اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

آیات قرآن دل پاک را در کنار حجاب توصیف می‌کند/کمرنگ شدن حجاب، فروپاشی بنیان خانواده‌ها را به دنبال دارد

آیات قرآن دل پاک را در کنار حجاب توصیف می‌کند/کمرنگ شدن حجاب، فروپاشی بنیان خانواده‌ها را به دنبال دارد
مریم معین الدینی گفت: قرآن بعد از آیات حجاب و عفاف می گوید حجاب برایتان بهتر است، همچنین می گوید دلتان را پاکیزه تر نگه می دارد بنابراین می توان گفت که مقید بودن به واجبات دینی دل را پاک نگه می دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ وقتی پای حجاب به میان می آید برخی ها ساز متفاوت می زنند، یکی می گوید موضوع حجاب را اجباری کرده اید در حالیکه اگر آزادی وجود داشت افراد نسبت به بی حجابی حریص نمی شدنددیگری می گوید که خوب است دل آدمی پاک باشد و حجاب ربطی به ظاهر افراد ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

خبرنگار ما در پاسخ به اینگونه به اینگونه نگرش ها با کارشناسان مذهبی گفتگو کرده است.

,

مریم طباطبایی استاد حوزه و دانشگاه در خصوص این که افراد با محدودیت حریص می شوند، گفت: برخی می گویند در کشورهای اروپایی و غربی پوشش آزاد عادی شده است اما باید گفت آمارها این گونه نشان نمی دهد.

,

وی ادامه داد: خداوندی که خالق انسان است و بر تمام حالات روحی و جسمی آدمی تسلط دارد و می داند چه چیزهایی برای سلامت آدمی خوب و چه چیزهایی ضربه می زند بر پوشش آدمی تاکید دارد در حالیکه غرب پوشش را زیر پا گذاشته است.

,

کمرنگ شدن حجاب در جامعه فروپاشی بنیان خانواده ها به دنبال دارد

,

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در غرب افراد معمولی زندگی نمی کنند چرا که آمارها نشان می دهند، بالاترین آمار تجاوز جنسی در آمریکا است و در هر چند دقیقه تجاوز جنسی با خشونت اتفاق می افتد و یا اینکه در انگلیس بسیاری از کارمندان زن به دلایل آزار جنسی و جسمی اعتراض کرده اند بنابراین نمی توان گفت که شرایط در آن جا عادی است.

,

وی با تاکید بر این که شهوت موضوعی نیست که با دیدن و تکرار عادی شود بلکه باعث طغیان می شود، عنوان کرد: چرا باید CNN آمریکا اعلام کند که ۴۰ تا ۵۰ درصد کودکان در آمریکا هویت پدرشان مشخص نیست و این طبعات بی بند و باری، بی حجابی و پوشش های نامناسب است.

,

وی عنوان کرد:  از زمانی که در کشور شاهد کمرنگ تر شدن حجاب شده ایم آسیب های بسیاری را در حوزه فرهنگ، سیاست، اقتصاد و علی الخصوص در رابطه با بنیان خانواد ها و فروپاشی زندگی بسیاری از افراد در جامعه شاهد هستیم.

,

آیات قرآن دل پاک را در کنار حجاب توصیف می کنند

,

مریم معین الدینی استاد حوزه و دانشگاه در خصوص به این سوال که  نباید بر اساس ظاهر افراد قضاوت شود چرا که ایمان در دل انسان ها است؛ پاسخ داد: این که هر فردی کاری انجام دهد و بعد بگوید دلم پاک است بیش از آن که به یک حرف معقول شباهت داشته باشد به شوخی شبیه است.

,

وی عنوان کرد: اگر قبول کنیم با داشتن دل پاک و عشق به خدا می توانیم برخی کارها را انجام ندهیم اعتبار همه اعمال دینی زیر سوال می رود چرا که هر کس می تواند این توجیح را در مورد هر کاری که در دین است و میلش به انجام ندادن اعمال دینی است به کار ببرد.

,

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد:  برای مثال فرد نماز نمی خواند و روزه هم نمی گیرد و پاسخ می دهد که خداوند می داند که دل من پاک است و من چقدر او را دوست دارم.

,

استاد حوزه و دانشگاه  ادامه داد: هیچ جای از دین اشاره نشده که ظاهر مومن مهم نیست و تنها قلب و دل او مطرح است برعکس در دیناسلام و در قرآن آیات متعددی وجود دارد که توصیه های زیاید در مورد پوشش و ظاهر مسلمانان شده است.

,

معین الدینی تاکید کرد: اصولا مقید بودن به واجبات دینی دل را پاک نگه می دارد و حرف صحیح و معقول این است که شما بگویید محجبه باش و دلت پاک باشد چرا که قرآن بعد از آیات حجاب و عفاف می گوید حجاب برایتان بهتر است، همچنین می گوید دلتان را پاکیزه تر نگه می دارد بنابراین می توان گفت که مقید بودن به واجبات دینی دل را پاک نگه می دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه