اخبار داغ

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس در واکنش به بلوکه کردن دارایی‌های ایران توسط کره جنوبی:

مجلس اجازه نمی‌دهد حق مردم ایران پایمال شود/ برخورد قاطع وزارت خارجه با کره جنوبی

مجلس اجازه نمی‌دهد حق مردم ایران پایمال شود/ برخورد قاطع وزارت خارجه با کره جنوبی
فاطمه محمدبیگی، دبیر کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در تمام روابط و معاهدات، حفظ عزت و استقلال ملی هدف ما است، در رابطه با بلوکه شدن دارایی‌های ایران توسط کره جنوبی نیز قدرت عمل وزارت خارجه از اهمیت بالایی برخوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ درباره اقدام علیه بلوکه کردن دارایی ۹ میلیارد دلاری ایران توسط کره جنوبی اظهار کرد: ما در تمام مواقع به دنبال حفظ عزت و استقلال ملی هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: اولین هدف ما در هر معاهده و روندی که به عنوان بازرگانی و تجارت رخ می‌دهد تامین نیازهای داخلی به شرط حفظ استقلال و عزت ملی است و نباید این موضوع به هیچ وجه خدشه دار شود.

,

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ابراز کرد: ازنظر حقوقی و قضایی مجلس یازدهم در هیچ موردی اجازه نمی‌دهد حق مردم مظلوم ایران پایمال شود و به طور قطع برای احقاق حق خود از دعاوی حقوقی و قضایی نیز استفاده می‌کنیم.

,

وی افزود: وزارت خارجه باید با قدرت و قوت بیشتری این موضوع را پیگیری کند، همچنین وزارت صمت نیز باید در این موضوع با قدرت عمل کند.

,

لزوم تقویت تولید داخلی و ترویج مصرف کالای ایرانی

, لزوم تقویت تولید داخلی و ترویج مصرف کالای ایرانی,

این مقام مسئول درباره واکنش وزارت خارجه در مواجهه با این موضوع گفت: قدرت عمل وزارت خارجه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ درواقع برخورد قاطع و توضیح خواستن از وزیر خارجه کشور کره جنوبی برای ما دارای اهمیت است.

,

وی عنوان کرد: اگر کشوری با ما معاهده و تجارت بین المللی دارد باید قوانین کشور ما را رعایت کند و هر کشوری که قوانین ما را مدنظر قرار ندهد در مجلس اقدام متقابلی را علیه آن پیش بینی می‌کنیم.

,

محمدبیگی ابراز کرد: درتمام مواقع این موضوع مد نظر ما بوده که برای حفظ استقلال و عزت باید راهکارهای مختلفی پیش بینی کرد که تقویت تولید داخلی و ترویج مصرف کالای داخلی و اقدام متقابل و محدود کردن کالاهای کشور مقابل از جمله آن‌ها است.

,

وی درپایان گفت: اقدام متقابل علیه کشورهایی که ما را تحریم می‌کنند دارای اهمیت است، در رابطه با کشوری مانند امریکا، تحریم کامل و مرجوع کردن کالاهای امریکایی مدنظر ما است، در مورد کشور کره نیز متناسب با نوع برخوردی که با ما داشته باشند به طور متقابل عمل می‌کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه