اخبار داغ

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:

سطح روابط با کشورهای وابسته به آمریکا را باید تقلیل داد/ لزوم ورود جدی وزارت خارجه به کارشکنی کُره ای ها

سطح روابط با کشورهای وابسته به آمریکا را باید تقلیل داد/ لزوم ورود جدی وزارت خارجه به کارشکنی کُره ای ها
محمد رشیدی بر لزوم ورود جدی وزارت خارجه به کارشکنی کُره ای ها در بلوکه دارایی های ایران تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛   محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، در خصوص مسدود کردن دارایی های ایران توسط کره جنوبی اظهار داشت: با وجود اینکه در حال حاضر به بهانه تحریم برخی کشورها که با آنها مبادلات تجاری داریم در حق ما اجحاف می‌کنند، اما راه‌هایی وجود دارد که منابع مالی بلوکه شده در قالب کالا، خدمات و ارز به کشور بازگردد و ما می توانیم این مسیر را تسهیل کنیم.

وی افزود: جوانان و مدیران کشور توانایی دور زدن تحریم‌ها را دارند و می‌توانند کارهایی انجام دهند که منابع مالی به کشور بازگردد، اما برخی کشورها نظیر کره جنوبی و البته کشورهای اروپایی که مواضع نیمه خصمانه ای با ایران دارند و در روابطشان مساعدت و شفافیتی دیده نشده در این خصوص با ما همکاری نمی کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: معاونت اقتصادی وزارت خارجه بیش از این می‌تواند تاثیرگذار واقع شود و با دیپلماسی بسیاری از مشکلات را حل کند، بنابراین باید فعال تر شود زیرا در بسیاری از موارد ظرفیت ارز آوری وجود دارد و می‌توانیم با دور زدن تحریم‌ها منابع مالی را به کشور بازگردانیم با این حال سرعت و توانمندی لازم در معاونت اقتصادی این وزارتخانه به چشم نمی خورد و در این رابطه وزیر امور خارجه نیز باید پاسخگو باشد.

رشیدی بیان کرد: مجلس به ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه می تواند سطح روابط را با کشور کره جنوبی و دیگر کشورهایی که با ایران همکاری نمی‌کنند و در این شرایط تحریمی کارشکنی می‌کنند و به ما لطمه می زدند را تغییر دهند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که سخت‌ترین تحریم‌ها بر کشور ما اعمال می شود به گونه ای که در طول تاریخ بی سابقه بوده و این نشانگر عداوت و دشمنی آمریکا و وابستگان آنها یعنی اروپاییان است.

رشیدی تصریح کرد: باید ضمن حفظ عزت، کرامت و در چارچوب مصلحت سعی کنیم مواضعی عاقلانه، شفاف، دقیق، بروز و به موقع اتخاذ کنیم و دیپلماسی فعالی داشته باشیم و عزت کشور را حفظ کنیم بر همین مبنا کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بسیار حساس است و وزارت خارجه نیز باید با دقت بیشتری عمل کند و با مجلس همراه شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که باید تعامل مثبت و همکاری کاملی میان مجلس و دولت باشد البته جنبه نظارتی مجلس نباید کمرنگ شود و حق نظارتی را برای خود محفوظ بدارد و با رعایت چارچوب خاص سیستم نظارتی با وزارت خارجه همکاری کند، وزارت امور خارجه هم دیپلماسی فعال و عزتمندانه ای در این شرایط تحریم پیش رو قرار دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه