اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی لرستان:

۲۱۷ کودک کار تحت پوشش بهزیستی لرستان قرار گرفت

۲۱۷ کودک کار تحت پوشش بهزیستی لرستان قرار گرفت
یاری گفت: ۲۱۷ کودک کار تحت پوشش بهزیستی لرستان قرار گرفته و مستمری دریافت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، کرم یاری دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات اداره کل بهزیستی لرستان برگزار شد اظهار داشت: سازمان بهزیستی توان مالی آنچنانی ندارد که برای کودکان کار اشتغال ایجاد کند، از ۵۰۰ کودک خیابانی شناسایی شده در استان، تعداد ۲۱۷ کودک کار مستمری بگیر بوده و بر اساس دستورالعمل سازمان مبلغ ۱۰۸ هزار تومان ماهانه به عنوان مستمری دریافت می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: کودکان کاری که تحویل بهزیستی می شوند باید ظرف سه هفته با همکاری پزشک قانونی، دادگستری و دادستان با انجام آزمایشات لازم تکلیف آنها مشخص و تحویل مراکز نگهداری شوند.

,

مدیرکل بهزیستی لرستان عنوان کرد: مراکز نگهداری کودکان خیابانی در رنج سنی مختلف صورت می‌گیرد به طوری که کودکان تا سه سال شیرخوار در یک مرکز، کودکان سه تا شش سال در یک مرکز، کودکان شش تا ۱۲ سال جداگانه در یک مرکز و ۱۲ تا ۱۶ سال هم به صورت جداگانه نگهداری و حمایت می شوند.

,

وی بیان کرد: حداکثر ۱۵ نفر در هر مرکز نگهداری می‌شوند که این مراکز به بخش خصوصی واگذار شده است؛ این مراکز در قبال دریافت یارانه وظیفه پرداخت هزینه روزانه، برگزاری کلاس‌های آموزشی، اجرای برنامه های فرهنگی، پیگیری تحصیل و… را برای این کودکان کار دارند و سازمان بهزیستی بعد از اتمام ۱۸ سال کودکان یک وام ۲۰ میلیون تومانی به آنها پرداخت می‌کند که بتوانند مستقل و برای خودشان شغل ایجاد کنند.

,

یاری با اشاره به اینکه متولی کودکان کار ۱۱ دستگاه هستند، تصریح کرد: بهزیستی یکی از متولیان است که در این راستا مراکز شبه خانواده ای راه اندازی کرده ایم که می تواند از کودکانی که رویه مناسبی ندارند برای آموزش و ادامه زندگی از آنها حمایت و نگهداری کند.

,

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی در سال ۵۹ تاسیس شده و اهداف این سازمان حمایت های اجتماعی، پیگیری از ماموریت های آسیب های اجتماعی و توانبخشی است که سازمان بهزیستی در راستای بهبود و کیفیت بخشیدن به زندگی به خصوص برای افراد کم درآمد، بانوان، کودکان و سالمندان فعالیت می‌کنند و جامعه هدف سازمان بهزیستی افراد نیازمند است.

,

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: بیش از ۱۶۰ برنامه یا ماموریت در جامعه هدف داریم که به مددجویان خدمات‌رسانی صورت بگیرد و می طلبد که در این زمینه اصحاب رسانه اقدامات سازمان بهزیستی نسبت به جامعه هدف را پوشش دهند و از خیران، انجمن ها، موسسات خیریه، افراد حقیقی و حقوقی تقاضا داریم که سازمان بهزیستی را حمایت کنند.

,

وی اظهار داشت: از آنجا که جامعه هدف ما یک جامعه نیازمند و بیمار است و از طرفی نیازمندی در این خانواده ها و بیماری و معلولیت به این نیازها اضافه شده است باید به طور ویژه‌ از خدمات، امکانات و حمایت از سازمان بهزیستی انجام شود تا بتوانیم به جامعه هدف که ولی نعمتان این نظام هستند خدمات رسانی بهتر صورت بگیرد.

,

یاری با اشاره به مسکن مددجویان بهزیستی افزود: امسال ۲۱۷ واحد به مددجویان روستایی و شهری در استان تحویل داده شده که ۱۸۰ واحد به خانواده مددجویان عادی و ۳۷ واحد به خانواده‌های دارای دو معلول تحویل شده است.

,

وی با اشاره به خدمات دهی برای خانواده‌های دو معلول خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی مبلغ ۳۶ میلیون بلاعوض و ۴۰ میلیون وام به این خانواده ها پرداخت می‌کند؛ برای مناسب سازی مسکن چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، برای مناسب سازی خودرو دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، برای کمک هزینه خرید وسایل توانبخشی چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هر پنج سال یکبار، پرداخت کامل شهریه دانشگاه آزاد و پرداخت یک میلیون تومان برای خرید جهیزیه را برای خانواده های دو معلول انجام می دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه