اخبار داغ

حسینی‌کیا در واکنش به بلوکه کردن دارایی‌های ایران توسط کره‌جنوبی:

وزارت خارجه برای استیفای حقوق ملت اقدام کند/ لزوم اتخاذ تصمیم جدی مجلس در مورد کاهش روابط با کُره‌

وزارت خارجه برای استیفای حقوق ملت اقدام کند/ لزوم اتخاذ تصمیم جدی مجلس در مورد کاهش روابط با کُره‌
عضو مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی کرمانشاه بر لزوم احضار سفیر کُره‌ای به دلیل کارشکنی در استرداد دارایی‌های ایران تاکید کرد و گفت: مجلس باید در مورد کاهش روابط با کُره‌جنوبی تصمیم جدی اتخاذ کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدجواد حسینی در گفتگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد در خصوص اقدامات اخیر کره جنوبی در بلوکه کردن دارایی‌های ایران و کاهش روابط تجاری اظهار داشت: وزارت خارجه باید به موضوع بلوکه شدن دارایی های ایران توسط کُره‌ای ها ورود کند تا در این شرایط حقی از ملت ایران ضایع نشود.

وی افزود: همچنین این موضوع باید درسی برای ما باشد تا سطح تبادلات را با برخی از کشورهایی که به آمریکا وابستگی دارند تنزل دهیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: احضار و اخراج سفیر کره جنوبی در ایران و بستن سفارتخانه آنها در شرایطی که قرار نیست تبادلات مالی انجام شود الزامی است و نباید اجازه دهیم پول های ما را بلوکه کنند و ما را مورد تمسخر قرار دهند.

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد: همچنین این اقدام می‌تواند درسی برای باقی کشورها باشد که نخواهند حقی از کشور ما را تضییع کنند.

وی با تاکید بر لزوم به حداقل رساندن سطح تبادلات با کره جنوبی عنوان کرد: وزارت امور خارجه نیز باید در این عرصه به طور جدی ورود کند و به استیفای حقوق ملت ایران بپردازد.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: در صورتی که وزارت امورخارجه ببیند در این زمینه ظرفیتی وجود ندارد دولت باید نسبت به اخراج سفیر کره جنوبی در ایران اقدام کند.

وی عنوان کرد: مجلس هم باید به طور مستند موضوع را رصد کند تا اگر با رایزنی نتواند وارد عمل شود تصمیمی جدی اتخاذ کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   شبکه اطلاع رسانی مرصاد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه