اخبار داغ

تجربه تلخ 97 دوباره برای رانندگان تکرار می شود؟!

سودجویان بازار تایر دست به کار شدند/ توقف توزیع سیستمی لاستیک خودرو؛ پله اول چالش آینده

سودجویان بازار تایر دست به کار شدند/ توقف توزیع سیستمی لاستیک خودرو؛ پله اول چالش آینده
با حذف ارز دولتی برای واردات تایر، برخی واردکنندگان از پخش تایر در شبکه توزیع سیستمی سر باز زدند که می‌تواند هشداری برای بروز چالش های آینده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، با حذف ارز دولتی برای واردات تایر، برخی واردکنندگان از پخش تایر در شبکه توزیع سیستمی سر باز زدند که گویا این امر در نهایت منجر به آن شد که ستاد تنظیم بازار به شرط ثبت اطلاعات واردکنندگان در سامانه جامع تجارت، با حذف حواله و توقف فعالیت طرح توزیع سیستمی تایر ناوگان سنگین موافقت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

به جز مقاطعی از سال گذشته که به دلیل پیش‌بینی نکردن بعضی واردکنندگان از مقدار تقاضا برای برخی سایزها، آشفتگی اندکی در بازار به وجود آمد؛ مجموعاً، آرامش خاصی در سال98 در بازار تایر حکمفرما بود.

,

با توجه به وضعیت مناسب سهم تولید داخلی در حوزه تایرهای سواری، تصمیم مبنی بر این بود که طرح توزیع سیستمی، برای سواری‌ها هم اجرایی شود، زمانی که کالایی یارانه می‌گیرد یا اینکه به هر دلیلی در بازار دچار کمبود می‌شود، ضرورت ایجاد یک سیستم توزیع شفاف برای تنظیم بازار بیشتر نمایان می‌شود.

,

, ,

***بی حساب و کتاب آرامش بازار را به هم نزنید

, ***بی حساب و کتاب آرامش بازار را به هم نزنید, ***بی حساب و کتاب آرامش بازار را به هم نزنید,

زارع رییس انجمن صنفی رانندگان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با تاکید بر نقش محوری سازمان صنعت معدن و تجارت در نظارت بر بازار لاستیک اظهار کرد: لاستیکی الان در کشور موجود می باشد با ارز دولتی وارد شده و واردکننده نمی تواند از توزیع آن امتناع کند.

, یزدرسا,

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده بخاطر تغییر نرخ افزود: احتمال اینکه واردکنندگانی که با ارز آزاد یا بعد از افزایش قیمت ارز اقدام به واردات کرده اند بخاطر شرایط قیمت از توزیع سربازبزنند که ان هم تخلف است و هر کاری قانون خودش را دارد و بی حساب و کتاب نباید کاری کرد که بازار را به ناآرامی بکشاند.

,

, ,

***توقف توزیع سیستمی لاستیک؛ پله اول چالس آینده

, ***توقف توزیع سیستمی لاستیک؛ پله اول چالس آینده, ***توقف توزیع سیستمی لاستیک؛ پله اول چالس آینده,

زارع تصریح کرد: هرگز وارد کننده نباید کاری کند لاستیکی که امروز در بازار موجود است را با افزایش قیمت سه چهار برابری بخواهد توزیع کند و واقعا اگر توزیع سیستم لاستیک متوقف شود در آینده به مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد.

,

استان یزد با توجه به صنایع و معادن و قرار گرفتن در بین شاه راه  شمال به جنوب کشور، رانندگی از حرفه های اصلی مردمان این دیار است و در سال 97 نیز با بروز نابسامانی در شبکه توزیع تایر خودرو سنگین، اعتراض این صنف را به دنبال داشت به گونه ای روزها با اعتصاب خودروهای خود را در پایانه ها خاموش کردند.

, استان یزد با توجه به صنایع و معادن و قرار گرفتن در بین شاه راه  شمال به جنوب کشور، رانندگی از حرفه های اصلی مردمان این دیار است و در سال 97 نیز با بروز نابسامانی در شبکه توزیع تایر خودرو سنگین، اعتراض این صنف را به دنبال داشت به گونه ای روزها با اعتصاب خودروهای خود را در پایانه ها خاموش کردند.,

***دلالی لاستیک در یزد به حداقل رسیده است

, ***دلالی لاستیک در یزد به حداقل رسیده است, ***دلالی لاستیک در یزد به حداقل رسیده است,

علی افشارپور معاون بازرگانی سازمان صمت استان یزد  در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به مشکلات و چالش های واحدهای تولیدی لاستیک با تغییر قیمت ارز اظهار کرد: با توجه به سامانه توزیع لاستیک اتحادیه فروشندگان لاستیک در استان یزد احتمال انجام دلالی و تخلف به حداقل رسیده شده چون از طریق این سامانه نظارت کامل بر توزیع آن می شود.

, یزدرسا,

وی افزود: خوشبختانه اکثر سایزها در بازار فراوان است و مشکل کمبود برای تعداد محدود سایزهای لاستیک است که در جلسات ستاد تنظیم بازار کشور تصمیمات خوبی برای رفع این مشکل گرفته شده است.

,

, ,

***مدیریت بر سهمیه لاستیک استان یزد و نظارت دقیق بر توزیع

, ***مدیریت بر سهمیه لاستیک استان یزد و نظارت دقیق بر توزیع, ***مدیریت بر سهمیه لاستیک استان یزد و نظارت دقیق بر توزیع,

معاون بازرگانی سازمان صمت استان یزد ادامه داد: برای جلوگیری از دلالی لاستیک، شخص دریافت کننده لاستیک و میزان لاستیکی که دریافت کرده است با ثبت در سیستم مشخص است و نظارت کامل بر توزیع لاستیک استان وجود دارد.

,

افشارپور بابیان اینکه دریافت لاستیک سنگین تنها با حواله اداره کل راهداری استان و ثبت در سیستم امکان پذیر است گفت: مطمئنا به دلیل حذف ارز دولتی برای واردات تایر و مشکلاتی که برای واردکنندگان به وجود آمده احتمال کمتر شدن سهمیه لاستیک استان یزد وجود دارد اما با نظارت سامانه ای در استان کمترین سواستفاده و دلالی را در یزد شاهد هستیم.

,

***واردکننده لاستیک در استان یزد نداریم

, ***واردکننده لاستیک در استان یزد نداریم, ***واردکننده لاستیک در استان یزد نداریم,

وی با بیان اینکه اگر هم در استان دلالی در توزیع لاستیک مشاهده شود بصورت تعزیراتی برخورد می شود و حکم سنگینی برای آن ها اجرا می شود عنوان کرد:واردکننده لاستیک در استان یزد نداریم و همه لاستیک های استان از واردکنندگان بزرگ کشور تامین می شود و فعلا مشکلی هم در تامین انواع لاستیک نداریم اما وضعیت لاستیک یک موضوعی است که اگر هم مشکلی باشد یک مشکل کشوری است و استان نمی تواند به تنهایی با آن روبرو شود.

,

, ,

معاون بازرگانی سازمان صمت استان یزد اذعان کرد: سال گذشته به دلیل آرام بودن بازار، حتی میزان لاستیک ها بیشتر از تقاضا بود و کسی سراغی از آن ها نمی گرفت اما امروز چون همان لاستیک ها به دلیل تغییر نرخ ارز گران تر می شود به تبع تقاضا هم بالا می رود.

,

***همیشه رانندگان را متهم نکنیم

, ***همیشه رانندگان را متهم نکنیم, ***همیشه رانندگان را متهم نکنیم,

افشار پور با بیان اینکه گاهی در نابسامانی های بازار لاستیک انگشت اتهام به سمت رانندگان گرفته می شود تصریح کرد: لاستیک از ملزومات غیر قابل انکار رانندگان است و در آینده باید با هزینه بیشتر آن را تهیه کند طبیعی است که تقاضا برای لاستیک از سوی آن ها بیشتر می شود که در تلاش هستیم مشکلی در این زمینه برای رانندگان در آینده پیش نیاید.

,

, ,

به گزارش یزدرسا؛ در تایر سبک اگر قیمت مصوب 600 الی 700 هزار تومان ‌باشد، در بازار تا قیمت 1 میلیون و 500 هزار تومان هم خرید و فروش می‌شود.

, به گزارش یزدرسا؛ در تایر سبک اگر قیمت مصوب 600 الی 700 هزار تومان ‌باشد، در بازار تا قیمت 1 میلیون و 500 هزار تومان هم خرید و فروش می‌شود.,

در هر حال چراغ هشدار برای جلوگیری از خرابکاری دلالان و سودجویان بازار تایر روشن شده است و شکی هم نیست که رانندگان توانایی پرداخت هزینه‌های هنگفت به دلالان را ندارند در صورتی که وضعیت نامناسب کنونی بازار تایر سواری به تایر سنگین نیز تسری پیدا کند، قیمت مصوب تایر سنگین از هرجفت 6 میلیون تومان، به بیش از دو برابر در بازار آزاد خواهد رسید.

, در هر حال چراغ هشدار برای جلوگیری از خرابکاری دلالان و سودجویان بازار تایر روشن شده است و شکی هم نیست که رانندگان توانایی پرداخت هزینه‌های هنگفت به دلالان را ندارند در صورتی که وضعیت نامناسب کنونی بازار تایر سواری به تایر سنگین نیز تسری پیدا کند، قیمت مصوب تایر سنگین از هرجفت 6 میلیون تومان، به بیش از دو برابر در بازار آزاد خواهد رسید.,

اما سوال مهم تر اینجاست که احتمال افزایش احتکار تایر با تکرار تجربه تلخ 97 دوباره تکرار می‌شود؟!

, اما سوال مهم تر اینجاست که احتمال افزایش احتکار تایر با تکرار تجربه تلخ 97 دوباره تکرار می‌شود؟!,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه