اخبار داغ

وظیفه انقلابیون؛

«زنده کردن امّید» مهمترین مأموریت مجلس یازدهم

«زنده کردن امّید» مهمترین مأموریت مجلس یازدهم
رهبر انقلاب در اولین دیدار خود با نمایندگان مجلس یازدهم ضمن خطاب کردن ایشان با عنوان «انقلابی‌ترین مجلس»، در سخنان خود 13 بار از عبارت امید استفاده کردند. امیدآفرینی که امروز مهمترین مأموریت مجلس یازدهم است، با تصویب طرح‌های انقلابی مانند «طرح دوفوریتی مالیات بر واحدهای مسکونی خالی» که منجر به کنترل و حتی کاهش قیمت‌های می‌شود به دست می‌آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز می‌دانیم سخنان رهبر معظم انقلاب همواره حکیمانه و راه گشا بوده و استفاده ایشان از هر عبارت و کلمه‌ای حکمتی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صاحب نیوز,

رهبر معظم انقلاب در دیدار زنده تصویری با نمایندگان مجلس یازدهم فرمودند:

,

«علی‌رغم همه‌ی این عواملی که دست ‌به دست هم داده بود تا مردم را از صندوق و از مجلس و از انتخابات مأیوس کند و ناامید کند، مردم آمدند و امیدوارانه به تشکیل مجلس شورای اسلامی رأی دادند و شماها را انتخاب کردند. پس این مجلس مظهر امید مردم است، مظهر انتظار مردم است؛ این بسیار نکته‌ی مهمّی است.»

, مأیوس,  امیدوارانه, این مجلس مظهر امید مردم است, امید,

این بیانات و توجه به این نکته که معظم له در سخنان روز یکشنبه خود، 13 بار از کلمه امید استفاده کردند و چند باری هم کلمه متضاد آن را به کار بردند، نشان دهنده اهمیت ایجاد امیدواری در مردم است که این بار امروز بر دوش مجلس یازدهم قرار داده شده است. این امیدواری باید در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره در سطح جامعه ایجاد و لمس شود.

,
 
ارتباط تصویری با صحن مجلس شورای اسلامی
,
 
ارتباط تصویری با صحن مجلس شورای اسلامی
,
 
,
, ,
ارتباط تصویری با صحن مجلس شورای اسلامی
,

*امیدواری در اقتصاد

, *امیدواری در اقتصاد, *امیدواری در اقتصاد,

در طول هفت سال عمر دولت تدبیر و امید با رویکرد لیبرالی، اقتصاد کشور به شدت ضربه خورد. از طرفی قیمت‌ها به صورت غیرقابل کنترلی سرکش شده و روز به روز بالاتر رفت و از طرفی دیگر ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم روز به روز کاهش پیدا کرد.

,

اقشار ضعیف جامعه ضعیف‌تر شدند و اقشار ثروتمند، ثروتمندتر و در نهایت اختلاف طبقاتی به شدت افزایش پیدا کرد و در حالی که دستمزد مصوب یک کارگر بعد از کلی چانه‌زنی و فشار رسانه‌ای حدود دو میلیون و هفتصد هزار تومان تصویب شد، در سطح جامعه خبر از حقوق دست کم پنج میلیون تومانی کارمندان متوسط و 15 میلیونی مدیران میانی و بیش از 30 میلیون تومانی مدیران رده بالا است.

,

قیمت زمین و خودرو به شکلی افزایش پیدا کرده است که خرید آن توسط اقشار ضعیف و حتی متوسط دست نیافتنی شده است. این موضوع موجب وارد آمدن فشارهای بسیاری به مردم شده و این افزایش هر روزه قیمت‌ها امید اصلاح امور را از مردم گرفته است.

,

در چنین شرایطی مجلس یازدهم وظیفه دارد امید آفرینی کند و این محقق نمی‌شود جز با متوقف کردن این روند افزایش قیمت و سپس افزایش قدرت خرید مردم و ارزش پول ملی و یا دست کم تلاش برای ایجاد تعادل و مساوات بین حقوق دریافتی اقشار مختلف جامعه. مگر یک مدیر چه کار فرا انسانی انجام می‌دهد که باید هر ماه به اندازه 11 نفر کارگر حقوق دریافت کند!؟

,

ناامیدی مردم از اصلاح امور در جامعه هم آسیب فردی و خانوادگی و هم آسیب اجتماعی به همراه خواهد داشت و در عین حال فرصت ضربه زدن به کشور را برای دشمنی که در کمین این فرصت‌ها نشسته است، فراهم می‌کند.

,

تأکید رهبر معظم انقلاب بر امید، وظیفه مجلس را تا حدودی روشن می‌کند. مجلس باید با روحیه انقلابی و جهادی بدون فوت وقت و پرداختن به حواشی و حتی بدون تعطیلی، طرح‌های دوفوریتی و سه فوریتی در این راستا تصویب کرده و اقتصاد ایران را نجات دهد.

,

 

,

, ,

*اقدام انقلابی مجلس در کنترل قیمت مسکن برای زمین نیز تکرار شود

, *اقدام انقلابی مجلس در کنترل قیمت مسکن برای زمین نیز تکرار شود, *اقدام انقلابی مجلس در کنترل قیمت مسکن برای زمین نیز تکرار شود,

اقدام مجلس در راستای تصویب طرح دوفوریتی مالیات بر واحدهای مسکونی خالی را می‌توان در همین راستا و جزء اقدامات انقلابی مجلس دانست. در علم اقتصاد مشخص است که برخی شاخص‌ها بر روی سایر شاخص‌های اقتصادی در یک کشور اثرگذار هستند که قیمت مسکن از این جمله است.

,

گفته می‌شود 2.6 میلیون واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد. مالکان این واحدها چون اجباری در فروش یا عرضه این واحدها ندارند، روز به روز بر قیمت اجاره و مسکن می‌افزایند و با کنترل عرضه، قیمت‌ها را بالا نگهداشته‌اند.

,

اگر طرح مالیات بر واحدهای مسکونی خالی اجرا شود، عمده این واحدها مجبورند یا به فروش برسند و یا در اختیار مستأجران قرار بگیرد و این افزایش عرضه موجب کاهش قیمت مسکن و اجاره بها خواهد شد.

,

اگر این اقدام مجلس برای زمین‌های رها شده با کاربری مسکونی نیز رخ دهد، بسیار مؤثر خواهد بود. این اتفاق به ویژه در شهرستان‌های کوچک موجب کنترل قیمت زمین و مسکن خواهد شد.

,

بسیاری از مردم سرمایه خود را در خرید زمین مسکونی سرمایه گذاری می‌کنند و مطمئن هستند سرمایه ایشان روز به رو بیشتر می‌شود و با نفروختن این زمین‌ها روز به روز موجب افزایش قیمت مسکن و زمین مسکونی می‌شوند.

,

اما اگر طرح مالیات بر زمین‌های مسکونی تصویب شود، این حربه نیز از دست ضربه زنندگان به قیمت مسکن و به اقتصاد کشور گرفته خواهد شد و قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

,

 

,

, ,

*تنظیم قیمت خودرو

, *تنظیم قیمت خودرو, *تنظیم قیمت خودرو,

چنین طرح‌ها و قوانینی را می‌توان برای سایر اقلام اساسی کشور تصویب کرد. به عناون مثال شاید بشود با تصویب کاهش هزینه گمرک واردات خودروهای ارزان قیمت و در عین حال باکیفیت به کشور، بازار خودرو را از انحصار دو شرکت خودروسازی خارج کرد و فضای رقابتی ایجاد کرد که هم منجر به کاهش قیمت خودرو شود و هم بالا بردن کیفیت آن و این خود موجب رشد و جهش در صنعت خودروسازی کشور خواهد شد.

,

در فضایی که زور هیچ ارگانی به ا دوین شرکت خودروساز برای پایین آوردن قیمت محصولات‌شان نمی‌رسد شاید چاره‌ای جز این نباشد که آن‌ها را وادار به کاهش قیمت و افزایش کیفیت کرد.

,

اگر خریداران خودرو ببینند خودروی باکیفیت خارجی با قیمت پایین‌تر و کیفیت بهتر در بازار عرضه شده است، دیگر مجبور به خرید خودروی بی کیفیت این دو خودروساز آن هم با قیمت‌های نجومی نخواهند بود. لذا این دو خودروساز مجبور می‌شوند به فکر افتاده و ضمن افزایش کیفیت خود، قیمت محصولاتشان را کاهش دهند.

,

 

,

*امید در دیگر عرصه‌ها

, *امید در دیگر عرصه‌ها, *امید در دیگر عرصه‌ها,

این مطالب نمونه‌ای بود از وظیفه مهمی که به تحلیل رهبر معظم انقلاب امروز بر دوش مجلس یازدهم است. اما با این قبیل اقدامات امید در عرصه سیاست نیز ایجاد خواهد شد و مردمی که در این سال‌ها شاهد ضعف و خسران کشور بودند، بعد از دیدن تحولات مثبت و اساسی در کشور به جریان انقلابی امیدوار می‌شوند و خواهند فهمید آن چه موجب ضعف کشور شده است، این نظام نبوده بلکه عدم کارآیی جریان سیاسی و تفکر حاکم بر دولت تدبیر و امید این وضعیت را رقم زده است.

,

این امیدواری نخبگان را هم امیدوار خواهد کرد که انتخاب‌های مردم زین پس دقیق‌تر و سنجیده‌تر و به دور از تعصب و تصمیم‌های احساسی و بر اساس سخنان فریب‌کارانه انجام شود.

,

این مبحث قابل بسط به سایر عرصه‌ها نیز هست. به عنوان مثال اگر اقتصاد و معیشت مردم بهبود پیدا کند و مردم دستاوردهای جریان انقلابی حاضر در مجلس شورای اسلامی را ببینند به سمت این تفکر گرایش پیدا خواهند کرد. تفکری که حاصل اسلام ناب است و این بزرگترین دعوت به دین و عملی‌ترین امر به معروف خواهد بود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه