اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

آخرین وضعیت واگذاری پارک جنگلی یاسوج به شرکت نفت

آخرین وضعیت واگذاری پارک جنگلی یاسوج به شرکت نفت
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از تعیین تکلیف آخرین وضعیت واگذاری پارک جنگلی یاسوج به شرکت نفت خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس پارک جنگلی پایتخت طبیعت ایران یکی از بزرگترین و زیبا ترین پارکهای جنوب ایران است که به عنوان دومین منطقه پر بازدید گردشگری شهر یاسوج از آن یاد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

پارک جنگلی پس از آبشار یاسوج مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌ی گردشگری منطقه است و طبیعت آن حتی مردم محلی را همچنان به سوی خود می‌کشاند.

,

پارک 1000 هکتار ی جنگلی یاسوج چند سالی است که دستخوش حاشیه واگذاری به شرکت ملی نفت شده است تا همچنان پس از بالغ بر 2 سال و نیم متولیان و مسئولان استانی در بلاتکلیفی واگذاری و عدم واگذاری این منطقه گردشگری به سر ببرند.

,

75 هکتار از این پارک جنگلی قابلیت اجرای تاسیسات را دارد که شرکت ملی نفت به آن نگاه ویزه ای دوخت تا علی احمدی استاندار و زارعی نماینده سابق بویراحمد و دنا و کارمند فعلی شرکت نفت استارت واگذاری آن را در یاسوج بزنند.

,

اما 16 آذر 98 بود که نستهن مقدم شهردار یاسوج در گفتگو با رسانه ها اذعان داشت :یک سال و نیم از واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت می گذرد و تشریفات قانونی در این زمینه طی شده اما تاکنون از توسعه زیرساخت ها و ایجاد مجتمع گردشگری، تفریحی، رفاهی و خدماتی در این پارک خبری نیست.

,

وی افزود: این پارک که یکی از ثروت های بکر و تفرجگاه‌های شهر یاسوج است در سالیان گذشته به شهرداری یاسوج واگذار شده بود، سال گذشته خدماتی از جمله توسعه روشنایی ۴۵ هکتار از این پارک، ایجاد سرویس های بهداشتی و فضای سبز انجام شد.

,

مقدم بیان کرد: خدمات شهرداری یاسوج در این پارک توسعه می یابد تا زمینه رفاه مردم این استان و رونق گردشگری در آن فراهم شود و با وجود همه  مشکلات اعتباری شهرداری توانست خدمات خوبی را در این پارک فراهم کند .

,

صبح امروز با تماس با مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد جویای آخرین وضعیت واگذاری این پارک زیبا شدیم تا مجید صفایی تاکید کند همچنان واگذاری پارک جنگلی شهر یاسوج به شرکت نفت در هاله ای از ابهام بوده و باید با رایزنی با استاندار کلانتری در این خصوص رایزنی شود.

,

حال جای سوال است اگر این پارک واگذار نمی شود چرا متوالیان میراث فرهنگی در این خصوص سر در گم هستند و اگر واگذار می شود چرا شهرداری مرکز استان در این منطقه هرینه می کند؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه