اخبار داغ

رئیس اتاق بازرگانی ایلام در واکنش به بلوکه کردن دارایی های ایران توسط کره جنوبی:

محبوس کردن ۹ میلیارد دلار پول مردم‌ ایران دزدی آشکار است

محبوس کردن ۹ میلیارد دلار پول مردم‌ ایران دزدی آشکار است
فروتن، رئیس اتاق بازرگانی استان ایلام گفت: حمایت کره جنوبی از تداوم تحریم های ظالمانه بر علیه کشورمان را باید با تصویب لوایح برای کاهش سطح روابط و ممنوعیت کالاها از طریق مجلس شورای اسلامی جواب داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، "شعبان فروتن"، رئیس اتاق بازرگانی استان ایلام گفت: کره جنوبی بین ۶/۵ تا ۹میلیارد دلار منابع کشورمان را بلوکه کرده و هیچگونه همکاری در این زمینه برای آزادسازی این منابع ایران را ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

وی اظهار کرد: این اقدام کره جنوبی در حالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره با کشورهای منطقه مراودات سازنده و مطلوبی داشته است.

,

فروتن افزود: بدنبال اعمال تحریم ها علیه کشورمان، متاسفانه برندهای کره جنوبی به سرعت تابلو های شرکت ها و نمایندگی خود پایین کشیده و به سرعت کوچ کردند.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان ایلام گفت: با توجه به همکاری گسترده تجاری و اقتصادی که بین ایران و کره جنوبی از دیرباز تاکنون وجود داشته، انتظار می رفت این همکاری ها در بخش های اقتصادی که مشمول تحریم نیست ادامه یابد.

,

این فعال اقتصادی یادآور شد: همکاری در بخش خودرو و لوازم خانگی بین دو کشور که دارای سابقه ای طولانی مدت بوده باید تداوم می یافت نه اینکه کشور کره جنوبی به جرگه تحریم کنندگان بپیوندد.

,

وی تصریح کرد: احضار سفیر کشور کره جنوبی اولین اقدامی است که باید انجام گیرد تا وضعیت همکاری مجدد تجاری اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد.

,

فروتن ادامه داد: حمایت کره جنوبی از تداوم  تحریم های ظالمانه بر علیه کشورمان را باید با تصویب لوایح برای کاهش سطح روابط و ممنوعیت کالاها از طریق مجلس شورای اسلامی جواب داد.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان ایلام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده که بدنبال مراودات سازنده با جهان به ویژه در منطقه بوده و تاکنون در ارتباط چندسویه با کشورها این موضوع را عینیت بخشیده است پس انتظار می رود  کشورهای منطقه نیز همین موضوع را رعایت کنند.

,

وی در پایان گفت: از دیگر اقدامات لازم و ضروری در مقابل اقدام کره جنوبی، به حداقل رساندن استفاده از کالاهای کره ای در ادارات دولتی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه