش و پرورش وارد شده بود. ما در مسئله ی حجاب و عفاف با آموزش و پرورش سخن ها داریم، چرا معلمین خود به جای اینکه عاملی برای گسترش و ترویج حجاب و عفت در جامعه باشند، محرکی برای بی حجابی شده اند؟

,

من ابتدا به نماینده محترم  حتما این مسئله حجاب و عفاف باید در مجلس مطالبه شود. من از جامعه روحانیت، از مردم در قضیه حجاب و عفاف درخواست دارم که وارد میدان بشوند و از مسئولین مربوطه مطالبه گری کنند.

,

متأسفانه ما دیگر بی حجابی نمی بینیم، هنجار شکنی و ترویج فساد در جامعه می بینیم. چراکه مسئله بی حجابی ممکن است از عدم آگاهی به کرامت و هویت آفرینش زن باشد اما این هنجار شکنی ها نشان از یک توطئه و جنگ است.

,

*بیشترین مطالبه در این موضوع از چه کسانی است؟

, *بیشترین مطالبه در این موضوع از چه کسانی است؟, *بیشترین مطالبه در این موضوع از چه کسانی است؟,

در اولین قدم باید مسئولین امر تکلیفشان را مشخص کنند. ما در حال حاظر در یک جنگ نرم وارد شدیم. شما ببینید چرا جهان غربی که برای یک دقیقه تولیدات رسانه ای خود مالیات های سرسام آور می گیرد اما وقتی به ما می رسد تمام کانال ها که با اهداف خاصی به تولیدات رسانه ای می پردازند , مجانی برای ما برنامه تولید می کنند؟

,

همین شهرضا را اگر ببینید متوجه می شوید، این شهر روزگاری مهد علم و فلسفه و حکمت بوده . به او قمشه یعنی قم کوچک می گفتند. شهری که بزرگان بسیاری را درون خود پرورانده حالا بروید وضع خیابان ها را ببینید.

,

متأسفانه هیچ کدام از دستور العمل های حجاب و عفاف که شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده به اجرا در نیامده است. این درد است. ما در سرزمینی زندگی می کنیم که اداره تبلیغات آن اسلامی است، اداره فرهنگ و ارشاد آن اسلامی است، نیروی نظامی و انتظامی آن اسلامی است. پس چرا در این مسئله همه خاموش هستند؟

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه