اخبار داغ

ائمه جمعه اهل سنت خراسان شمالی تأکید کردند؛

همه در برابر سلامتی خود و دیگران مسئولیم/ ویروس کرونا یک آزمایش الهی است/ وظیفه ما قطع زنجیره انتقال ویروس است

همه در برابر سلامتی خود و دیگران مسئولیم/ ویروس کرونا یک آزمایش الهی است/ وظیفه ما قطع زنجیره انتقال ویروس است
ائمه جماعت اهل بجنورد ضمن تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری ویروس جهانی کووید 19، بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در برگزاری نمازهای جماعت تأکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، ائمه جماعت مساجد شش گانه اهل سنت بجنورد در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تأکید بر پیروی مردم از دستورالعمل های وزارت بهداشت در حفظ سلامتی و پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری کرونا، اظهارداشتند: همانطوری که مسئولین ما در کادر درمان و ستاد ملی مبارزه با کرونا تأکید می کنند، استفاده از ماسک در محیط های عمومی و بیرون از خانه ضروری است و مردم ما باید با رعایت نمودن فاصله گذاری اجتماعی و دیگر موراد بهداشتی، مسئولین را یاری کنند و از شیوع ویروس کرونا در خراسان شمالی جلوگیری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

 

,

همه در برابر سلامتی خود و دیگران مسئولیم

الله یارآخوند درخشان، امام جماعت مسجد حنفیه اهل سنت بجنورد گفت: راه نجات جامعه از این بیماری مسری دعا کردن به پیشگاه خداوند و احساس مسئولیت مردم در برابر سلامت خود، خانواده و جامعه است چرا که ما انسان‌ها در قبال سلامت خود و دیگران مسئول هستیم بنابراین باید به سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع این بیماری کمک کنیم.

, همه در برابر سلامتی خود و دیگران مسئولیم,
,
,

آخوند درخشان اظهار داشت: برای مقابله با این ویروس در شرایط کنونی همانند ماه های گذشته  نیاز به بسیج همگانی است و مردم نیز باید در کنار مسئولان آگاهانه با این موضوع برخورد کنند که جان خود و عزیزانشان را به خطر نیندازند تا هرچه زودتر مردم کشورمان و همه مسلمانان از این بیماری نجات پیدا کنند.

,

وی ضمن توصیه به نمازگزاران بر رعایت نکات بهداشتی در مساجد و برگزاری نماز های جماعت و استفاده از ماسک در زمان حضور در مکان های عمومی و مساجد افزود: ما در این خصوص مسئول هستیم، باید بدانیم که با به خطر انداختن جان دیگران موجب گناه می شویم.

,

 

,

عمل خیران بر رهنمود های رهبری

امام جماعت اهل سنت مسجد خاتم الانبیاء بجنورد نیز گفت: رعایت مسائل بهداشتی همواره از سوی بزرگان اسلام توصیه شده است و در شرایط کنونی که ممکن است عدم رعایت آن، موجب آسیب رساندن به دیگران شود،ضروری است.

, عمل خیران بر رهنمود های رهبری,
,
,

الله نظرآخوند پرویزی اظهار کرد: نیکوکاران نیز  باید در این شرایط به رهنمودهای رهبر عزیزمان عمل کنند و  علاوه بر کمک های معیشتی برای برادران آسیب دیده خود از کرونا، بخشی از خیرات خود را به تهیه و توزیع ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش بین نیازمندان در مناطق حاشیه نشین شهرها اختصاص دهند.

,

 

,

پرهیز از ترددهای غیرحضوری

, پرهیز از ترددهای غیرحضوری,

امام جماعت اهل سنت مسجد محمد رسول الله بجنورد گفت: مردم باید از حضور در خارج منزل و تردد غیرضروری پرهیز کنند و با این روش ساده علاوه بر حفظ سلامتی خود و خانواده، به سلامت آحاد مردم جامعه کمک کنند.

,

 بایرام آخوند دهش با بیان اینکه تلاش پزشکان، پرستاران و کارکنان وزارت بهداشت ودرمان و سایر مسئولین در این خصوص قابل تقدیر است، اظهار داشت: مردم و کسانی که به نحوی با ویروس کرونا مواجه شده‌اند همکاری لازم را با کادر درمانی داشته باشند.

,

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که آمار افزایش سریع همه‌گیری نشان می‌دهد این ویروس بسیار سریع جان افراد را به خطر می‌اندازد و در مواردی نیز منجر به مرگ می‌شود از این رو باید از هرگونه تردد و تجمع غیرضرور خودداری کنیم.

,

 

,

ویروس کرونا یک آزمایش الهی است

, ویروس کرونا یک آزمایش الهی است,

امام جماعت اهل سنت مسجد سعادتی بجنورد نیز در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: مردم خراسان شمالی به وِیژه برادران اهل سنت باید توجه داشته باشند که بیماری کرونا هم اکنون در حال گسترش است و باید ما در مکان های عمومی ضمن رعایت بهداشت فردی از ماسک استفاده کنیم و به توصیه های وزارت بهداشت و کادر پزشکی در این خصوص عمل کنیم.

,

عبدالعزیز آخوند داوری تصریح کرد: ویروس کرونا یک نوع آزمایش از سمت خداوند برای انسان ها می باشد که باید با دعا نمودن به درگاه حق تعالی و رعایت نمودن فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در برگزاری نمازهای جماعت باعث از بین رفتن آن شویم و لذا از مردم استان عاجزانه تقاضا می کنیم به دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا در خراسان شمالی عمل کنند.

,


در کنترل بیماری به خوبی عمل کرده ایم

,
, در کنترل بیماری به خوبی عمل کرده ایم,

امام جماعت اهل سنت مسجد ابوحنیفه بجنورد گفت: اسلام به رعایت بهداشت فردی و پاکیزگی انسان ها تأکیدات زیادی داشته است و همان اجرا نمودن پروتکل های بهداشتی جهت جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، اجرا نمودن دستورات اسلام است که در این راستا باید همه با هم متحد شده و به فرمایشات مسئولین جامعه عمل بپوشانیم.

,

امان دردی آخوند یزدانی اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به خوبی توانست این بیماری را کنترل کند و ما در خیلی از کشورهای به ظاهر پیشرفته مشاهده می کنیم که در زمینه مدیریت این ویروس ناتوان بودند و نتوانستند آن را کنترل کنند.

,

وی تاکید کرد: هم اکنون نیز باید با دستورالعمل های وزارت بهداشت و مسئولین در ستاد مبارزه با کرونا گوش دهیم و در برگزاری نمازهای جماعت و جمعه از ماسک استفاده کنیم و از سلامتی خود و دیگران محافظت نماییم.

,

 

,

وظیفه ما قطع زنجیره انتقال ویروس است

امام جماعت اهل سنت مسجدالنبی بجنورد گفت: پزشکان و کادر درمانی اکنون در صف اول مقابله با کرونا، جان خود را در کف گذاشته‌اند تا به مردم و مبتلایان خدمت کنند، پس ما هم وظیفه داریم برای کمک به آنان و قطع زنجیره انتقال این ویروس تمام تلاش خود را بکار گیریم.

, وظیفه ما قطع زنجیره انتقال ویروس است,
,
,

غفور آخوند سرفراز ادامه داد: هر کسی که نگران مردم و سلامتی آنان است، کادر درمان را تنها نگذاشته و تلاش خود را برای ریشه کن نمودن این بیماری به کار ببرند و چه خوب است همه احساس مسئولیت کنیم و با انجام کارهایی همانند استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در تجمعات به خصصوص در نمازهای جمعه و جماعت و حضور نیافتن در اماکن شلوغ، تلاش دیگران را در این عرصه هدر ندهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه