اخبار داغ

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی کردستان خبر داد؛

هزینه کرد 320 میلیارد تومانی تامین اجتماعی کردستان برای درمان بیماران

هزینه کرد 320 میلیارد تومانی تامین اجتماعی کردستان برای درمان بیماران
هوشنگ فولادی، مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی کردستان به تشریح عملکرد و رویکردهای جدید این نهاد در خدمات رسانی در حوزه درمان پرداخت و از هزینه کرد 320 میلیارد تومانی برای درمان بیماران در سال گذشته خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازکردتودی، هوشنگ فولادی، مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی کردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات درمانی انجام گرفته، گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی کردستان به عنوان متولی امور درمان سازمان تامین اجتماعی در استان کردستان، مستقیما زیر نظر مدیر عامل سازمان بوده و به ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان خود در دو بخش درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم می پردازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

وی افزود: در بخش درمان مستقیم، مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کردستان هم اکنون  با دارا بودن 2  بیمارستان در شهرهای سنندج و سقز ، یک پلی کلینیک تخصصی در سنندج و 3 درمانگاه تخصصی در شهرهای بیجار ؛ قروه و مریوان و 2 درمانگاه عمومی در شهرهای کامیاران و بانه به ارائه خدمات درمانی رایگان به بیمه شدگان عزیز این سازمان می پردازد . همچنین در راستای برنامه های توسعه ای این بخش و به همت مسئولین سازمان عملیات احداث پروژه درمانگاه عمومی شهرستان دیواندره از اول سال 98 اجرایی شده است . ضمن اینکه پیگیری ساخت درمانگاه دهگلان نیز جزء برنامه های در دست اقدام مدیریت درمان در سال 1398 بوده است.

,

فولادی تصریح کرد:  در مجموع می توان گفت وضعیت مراکز ملکی سازمان در استان کردستان در مقایسه با کشور، هم از  لحاظ تعدادی و هم از لحاظ کیفی، دارای وضعیت مطلوبی بوده و می توان گفت در صورت موافقت سازمان با ساخت درمانگاه دهگلان ؛ کردستان تنها استانی در کشور خواهد بود که تمام شهرستانهای آن دارای حداقل یک مرکز درمانی است.

,

وی در ادامه اظهار کرد: براساس عملکرد سال 1398 در این بخش ، در مجموع تعداد مراجعه کنندگان سرپائی مراکز ملکی 1 میلیون و نهصد و شش هزار و سیصد و نود و هشت مورد می باشد که از این تعداد یک میلیون و 26 هزار و 301 مورد متعلق به پزشکان ( عمومی ؛ متخصصین و دندانپزشکان ) و 880 هزار و نود و هفت مورد مراجعه به مراکز پاراکلینیکی بوده است  همچنین از تعداد کل بستری شدگان  7/89 درصد مربوط به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی ، 25/6 درصد مربوط به بیمه شدگان بیمه سلامت ، 4/2 درصد مربوط به بیمه شدگان نیروهای مسلح ، 3/1 درصد مربوط به سایر بیمه ها و 35/0 درصد را مراجعین آزاد ( فاقد پوشش بیمه ای ) تشکیل می دهند.

,

این مقام مسئول در مورد برگزاری کمیسیونهای پزشکی اعلام کرد: همچنین تشکیل 87 جلسه کمیسیون پزشکی بدوی بمنظور بررسی یک هزار و صدو و ده پرونده مربوطه و تشکیل 17 جلسه کمیسیون تجدید نظر پزشکی بمنظور بررسی 179 مورد تقاضای از کارافتادگی و تعیین درصدهای مربوطه می باشد که از این تعداد 239 رای منجر به از کار افتادگی کلی گردیده است . همین طور در بحث تشکیل جلسات شوراهای پزشکی که بمنظور بررسی و اظهار نظر در خصوص استراحت های مازاد بر 60 روز در سال 1398 انجام گرفته است نیز تعداد 150 جلسه در کل استان تشکیل و از مجموع 108 هزار هفتصد و بیست و هفت روز استراحت ارائه شده 88 هزار و پانصد و هشتاد روز استراحت مورد تایید اعضای شورای پزشکی قرار گرفته است.

,

فولادی افزود: ارائه خدمات فوق الذکر جهت پاسخگویی شایسته به بیش از 1 میلیون و نهصد و شش هزار و سیصد و نود و هشت مراجعه بیمه شدگان عزیز به بخش درمان مستقیم سازمان در مدت مذکور هزینه ای بالغ بر 160 میلیارد تومان داشته است.

,

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان در خصوص عملکرد این نهاد در بخش درمان غیر مستقیم گفت: در بخش درمان غیر مستقیم نیز در سال 98 تعدادپزشکان طرف قرارداد 229 مرکز شامل :  47 پزشک عمومی ، 148 پزشک متخصص و 34 دندانپزشک می باشد و تعداد 222 مرکز خدمات تشخیصی درمانی شامل :  136 داروخانه ، 15 مرکز رادیولوژی ، 1 مرکز MRI ، 151 مرکز سی تی اسکن ،29 مرکز آزمایشگاهی ، 37 مرکز فیزیوتراپی ، 15 بیمارستان دانشگاهی و 1 بیمارستان خصوصی و 28 درمانگاه و پلی کلینیک ، 3 درمانگاه تخصصی ، 1 پلی کلینیک تخصصی ، 2 مرکز دی کلینیک و 10 مرکز بهداشتی درمانی طرف قرار داد سازمان تامین اجتماعی بوده است . در مدت مذکور بالغ بر 4 میلیون و46 هزار نفر به مراکز سرپایی مراجعه و 45 هزار و 272 نفر نیز بستری و در بیمارستان های طرف قـرارداد تحت درمـان قرارگرفته اند که از این تعداد 27 هزار و 436 تحت عمـل جراحـی قرار گرفته اند . این خدمات با هزینه ای بالغ بر160 میلیارد تومان بمنظور ایجاد تنوع در مراکز ارائه دهنده خدمات و قائل شدن حق انتخاب برای بیمه شدگان عزیز سازمان خریداری شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: نکته قابل ذکر این که مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کردستان در سال 1398 با اتخاذ رویکرد حرکت بر اساس برنامه و تشکیل کارگروههای تخصصی و تیم های عملکردی پایش و با تکیه بر توان کارشناسان متعهد خود و تلاش مضاعف توانسته است در راستای مشتری محوری، فرایند نگری و ارتقا مستمر کیفیت در مسیر توسعه پایدار گام های زیر را بردارد که مهمترین دستاو رهای این عملکرد بشرح ذیل قابل ذکر است.

,

فولادی در مورد اهم دستاوردها، اقدامات وفعالیت های انجام شده در سال 1398 تصریح کرد: افتتاح و شروع بکار درمانگاه عمومی کامیاران و بانه، اتمام طرح توسعه مرکز اورژانس بیمارستان سنندج با مدرن ترین تجهیزات و امکانات کاملا استاندارد همراه با ارتقاء و افزایش تخت های فعال آن از 10 تخت به 22 تخت،شروع به کار بخش LDR  ( بلوک زایمان ) بیمارستان سنندج براساس آخرین استانداردهای جهانی،آغاز عملیات ساخت پروژه عمرانی طرح توسعه بیمارستان سقز در زمینی به مساحت 1880 متر مربع و زیر بنای معادل 3100 متر مربع و در فازهای اورژانس ؛ ICU ؛ NICU ؛ کودکان و واحدهای پارکلینیکی شامل رادیولوژی و آزمایشگاه، شروع فعالیت عمرانی و احداث پروژه ساخت درمانگاه دیواندره،خرید و نصب 4 دستگاه رادیولوژی دیجیتال جهت بیمارستانهای سنندج و سقز و درمانگاههای تخصصی بیجار و قروه واستقرار 100 درصدی اجرای پروژه نسخه الکترونیک و حذف دفاتر درمانی در مراکز طرف قرارداد دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی برای پزشکان ؛ داروخانه ها و مراکز پاراکلینیکی.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه