اخبار داغ

یک کارشناس خانواده مطرح کرد؛

پورنوگرافی؛ منجلابی که روابط خانوادگی را به زوال می برد

پورنوگرافی؛ منجلابی که روابط خانوادگی را به زوال می برد
فرزانه پیرمرادی گفت: پورنوگرافی منجلابی است که موجب می شود تا فرد هر نوع مزاحمت برای دیدن تصاویر نامناسب را با پرخاشگری پاسخ می‌ دهد و روابط اجتماعی وی بیش از پیش صدمه می بیند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس خانواده در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: اگر اطرافیان ما از گروه دانشمندان و محققین نبوده و در موبایل و اینترنت غرق شده‌اند و محتوای مورد بازدید خود را مخفی نگاه می‌ دارند احتمال اعتیاد به دیدن فیلم های پورن را بایستی در نظر گرفت.

فرزانه پیرمرادی ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد به دیدن این فیلم‌ ها اعتیاد پیدا می کنند  و به دید سرگرمی و تفریح آن را نگاه می‌ کنند، غافل از اینکه این تصاویر و فیلم‌ ها تاثیرات بسیار مخربی بر ذهن انسان گذاشته و ریشه دوست داشتن و احترام به انسانیت را در وجود آنها می خشکاند.

وی افزود:  چه مرد و چه زن با دیدن این تصاویر دید ابزاری  به طرف مقابل خود در جهت ارضاء غرایز پیدا می کنند و به سمت ارزش زدایی و اعمال خشونت نسبت به  همسر حرکت می کنند، این افراد به تدریج ارزش های انسانی خود را نیز نفی کرده و فقط خود را ماشین کسب لذت می بینند و به سایر وظایف از جمله  وظایف والدینی خود هم بی توجهی می شوند.

این کارشناس تصریح کرد: تصاویر مذکور باعث می شود افراد توانایی و ظرفیت دوست داشتن را از دست بدهند و به سمت لذت های ناشی از مصرف که بدون  پشتوانه پردازش شناختی هستند تمایل پیدا کنند و زمینه مصرف الکل و مواد مخدر نیز در آنها ایجاد می‌شود زیرا وابستگی و اعتیاد به دیدن تصاویر پورن دقیقاً مثل مصرف مواد مخدر به طور مستقیم موجب آزاد شدن هورمون دوپامین در مغز بدون اتکا به منابع پردازش شناختی می‌شود و روان فرد را نسبت به این تصاویر دچار تحمل شده و برای کسب لذت اولیه ناچار به دیدن بیشتر تصاویر می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
 
,
پیرمرادی با اشاره به اینکه کم‌ کم عملکرد فرد مختل شده و زمان هایی را که باید صرف روابط اجتماعی و امور کاری کند صرف دیدن این تصاویر و اعمال وابسته به آنها می کند، گفت: به مرور زمان رخوت و سستی در امور پردازش شناختی ایجاد شده و فرد دچار کم هوشی اکتسابی می شود، همچنین هر نوع مزاحمت برای دیدن تصاویر مربوطه را با پرخاشگری پاسخ می‌ دهد و روابط اجتماعی وی بیش از پیش صدمه می بیند و افت عملکرد شغلی نیز برای وی ایجاد خواهد شد.
,
 
,
,
, ,
 
,
پیرمرادی گفت: اعتیاد به دیدن تصاویر پورن دقیقاً مثل اعتیاد به مواد مخدر نیاز به درمان دارد و در صورت عدم درمان عوارض جبران ناپذیری را در فرد و روابط زناشویی وی بر جای می گذارد و به تدریج این روابط را از همه نوع عاطفه انسانی خالی می کند و افراد را به سمت ایجاد روابط فرا زناشویی بدون هیچ احساسی سوق می دهد.

وی ادامه داد: کم کم این افراد دچار احساس پوچی و خلا  بسیار رنج اوری در زندگی شده و هیچ چیزی برای آنها ارزش ندارد و بتدریج نه برای کسب لذت بلکه برای فرار از احساس بیهودگی و پوچی و خلا وحشتناک درونی که بر آنها مستولی شده به دیدن این تصاویر که بارها تکرار گردیده است روی می آورند همانطور که یک معتاد به مواد مخدر در نهایت  برای فرار از درد به مصرف مواد مخدر روی می آورد نه  برای کسب لذت .

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: باید درمان اعتیاد به مشاهده فیلم های پورنوگرافی را جدی گرفته و قبل از این که زندگی زناشویی را به خاکستر تبدیل کند، برای درمان آن اقدام کنیم.
,
,
,
,
,
 
,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه